Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluids-setvoor live rockband en DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluids-setvoor live rockband en DJ

Hallo mensen,

ik ben nieuw hier op het forum, en we zitten met een probleem. ;)
    inmiddels speel ik al een aantal jaar in een rockband, nu hebben we in de loop van de jaren al 2 pa-setjes gekocht via marktplaats. helaas is het vermogen nog steeds onbeperkt,of komt het geluid niet lekker over, heb het gevoel dat het geluid van de bass en bassgitaar het geluid van de zang wegdrukt. nu zijn we deze week van plan om de hele zooi weer ter verkopen, en dan hebben we ongeveer een budget van 1700 a 1800 euro.

Nu ben ik opzoek naar een allround set, die ik tevens voor de band kan gebruiken, en tevens voor feesten, active of passief.
    we praten ongeveer over 200 a 300 man wat we aan moeten kunnen.

heeft iemand nog tips, suggesties of ideeen.
    alvast bedankt!

Jasper Hutten

Denk ik aan band, dan denk ik aan een vrij dikke geluidsset omdat live muziek vrij dynamisch is. (En je dus ook enige pieken fatsoenlijk moet kunnen versterken zonder dat direct de clip er in slaat of dat er vervorming optreedt :).)

Ik ben alleen bang dat jullie nog steeds niet gaan krijgen wat jullie precies zoeken met de 1800 euro die jullie te besteden hebben, al is het natuurlijk wel een behoorlijke smak geld.

Als jullie vaak op een podium staan en het podium is ook vrij hoog, dan zou je bijna gaan denken aan een systeem als dit. Dan heb je wel een vrij dikke set voor de wat kleinere gelegenheden, die op een hoog podium ook een vrij aardige spreiding heeft. De kasten zijn van zichzelf namelijk al een meter hoog. Doe er nog een metertje podium bij en je komt aardig over je publiek heen.

Sta je gelijkvloers, dan zul je een optie moeten verzinnen om de kasten hoger te krijgen, omdat anders al het hoog tegen de schenen van je publiek aan komt. En daar zitten geen oren. ;)

Voordeel is wel dat je er twee dikke (18 inch) subs onder kunt zetten per kant. Die je kunt bijhuren tot je ze zelf aan kunt schaffen. Dan kom je op een erg nette hoogte. Wel zul je dan een klein compromis moeten maken in klank, omdat een 15 inch woofer niet zo goed in het mid presteert als een 10 of 12 inch woofer. Denk je meer aan geluidsdruk, dan is het wel te overwegen.

Dat is eigenlijk het enige voorstel dat ik nu kan maken en dat nog uitbreidingspotentie heeft om er uiteindelijk een dikke set van te maken.

Comment

Ik kom met mijn werk veel op feesten met bands. Een van die bands werkt met deze speakers: JBL MRX 525

Komt een pak geluid uit kan ik je verzekeren... of het is wat jullie zoeken is wat anders dat zou je moeten gaan horen. JBL staat bekend dat het erg hard kan.. nadeel is de reputatie van schel klinken... Daarnaast is het natuurlijk een beetje erg buiten jullie budget.

Wat rick zei zijn soortgelijke speakers in een budget uitvoering... maar kan voor jullie dus zeker een oplossing zijn. Al zou ik persoonlijk eerder doorsparen/meer geld bijleggen

Comment

Die jbl set gaat vrij ver over het budget, maar het is naar mijn mening dan ook een vrij onmogelijke optie 300 man live band voor <2000 euro.

dat schel heb je zo weggewerkt met een eq, en die zit al ingebouwd in de crown xti die je er eventueel bij kan nemen.

Comment

Working...
        X