Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paar vragen geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paar vragen geluidsset

Hallo allemaal,
    ik had een paar vragen met betrekking op de geluidsinstallatie bij ons op school. Sinds kort zit ik in 'de techniekgroep' die tijdens voorstelling het geluid en licht regelt. We kunnen redelijk overweg met het materiaal, maar we staan nog voor een hoop vragen, vooral met betrekking op het aansluiten van alle boxen.

onze boxen:
    2 actieve pevey boxen, jack in+out
    2 passieve pevey boxen jack in+out
    1 actieve lem subroofer xlr in+out
    2 actieve lem toppen xlr-in(geen out)

We regelen het geluid vanaf een grote mengtafel die een stereo out + een mono out heeft. De lem-set is een mooie set, waar lekker geluid uitkomt. We zouden het echter leuk vinden alle boxen aan te kunnen sluiten. De vermogens weet ik zo niet, echter hoeft de set niet heel hard en ook niet met heel veel bass erin. Het gaat vooral om het versterken van zang, gitaar, etc.

vraag 1: Ik zit zelf nog een beetje met de vraag over doorlussen. Want verschilt het per box of deze het out-signaal wel of niet versterkt? Want het lijkt mij niet dat de lem subroofer zijn out versterkt naar 2 actieve tops. Echter kunnen de passieve peveys wel direct op de actieve peveys worden aangesloten en worden dan versterkt. hoe zit dat?

hoofdvraag: Hoe sluiten we alles zo goed mogelijk aan?

bijvraag: stel wij willen een nieuw setje boxen erbij. Wat is dan handig en wat is troep en moet gewoon weg.

alvast bedankt!
    Mats

bijna altijd is de out van de actieve speaker alleen het signaal dit moet dus nog versterkt worden om dit uit een passieve speaker te krijgen.
    Wel kan de out van een actieve speaker rechtstreeks in een volgende actieve speaker (daisy chaning)

Om antwoord te geven op je hoofdvraag zou ik een audio splitter (behringer MX882) gebruiken waarvan je uit je al je speakers kan aansturen:
    uitgang 1:actieve peavy speakers (Y splitje nodig)
    uitgang 2:versterker passieve peavy speakers (Y splitje nodig)
    uitgang 3:actieve LEM SUB
    uitgang 4:actieve LEM Toppen (Y splitje nodig)

Voor uitbreiding zou ik zeggen verkoop de passieve peavy speakers en koop er nog een lem subwoofer bij zodat je alles kunt doorlussen.

maar om een goed antwoord op je 2de vraag te kunnen geven heb ik een tegenvraag:
    Waarvoor wordt deze set gebruikt?
    Last edited by dsound Audio Solutions; Tuesday-14-06-2011, 21:13.

Comment

okee hartstikke bedankt!
      deze set wordt gebruikt voor vooral muziek avonden. Dus dingen als zang en instrumenten(ook bands). Het is dus wel belangrijk dat de geluidskwaliteit goed is. De set hoeft niet te beuken.

Comment

wat ook handig is om te weten is het soort ruimte en afmetingen en hoeveel personen er maximaal komen/inpassen

Comment

okee dit ga ik nog even verder uitzoeken. Ik kan je in ieder geval al vertellen dat het een kantine betreft.
          Ik had nog een vraag:
          is er ook een manier om vervolgens wanneer we dat apparaat hebben aangeschaft, de mono-uitgang op het mengpaneel aan te sluiten op de bass box. Zodat we direct vanaf de mengtafel et bass-level kunnen aanpassen. Het moet dan wel vanaf 1 xlr(vanuit demengtafel) naar 2 xlr aansluitingen op de subroofer. Kan dat dan via dat apparaat? en moet de subroofer dan gebridged?

Comment

Daar kan je ook gewoon een y splitter voor gebruiken.

Ps. het is subwoofer, niet subroofer.;)

Comment

Working...
            X