Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer B212D Volume

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer B212D Volume

Hallo,

Ik heb een vraagje over de Behringer b212.
    Ik zie op de volumeknop, op de helft, dat er dan een lijntje bij langsloopt waar bij staat "Mic" en in het begin staat er line.
    Nu is de vraag, ik heb hem aangesloten via XLR.
    Kan ik de speaker dan maar voor de helft opendraaien, of gewoon opendraaien tot hij clipt?

Gr. Yorick
    Last edited by yobotje; Saturday-11-06-2011, 18:22.

Ik heb ze altijd gewoon op het midden staan. Klinkt het beste... Overigens zie ik niet altijd de clip led. Dan is het een kwestie van goed luisteren.

Als je er een microfoon apart gewoon rechtstreeks er op aansluit kan je het regelen met de ''mic'' kant...

Comment

Ik heb er eens in microfoon op aangesloten, dan hoor je het pas echt wanneer je tegen de mic aan zit. Waarschijnlijk ligt het dan daar aan!

Comment

Klopt, dat bedoelde ik ook eigenlijk. In het streepje van de mic kan je de mic regelen. en ik het stukje van line kan je de line regelen. Simpeler is het niet...

Comment

wat ik dan wel vaag vind dat ik gewoon door kan draaien als ik line heb, en hij gaat gewoon steeds harder.

Comment

Dat heb ik ook met mijn k-115a.
            Als ik er ook een xlr kabel in duw en dan in plaats van line op mic duw dan gaat hij ook veel harder heb hem wel gewoon op line staan.

Comment

Ja maar of je de speaker nou hard zet en zacht uitstuurt op je mengtafel krijg je eerder ruis en dergelijke.

Overigens CLIPT hij altijd bij het zelfde volume. Stuur je hard uit op je mengtafel en je box staat zacht CLIPT hij bij het zelfde volume als je de box hard heb staan en je mengtafel zacht.

Comment

Aha, ik snap het. Nu heb ik nog 1 vraag, Er zit bovenop een gat voor M10 bout.
                Nu weet ik dat dit voor de wandbeugel is.
                Is dit ook geschikt om een G-haak in te draaien, en aan je brug te hangen?

Comment

Zou ik niet doen. Kan je beter een wandbeugel bestellen, en daar meerdere g haken aanzetten..

Comment

Ik zouw het inderdaad niet doen.
                    Hebben mijn k-115a ook maar je kan er een schroef indraaien zit een schroef draad in maar daar is het niet echt voor gemaakt zijn voor m8 ogen.
                    Dat kan wel als je er een paar gaten voor heb.

Comment

Is dit ook geschikt om een G-haak in te draaien, en aan je brug te hangen?
                      Nee. Niet doen.

De wandbeugel voor de B212D (en ook andere kastjes) biedt ook aan de onderzijde van de kast ondersteuning en dat doet een G-haak niet. Hiernaast concentreer je het complete gewicht van de kast dan op één enkel punt zonder enige andere bescherming.

Verder moet je complete kast gezekerd zijn wanneer je dergelijke constructies gaat maken, waarbij ook de onderdelen binnenin gezekerd moeten zijn. Als ik het goed heb moet er zelfs een metalen constructie intern aanwezig zijn om het geheel te zekeren voordat je kunt riggen aan dit soort constructies.

"waarom zit zo'n aansluiting er dan op?"
                      Om zo'n luidspreker aan de muur te kunnen bevestigen, op een plek waar niemand er onder kan staan. Bijvoorbeeld ergens in een hoekje van de ruimte.

Kan je beter een wandbeugel bestellen, en daar meerdere g haken aanzetten..
                      Even een andere bekende quote aanhalen:
                      "En wat is daar het praktisch nut van?"

Je monteert drie lelijke G-haken aan een wandbeugel die geschikt is voor muurbevestiging en wil die vervolgens in truss monteren. De vibraties die je kasten gaan creëren zullen doorgevoerd worden in je hele brug en ook je lichteffecten. Dit kan tevens rammelende bijgeluiden geven omdat je truss vaak 'los' in de adapters ligt. Hiernaast zul je dan ook je luidsprekers nog moeten kantelen en moet je een stuk van je hoogte inleveren. Hiernaast heeft een B212D een hoorn die gericht is op horizontale afstraling voor publiek, niet verticaal. Je spreiding wordt waardeloos als je de kasten een kwartslag draait.

Verder neemt het veel ruimte in op je brug en is het nog steeds geen fatsoenlijke bevestiging.

Gewoon op twee statiefjes neerzetten en niet meer fantaseren over speakers in lichtbruggen, just my 2 cents...

Comment

Even ter aanvulling. Om speakers te moeten vliegen moet er inderdaad een gekeurd stalen frame binnen in de speaker aanwezig zijn.

Comment

Working...
                        X