Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCF 705AS Vs 905AS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RCF 705AS Vs 905AS

Heeft iemand van de shop, of iemand anders, ervaring wat het verschil is tussen de nieuwe 905AS met de 705? Waarom zou ik juist/wel niet de 905 moeten pakken? 905 heeft 200 watt meer, en is denk ik lichter (zie geen gewicht staan bij de 705). Is de klank anders, waar moet ik aan denken?

Mijn dank alvast voor de antwoorden!

705AS
    - 800 watt H amplifier
    - 130 DB max SPl
    - 15 inch hig power woofer, 75mm inside/outside copper coil
    - Response down tot 40 Hz
    - Selectable crossover and high pass outputs, phase switch
    - Electronic equalization, limiter and protection
    - Mono/Stereo XLR signal output
    - Mono/Stereo XLR signal output
    - Baltic birch compact enclosure and 2 side handles for easy transportation
    - Built in pole mount, two M10 points for optional speaker kart
    905 AS
    - actieve subwoofer met 15" neodymium woofer en 3" voice coil
    - maximum SPL: 131dB
    - 1000W digitaal versterkt
    - frequentiebereik: 40Hz - 20kHz
    - 15" neodymium woofer met 3" voice coil
    - XLR/6.35mm jack ingangen
    - XLR doorlus-uitgang
    - 80 - 120Hz crossover frequentie
    - handvatten voor gemakkelijk vervoer
    - afmetingen: 600 x 445 x 600mm
    - gewicht: 34 kg
    Als ik even snel kijk naar de afbeeldingen, zit het verschil nogal in het ontwerp. Het ontwerp van de 705 AS heeft iets weg van een bandpass constructie, waardoor hij waarschijnlijk wat verder zal dragen dan de 905 AS.
    De 905 AS ziet er uit als een bassreflex kast, waardoor hij op relatief kortere afstand het best presteert.
    Overigens denk ik niet dat je die 200 watt zult merken in het versterkervermogen, zeker niet met deze volumes.

Hiernaast ontlopen het gewicht en de maximum SPL elkaar vrijwel niet, dus ik denk dat het verschil in bovenstaande zit.

Comment

die specs zie ik ook staan, ook op de RCF site. Daar staat ook bar weinig info. Geen uitgebreide specsheet, manual of een verhaal wat nu bv die actieve eq inhoudt.

Dus ik zie zo niet of de een bandpass is en de ander bassreflex, ik zie niet staan wat de 705 weegt, etc. Het is gewoon te onduidelijk. Hopelijk had er iemand al eens de moeite genomen om uitgebreid naar beide kasten te luisteren en kan die die verschillen aangeven.

Comment

Het is toch wel een groot prijsverschil en als je naar de specs kijkt maakt het elkaar niet zo'n groot verschil. Zijn er nergens tabellen/grafieken bekend? Voor dit prijsverschil moet er toch ook wel een duidelijk hoorbaar verschil zijn. 200W op dit soort vermogens is amper hoorbaar (je hebt zoveeeel extra vermogen nodig om nog enkele db's harder te gaan). Wanneer de 705 daadwerkelijk een bandpass systeem is moet je de overweging maken of je dit wilt (lees: de eerste paar meter bijna geen bass, maar de bass draagt wel veel verder)

Comment

nog geen verkoper uit de winkel die beide gehoord en geprobeerd heeft?

Comment

Ik heb de 905 en 705 allebei;

ten eerste is er ook nog een 700watt versie van de 705as geweest: http://www.rcf.it/es_ES/professional...ies/sub-705-as

- grootste verschil is dat de 905 digitaal verstekt is.
            - Het verschil in volume is beperkt.
            - de 705 vind ik iets holler klinken
            - Beide echt prima speakers! Maar zou eerst even luisteren..

Je zou ze ook eerst kunnen huren op 705as of 905as http://www.audiobox.nl/nl/1/webshop_...a_set_2_0.html

Comment

9/705 as

Originally posted by Rick View Post
              705AS

905 AS

Als ik even snel kijk naar de afbeeldingen, zit het verschil nogal in het ontwerp. Het ontwerp van de 705 AS heeft iets weg van een bandpass constructie, waardoor hij waarschijnlijk wat verder zal dragen dan de 905 AS.
              De 905 AS ziet er uit als een bassreflex kast, waardoor hij op relatief kortere afstand het best presteert.
              Overigens denk ik niet dat je die 200 watt zult merken in het versterkervermogen, zeker niet met deze volumes.

Hiernaast ontlopen het gewicht en de maximum SPL elkaar vrijwel niet, dus ik denk dat het verschil in bovenstaande zit.
              Het is net andersom. De 9 is bandpass en de 7 is reflex.
              Ik gebruik de 905as in combinatie met de 722a sinds 3,5 jaar, elke avond als mobiele dj. Soms alleen de 722a wat heel erg zuiver klinkt en erg hard kan gaan als het nodig is. Met de 905as erbij sla ik telkens weer achterover van de kwaliteit van het geheel en loop veel om de dansvloer heen om ook een beetje van het geluid te kunnen genieten, hahahaha.
              Jammer dat de 902 as niet meer geleverd word, want ik ben op zoek naar een lichtere set, met sub, voor de 50 pax feestjes. Evox is een oplossing, maar voor de helft heb je bijvoorbeeld de nieuwe 708a (2x) met de 702as sub
              Hartelijke groetjes en geluk met je keus. Any rcf will do the job..................

Comment

Originally posted by Rick View Post
                tot 20khz.... dat lijkt me reden genoeg om de specs heel serieus te nemen ;-)
                denk dat deze vraag alleen d.m.v. luisteren beantwoord wordt....

Comment

Originally posted by djHerbie View Post
                  Het is net andersom. De 9 is bandpass en de 7 is reflex.
                  Ik gebruik de 905as in combinatie met de 722a sinds 3,5 jaar, elke avond als mobiele dj. Soms alleen de 722a wat heel erg zuiver klinkt en erg hard kan gaan als het nodig is. Met de 905as erbij sla ik telkens weer achterover van de kwaliteit van het geheel en loop veel om de dansvloer heen om ook een beetje van het geluid te kunnen genieten, hahahaha.
                  Jammer dat de 902 as niet meer geleverd word, want ik ben op zoek naar een lichtere set, met sub, voor de 50 pax feestjes. Evox is een oplossing, maar voor de helft heb je bijvoorbeeld de nieuwe 708a (2x) met de 702as sub
                  Hartelijke groetjes en geluk met je keus. Any rcf will do the job..................
                  Is een oud topic..'
                  Dat even terzijde, de 705as waar ze het over hebben is niet de 705as II maar de I.
                  En de I is wel degelijk een bandpass.

Comment

Working...
                  X