Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 speaker in versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 speaker in versterker?

Ik heb een passieve speaker die ik wil gebruiken als monitor. Ik heb maar 1 monitor nodig want anders is het 4 kasten verslepen i.p.v. 3.

Ik heb een versterker met 2 in- en uitgangen. Maar met 1 speaker is er dus 1 uitgang die niet gebruikt wordt. Aangezien de uitgangen niet gelijk verdeeld zijn, is er dan geen ruis in de monitor?

Plus ik heb aan mijn mixer geen stereo/mono switch voor mijn booth uitgang. Dus dan is er tog een kans dat ik bij bepaalde liedjes niet het volledige liedje hoor aangezien veel liedjes stereo zijn.

Enige raad over hoe ik mijn kabels moet steken want ik doe wss foute dingen =p.

Je versterker is wellicht om te schakelen in 'Bridge' mode. In dat geval gebruik je beide uitgangen op 1 speaker. Lees hiervoor de gebruiksaanwijzing van je versterker. Dit verscheelt nogal per merk en type. Het gebruik van beide uitgangen wil niet zeggen blind 2 (4 aders) kabels aansluiten op 1 speaker. Maar Bridge is een functie die de meeste versterkes wel hebben. NOGMAALS niet blind handelen maar even gebruiksaanwijzing lezen voordat je de boel vernielt.

Comment

Of gewoon een split kabel kopen die van 2x naar 1x gaat.
      De 2 connecters gewoon stereo aansluiten op je dj booth uitgang en de 1 connector op het kanaal van je versterker aansluiten waar ok de speaker op zit.

Tadaa klaar je stereo signaal is nu mono gemaakt.

Comment

Kan uiteraard prima als vermogen van 1 kanaal van de versterker voldoende is voor de monitor. Anders toch bridgen als dat mogelijk is.

Comment

Working...
        X