Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP MC-12 of Omnitronic DX-1222

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP MC-12 of Omnitronic DX-1222

Hallo allemaal!
    Ik heb net een nieuwe versterker gekocht (DAP Palladium P-500) en zit mijn nieuwe aanwinst nu te beluisteren via een DAP MC-15 (geleend). Ik dacht erover om een DAP MC-12 te kopen, maar nu ik naar de DAP MC-15 aan het luisteren ben, vind ik deze te schel en slecht in de mid. Dus besloot ik verder te kijken... Zo kwam ik bij de Omnitronic DX-1222 omdat deze 3-weg is in plaats van 2-weg. De set is voor op m'n kamer en is echt budget (jaja, ik weet het, je krijgt waar je voor betaald enzo, maar ik ben 16 en heb niet echt veel geld om uit te geven.)
    Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Omnitronic DX-1222 en of deze minder schel is.
    Als er nog andere aanbevelingen zijn (niet meer dan €150! per speaker) hoor ik het graag!

Het best is om zelf gewoon te gaan luisteren. In dit lage budget segment zou ik niet te veel verwachten van hetgeen wat je koopt.
    Misschien is Behringer een goede keus voor jou.

Comment

Originally posted by Joshuax8 View Post
      Zo kwam ik bij de Omnitronic DX-1222 omdat deze 3-weg is in plaats van 2-weg.
      De MC-15 waar je het over had is ook 3-weg.

Maar inderdaad, ik weet niet waar je woont, het is het beste om zelf te gaan luisteren. De behringer eurolive serie is inderdaad ook populair!

Comment

Ik kwam er net achter dat de MC-15 waar ik naar aan het luisteren was, een oud (2-weg!) model was. Ik zit nu naar de nieuwe serie te luisteren en deze is veel beter!
        Wat betreft even langs de winkel van bax gaan: ik vrees dat dat niet echt een optie is helaas.
        In ieder geval bedankt voor de reacties! Ik ga nog even kijken naar de eurolive speakers.

Comment

Budgetsegment = Piëzo tweeter = krijst lekker hard zonder dat je er veel vermogen in moet steken = klinkt schel en agressief.

Behringer doet dat beter met de actieve (en ook passieve) Eurolive B-kastjes. Die klinken best behoorlijk voor het geld en kunnen ook aardig wat volume produceren. De 'value for money' is daar zeker wel aanwezig.

En is het echt voor op je kamer? Misschien is dan een setje passieve monitoren interessant... dan gaat het nog een stuk beter klinken ook. Nadeel is alleen dat je monitoren niet zo makkelijk meeneemt naar feestjes, daar zijn ze niet echt op gebouwd.

Een set Behringer B2031P passieve monitoren zal prima werken op een P-500 versterker. Dan heb je zelfs een beetje vermogen over, waardoor je versterker niet zo hard moet zwoegen op hogere volumes. Wel opletten dat je dan je luidsprekers niet laat vervormen, maar met de 8 inch woofer krijg je er wel een aardige bass uit.

Comment

Working...
          X