Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PA set!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe PA set!

Beste mensen,

Ik heb alle troep op mijn zolder verkocht en heb €2300,00 vrij kunnen maken voor een nieuwe PA set. Ik heb al wat rondgekeken, en ben er uit dat ik alles bij BAX SHOP ga kopen. Maar ik weet nog niet wat. Het moet maximaal 200 mensen aan kunnen, en een beetje goed geluid!! Het is mogelijk dat ik de bestelling wat later plaats! De set moet bestaan uit:

- speakon of XLR aansluitingen op speakers zodat mensen ze er niet voor de lol ui gaan trekken
    - een subwoofer voor de rechter en de linker kant 18"
    - een top speaker voor elke kant ik denk 15"
    - ik wil de topjes op de subwoofers plaatsen
    - twee verstrkers of actieve speakers
    - kabels 20 meter naar elke kant
    - mixer/mengpaneel min. 12 ingangen
    - kan honderd man aan
    - actieve crossover
    - alle benodigde kabels
    - cd speler iPhone Dock heb ik al

Ik hoop dat iemand wat weet!!

Ik stuur dit vanaf mijn iPhone, dus volgende week plaats ik nog wat meer informatie!

Met vriendelijke groet, Gijs Rasing
    Last edited by GRasing; Saturday-11-06-2011, 16:32.

Waarom wil je persé een 15 inch top? Met een 10 of 12 inch top heb je een betere verdeling in het mid.

Ik denk hiernaast ook dat je veel wensen stelt voor je beschikbare budget. Je hebt aardig wat budget ter beschikking, en dat is mooi, maar toch zul je ergens een compromis moeten maken. ;)

Een stevige geluidsset én een extra PA-mixer voor dit geld, dat gaat hem niet worden. Voor 2300 euro heb je ook nog geen strakke set met de specificaties die je stelt.

Een stevige 10/15 combinatie kan wel, en dan zit je aan de duurdere dB Technologies series te denken. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze dB Technologies Flexsys Event System set. Dan heb je een set die ook op hoge volumes nog erg strak blijft klinken. En dankzij de 10 inch woofer van de topkasten heb je een strak mid.

Crossover heb je dan niet persé nodig omdat de subjes die al intern hebben.

Halen we de kabels en accessoires er af, dan houden we ongeveer 200 euro over voor een PA-mixer.

Een Behringer Xenyx X2222 USB past perfect binnen je budget en heeft aardig wat ingangen. Dan zul je wel een onderverdeling moeten maken tussen mic/instrument en lijnsignalen om na te gaan of het lukt.

Dan heb je naar mijn idee een erg strakke set die de beste value for money biedt.

Comment

Dat is inderdaad een mooie set. Wat kan ik allemaal doen met de USB interface?

Comment

Muziek van je computer naar je mengtafel sturen, of opnemen door de usb weer naar je pc.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Waarom wil je persé een 15 inch top? Met een 10 of 12 inch top heb je een betere verdeling in het mid.

Ik denk hiernaast ook dat je veel wensen stelt voor je beschikbare budget. Je hebt aardig wat budget ter beschikking, en dat is mooi, maar toch zul je ergens een compromis moeten maken. ;)

Een stevige geluidsset én een extra PA-mixer voor dit geld, dat gaat hem niet worden. Voor 2300 euro heb je ook nog geen strakke set met de specificaties die je stelt.

Een stevige 10/15 combinatie kan wel, en dan zit je aan de duurdere dB Technologies series te denken. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze dB Technologies Flexsys Event System set. Dan heb je een set die ook op hoge volumes nog erg strak blijft klinken. En dankzij de 10 inch woofer van de topkasten heb je een strak mid.

Crossover heb je dan niet persé nodig omdat de subjes die al intern hebben.

Halen we de kabels en accessoires er af, dan houden we ongeveer 200 euro over voor een PA-mixer.

Een Behringer Xenyx X2222 USB past perfect binnen je budget en heeft aardig wat ingangen. Dan zul je wel een onderverdeling moeten maken tussen mic/instrument en lijnsignalen om na te gaan of het lukt.

Dan heb je naar mijn idee een erg strakke set die de beste value for money biedt.

En die heb ik gekocht!

Comment

de geluidset of de mixer?

Comment

De hele zooi denk ik dan.... gefeliciteerd, ik denk dat je hier een mooie set mee hebt waar je wel een tijdje mee vooruit kan!

Comment

De hele set inderdaad, WAT EEN GELUID!!!!!!!!!!!

Comment

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb echter 1 opmerking. Uit houw verhaal maak ik op dat je de set 'blind' gekocht hebt zonder het eerst te horen. Dit vind ik voor een nieuwe geluidsset niet echt verstandig. Er zijn zoveel klankmatige verschillen tussen verschillende sets dus mij devies is altijd EERST luisteren DAN kopen en niet blind afgaan op wat andere vinden. Is een advies voor mensen die ook overwegen een nieuwe set aan te schaffen.

Comment

Working...
                  X