Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plaatsing subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plaatsing subwoofer

Beste forumleden,

Ik heb een tijdje geleden de set syrincs m3-220 gehaald. Nu zit ik met de plaatsing van de sub. Als ik aan mijn bureau zit dan hoor ik zeer slecht de subwoofer. Als ik op dezelfde plek ga staan hoor ik de subwoofer heel goed. Wie kan mij vertellen hoe ik deze moet plaatsen.

gr

Daar zul je toch zelf mee moeten experimenteren aangezien het een akoestisch verhaal is. Probeer je subwoofer in de hoek van de kamer te houden, zodat je de meeste geluidsdruk-winst hebt.

We kunnen in ieder geval vanaf hier lastig zeggen waar je hem moet zetten. ;)

Comment

Wat wel werkt, is de subwoofer op jouw luisterplaats zetten en vervolgens te gaan luisteren waar je het beste het laag hoort. Daar zou je theoretisch het beste je subwoofer kunnen plaatsen.

Comment

Klopt volgens mij niet helemaal; ik neem aan dat je zelf ergens aan een bureau zit of iets dergelijks. Als je daar je sub zet heb je dus een totaal andere koppeling met de muren etc.. dan als je de sub bijvoorbeeld daar waar je dan luistert zou zetten.

Comment

Ik heb de subwoofer al in de hoek staan, maar het probleem is juist dat de bas wel goed te horen is als ik rechtop sta. Wanneer ik zit hoor ik de bas helemaal niet. Heb ook al geprobeerd door de sub neer te zetten waar ik normaal achter mijn bureau zit. Ik kwam op dezelfde plek uit als waar die nu al staat.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
            Wat wel werkt, is de subwoofer op jouw luisterplaats zetten en vervolgens te gaan luisteren waar je het beste het laag hoort. Daar zou je theoretisch het beste je subwoofer kunnen plaatsen.
            Heeft volgensmij gelijk, eerst had ik dat ook op me slaapkamer daar had ik ook wat speakers staan. En toen had ik het zelfde probleem en nu heb ik ze in de hoeken staan en klinkt het perfect.

Comment

Working...
            X