Announcement

Collapse
No announcement yet.

Informatie.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Informatie.

ik ben opzoek naar informatie over een geluidinstallatie.
    ik wil graag een installatie aanschaffen, maar ik ben een leek op het gebied
    van geluid en muziek. Ik kan beter biertjes tappen.

ik wil een installatie aanleggen voor muziek voor ongeveer tot 120 man. dit wil ik aansturen met een pc en zodat de gasten zelf muziek uit kunnen zoeken door nummers te selecteren op de pc.

wat heb ik hier allemaal voor nodig? kan iemand me informatie geven?
    een computer, wat voor simpel maar handig programma, luidspeakers, mengpaneel, versterker.

De installatie moet ook simpel verplaatsbaar om eventueel in een andere zaal te kunnen plaatsen

Bedankt alvast

Aan een simpel programma denk ik meteen MixMeister!

Comment

Wat is je budget? Waar komt de set te staan (kroeg, bar)? Wat zijn de afmetingen? Wat is het publiek (jongeren, dus veel laag en flink hard of een 65+ bar waar de muziek gewoon net verstaanbaar hoeft te zijn)?
      Last edited by Guest; Friday-17-06-2011, 21:46.

Comment

bedankt voor de reactie ruben 123, het hoeft geen mix programma te zijn als het maar eenvoudig is. zodat mensen zelf een nummer op het beeldscherm kunnen selecteren en dat hij in de afspeel lijst staat. dit wil ik proberen omdat het eens iets anders is.

dj funkey, het is een bar dat een beetje nieuw disign. zowel jongeren als volwassenen rond de 45 die er een feest geven. de muziek mag wel hard zijn, maar als het zelf beetje regelbaar is zou het wel handig zijn. het gaat ongeveer tot rond de 100 a 120 man.

zoals eerder aangegeven heb ik niet veel verstand van en ben blij dat er wat meningen vanuit jullie komen. zodat ik verder geholpen wordt.

buget, weet niet echt hoeveel het gaat kosten maar rond de 2000 euro ofzo zal ik toch wel klaar zijn? het gaat niet om hele uitgebereide installatie als het maar goed geluid is en simpel bedienbaar.

bedankt! :D

Comment

Stel dat je ongeveer 500 euro vrijhoudt voor een soort computersysteem. Hoeft ook niet spannend te zijn qua specificaties voor deze toepassing.

Dan is er ongeveer 1500 euro over voor een PA-installatie. Die mobiel moet zijn en redelijk simpel verplaatsbaar moet zijn.

Een dubbel DAP Clubmate 15 systeem zou misschien kunnen. Dan heb je eigenlijk twee aparte setjes die je kunt combineren. Dus desnoods zet je er dan eentje in elke zaal.

Dan is er nog budget over voor een goede mixer, wat randapparatuur en misschien een bedienings-rack. Maar dat is afhankelijk van de grootte van de zaaltjes, de ruimte die je overhebt en of er nog extra randapparatuur bij moet.

Comment

bedankt voor de reactie. aan wat voor rand apparatuur moet ik dan denken?
            voor hoeveel personen is de DAP clubmate 15 systeem mogelijk?

en wat voor software moet ik aan denken voor de computer? het moet een soort jukebox achtig worden? heeft iemand hier ervaring mee?
            is een touchcreen een optie? gebruiks vriendelijk?

Comment

Voor wat de muziekcomputer betreft zou ik een abonnement nemen bij een aanbieder van muziekcomputers (Zodat je altijd de meest actuele muziek hebt)

Veder zou ik er nog een mixertje tussen zetten dit hangt een beetje af van hoeveel microfoons er eventueel gebruikt gaan worden.

Veder hangt de randapparatuur een beetje af van wat je nog meer met je set wil gaan doen.

Ik denk dat je met 1 setje clubmate 15 ongeveer 75 tot 100 man aankan en 2 setjes 125 á 150 man maximaal.
              Bedenkt twee setjes levert niet perse een verdubbeling van luidheid op.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
                Voor wat de muziekcomputer betreft zou ik een abonnement nemen bij een aanbieder van muziekcomputers (Zodat je altijd de meest actuele muziek hebt)
                Dit raad ik je ook aan, en dan bijvoorbeeld bij PB sound. Dan hoef je ook niet te investeren in software of een computer, dat zit allemaal in het abonnement.

Dan krijg je dus voor € 69,00 per maand alle nieuwe muziek, een gigantische collectie muziek uit de afgelopen 40 jaar, een computer met touchscreen en heel eenvoudig te bedienen software (die toevallig ook Jukebox heet).

Dat bouw je dan in in zo'n kist, samen met alle andere randapparatuur zoals een goedkope cd-speler, een mixer, een lade voor de microfoon enzo, en eventueel de versterker als je voor een passieve geluidsset gaat.

Zo'n rack rijd je zo van de ene naar de andere zaal, stekker in het stopcontact en wat kabeltjes naar de speakers en klaar is kees!
                Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-19-06-2011, 14:31.

Comment

Working...
                X