Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset voor buitenfeesten 50 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zie liever 2 x RCF art 312a dan de behringer set.
    Dan kun je later altijd nog een sub erbij nemen, indien je de behringer set neemt moet je bij uitbreiding alles vervangen. Maar de keus ligt uiteraard bij jouw.

Comment

Heb ik perse een sub nodig of klinken twee van die DB of RCF zelf ook al aardig? Of een wat mindere prijzige sub? Dank voor jullie hulp zover!

Comment

Plus: Hoeveel beter is RCF dan DB? Is het dat extra geld ECHT waard? Voor wat ik er mee wil doen: Namelijk gewoon vette feestjes geven buiten voor een man of 50.

Comment

Ik denk dat het lastig is om voor iemand anders te bepalen of iets het geld waard is. Het licht er maar net aan hoe je daar zelf over denk. Persoonlijk vindt ik dat als iets een beetje beter is het best ook wel een beetje meer mag kosten. Is iets veel beter dan mag het veel meer kosten, maar dan moet dat veel betere wel nut hebben. Daarbij zijn er ook weer speakers van DB die weer beter zijn (de duurdere reeks) dan bijvoorbeeld iets goedkopere RCF's.

Comment

Ok, DAP zelf is redelijk, maar ik geef je een hint neem geen MC8 die klinken heel schel vanaf 50 watt,

Comment

Ik ben ooit in een disco geweest, daar hadden ze twee Omnitronic BX1550 staan. Ik zelf vond ze voor die zeven tientjes erg goede diepe bassen geven.

Comment

Originally posted by GRasing View Post
                Ok, DAP zelf is redelijk, maar ik geef je een hint neem geen MC8 die klinken heel schel vanaf 50 watt,
                Waarom zal de mc10 en alle andere dit niet doen dan?
                Ik heb zelf de Dap mc8 gehad, en ze zijn erg leuk voor de beginnende dj!
                Kunnen ook tegen een stootje, mooie prijs voor die kastjes hoor!

Comment

Sorry ik wil niet veel zeggen, maar ik heb de MC 15 naast mijn RX 12 gehad MC 15 van me maat de RX 12 van mij, we hadden eerst de mc 15 op de skytecSPL1000 3kwart open speakers kraakten en vervormden, mijn RX 12 op 3kwart verterkervermogen geen kraakje! Toen de versterker helemaal openstond dus op 350watt toen alleen bij de zware bassen een beetje vervorming. ik zou dus zowizo niet voor de MC reeks gaan. want volgens mij zijn die nummertjes een beetje overdreven!

Comment

Originally posted by GRasing View Post
                    Ik ben ooit in een disco geweest, daar hadden ze twee Omnitronic BX1550 staan. Ik zelf vond ze voor die zeven tientjes erg goede diepe bassen geven.
                    En die disco was van het formaat woonkamer? Ja dan is het wel leuk.
                    In die prijsklasse klink het nog allemaal heel vet op je slaapkamer / woonkamer / wc. Heb dan ook het idee dat het er meer om gaat om een grote speaker kast te hebben dan om fatsoenlijk geluid te leveren.
                    Maar bij een beetje fatsoenlijke show kan je daar echt niet mee aan komen zetten.

Comment

Ik zie een boel tekst voorbijkomen waarvan ik denk: Is dit relevant? Wáárom?

Topicstarter zoekt een dik setje voor buiten. Voor het budget is aardig wat te verkrijgen, ook met uitbreidingsmogelijkheden, zodat er uiteindelijk een brute set kan ontstaan.
                      Naar mijn idee is een setje dB Technologies of RCF een ideale instapper in een aardig hoog segment en dat kan probleemloos tot 50 man buiten worden ingezet. Subje (of misschien twee) er bij in de toekomst en je hebt ook nog een stevig bassje.

Dat DAP MC en RX hier bij worden gehaald begrijp ik dan ook niet en de verdediging er achter evenmin. Ja, het is leuk voor het geld als je budget minimaal is. Maar de topicstarter heeft meer dan dat te besteden. En dan worden die setjes gewoon bruut van tafel geveegd, zo simpel is dat. Liever een compact systeem dat strak klinkt en flink tekeer kan gaan + uitbreidingsmogelijkheden dan een 'indrukwekkende' stapel hout met vrij weinig uitbreidingsmogelijkheden (behalve dan.. nog meer hout).

En nee, dat is geen bekritisering van die speakers en de mensen die ze kopen (want daar heeft iedereen een eigen reden voor), maar keiharde realiteit.
                      Als ik 1500 euro te besteden zou hebben voor een speakerset zou ik zelf ook geen 2 meter hoge stack Behringer of DAP MC neerzetten, maar een compact dB Technologies systeem, of iets in een soortgelijke klasse. Was het alleen al omdat het compacter is en beter klinkt.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                        En die disco was van het formaat woonkamer? Ja dan is het wel leuk.
                        In die prijsklasse klink het nog allemaal heel vet op je slaapkamer / woonkamer / wc. Heb dan ook het idee dat het er meer om gaat om een grote speaker kast te hebben dan om fatsoenlijk geluid te leveren.
                        Maar bij een beetje fatsoenlijke show kan je daar echt niet mee aan komen zetten.
                        Inderdaad, het was een klein cafetje!

5m bij 10m

Comment

Originally posted by yobotje View Post
                          Waarom zal de mc10 en alle andere dit niet doen dan?
                          Ik heb zelf de Dap mc8 gehad, en ze zijn erg leuk voor de beginnende dj!
                          Kunnen ook tegen een stootje, mooie prijs voor die kastjes hoor!
                          Die doen dat ook!! VRESELIJK, al zeg ik het zelf (en heel veel andere mensen)

Comment

DAP MC, JBsystems TSX, Omnitronic BX. Het zijn houten dozen met een conus en een magneet, meer niet. Je kan ze zeer slecht uitbreiden.

TIP: Neem liever een speaker met krasvaste lak dan met stof bekleed, dit ziet er ruim drie keer beter uit!!

Comment

Working...
                            X