Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe boxen

Graag had ik het verschil geweten tussen deze twee boxen
    de DAP MC-215 en de Omnitronic DX-2522
    persoonlijk vend ik de Omnitronic het mooist met de afgeschermde woefers
    maar welke zou de beste zijn van klank of zou er geen verschil in zijn,
    daar ze ongeveer het zelfde zijn wie weet hier meer over het is voor mij ,
    te ver om ze te gaan beluisteren
    Groetjes,
    Jules

Tja, het is beide niet echt heel veel (vindt ik dan). Waar wil je het voor gaan gerbuiken en wat is je max. budget, als dat wat higer ligt kunnen we je misschien iets anders adviseren waar je een stuk meer plezier aan gaat hebben

Comment

Meestal zullen ze tuis staan maar bij gelegenheid zullen ze gebruikt worden voor trouwfeesten in een zaal hou wel van een goede bas

Comment

Voor bruiloften e.d. zou ik persoonlijk voor een strakke 15 inch fullrange luidspreker gaan, of als het budget dat toelaat, een 10 of 12 inch top met een 15 inch subje er onder.

Dan heb je een strakke klank en een mooie verdeling van je hoog, mid en laag. Verder vond ik zelf dat geluidskwaliteit meer telde op dit soort feesten dan geluidsdruk. Immers, mensen moeten elkaar nog kunnen verstaan en de klank moet op zo'n dag gewoon in orde zijn.

De MC-215 en DX-2522 zijn meer van het kaliber 'als er maar veel herrie uit komt'. Daar is wel een markt voor en in sommige gevallen kan dat ook wat meer wenselijk zijn, maar als je het geheel gaat inzetten op bruiloftjes zou ik persoonlijk voor iets anders gaan.

Hiernaast kun je een dubbel 12 of 15 inch kast bijna nooit fatsoenlijk neerzetten. Zet hem op de grond en hij blaast al het hoog tegen de schenen van je publiek. Zet hem op een tafel en het ziet er niet zo netjes uit.

Comment

Wat stellen jullie dan voor met een sub dat niet te duur is

Comment

Aan welk bedrag denk je bij 'niet te duur'? ;)

Comment

Als ik nu de omnitronic sub neem maar welke luidsprekers daar best bij nemen ?

Comment

Had een 350 euro in gedachte voor een set luidsprekers moet de rest ook nog kopen maar begin met de luidsprekers en versterker dat zo wat bijeen gaat

Comment

Waarom start je met denken bij een sub?

Erg leuke speakers zijn de Db cromo of de Rcf art serie.
                  Overigens red je dit niet met dit budget, ik zou iets bijleggen en voor een fatsoenlijke speaker gaan waar je ook mee kunt aankomen op een bruiloft oid.

Bijvoorbeeld:
                  Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Comment

Een setje Behringer B212D lijkt mij een beetje de ondergrens wanneer je bruiloften e.d. wilt gaan doen. Dan heb je een setje luidsprekers die wel aardig klinken, maar je niet de kop kosten. Kun je altijd nog een 15 inch subje bij nemen om wat extra laag te krijgen.

Comment

En als ik nu een paar B215XL en een BX-1850 of twee van deze woofers combineer wat denk U daarvan als ik met subs werk heb ik daar een aparte versterker voor nodig of gaat dat met een zware

Comment

Als je met een top/sub combinatie is het beter om met twee aparte versterkers te werken, zodat je een aparte crossover kunt gebruiken. Dan kun je de lage tonen naar je subs sturen en de hoge tonen naar je topkasten.

Vaak hebben subwoofers al een intern filter om het hoog er uit te halen en naar topkasten te sturen, maar je kunt hier geen aanpassingen aan maken en het vreet een stukje van je vermogen weg. Met een crossover zorg je al voordat het signaal versterkt wordt dat het wordt gesplitst in hoog en laag. Zo kunnen je versterkers efficiënter werken.

Comment

Heb voorlopig een set samengesteld.
                          Boxen B215XL + Numark ICDMIX3COMBI
                          en als versterker Behringer EP2000 of DAP Palladium P-1600 ?
                          Kan nadien nog uitbreiden met een sub
                          Wat is uw mening is dit beter dan de DAP MC-215
                          Groetjes,
                          Jules

Comment

De beste versterkers van DAP (en bijna alle andere) vind ik de Palladium VINTAGE. Ik heb ze ooit beluisterd op twee JBL MRX 512M. WAT EEN GELUID!! Heel veel bas, was op een kilometer nog te horen (in de buitenlucht uiteraard)!!

Ik ga altijd als versterkers voor de Palladium!

Comment

Ik heb ook jaren lang dap palladium 700 en 1600 gebruik ( heb nu actief) en niks dan lof blijven goed cool ook op hoge vermogen alleen ze wegen wat maar ze zitten wel degelijk in elkaar.

Comment

Working...
                              X