Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker?

Beste forum-lezers,
    Ik ben nieuw hier maar ik ben al een tijdje opzoek naar een goede kwaliteitsvolle versterker voor mijn 2x JBL JRX-115's ik heb deze al gekocht.
    Ik ben een licht geirriteerd aan het worden omdat ik al enkele maanden zoek.
    de versterker die veel voorkomt als het om kwaliteit gaat is de crown XLS 602
    Mijn budjet licht onder de 750 euro.
    Wat vinden jullie van deze versterker? Hebben jullie eventueel betere suggesties?

Greetz

750 euro veer een versterkertje voor de JRX serie is niet weinig..
    Je kan natuurlijk een XLS nemen, das ook wel redelijk (en een stuk beter dan bijvoorbeeld palladium en skytec spul) maar met jouw budget gaat een XTI (2000) ook prima lukken. Dan heb je en een hele goede versterker en een leuke ingebouwde DSP die je met je computer kunt instellen.

Maar mischien wordt dat ook weer iets "te gek" voor "slechts" een setje MRX jes. Dan kan je natuurlijk ook de xls nemen. Ik zou het hoe dan ook wel bij crown houden, omdat ik dat gewoon heel degelijk versterkers vindt. En je hebt dan een mooi setje (jbl/crown)
    Last edited by SLGV; Thursday-23-06-2011, 17:36.

Comment

Op zich wel netjes om nu al te investeren in een goede kwaliteits-versterker. Dan zou je in de toekomst wellicht je speakerset nog kunnen opwaarderen zonder ook gelijk je versterker de deur uit te hoeven doen.

De XTI-serie zou zeker erg mooi zijn, die heeft dan ook een ingebouwde processor waardoor je verder eigenlijk geen randapparatuur meer nodig hebt.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        750 euro veer een versterkertje voor de JRX serie is niet weinig..
        Je kan natuurlijk een XLS nemen, das ook wel redelijk (en een stuk beter dan bijvoorbeeld palladium en skytec spul) maar met jouw budget gaat een XTI (2000) ook prima lukken. Dan heb je en een hele goede versterker en een leuke ingebouwde DSP die je met je computer kunt instellen.

Maar mischien wordt dat ook weer iets "te gek" voor "slechts" een setje MRX jes. Dan kan je natuurlijk ook de xls nemen. Ik zou het hoe dan ook wel bij crown houden, omdat ik dat gewoon heel degelijk versterkers vindt. En je hebt dan een mooi setje (jbl/crown)

Zoals Rick al zei ik zou graag een goede/kwaliteitsvolle versterker in huis halen dat ik later als ik eventeel uitbreidt dat ik me geen zorgen moet maken over de kwaliteit van men versterker oke ik denk dat ik crown ga nemen :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Op zich wel netjes om nu al te investeren in een goede kwaliteits-versterker. Dan zou je in de toekomst wellicht je speakerset nog kunnen opwaarderen zonder ook gelijk je versterker de deur uit te hoeven doen.

De XTI-serie zou zeker erg mooi zijn, die heeft dan ook een ingebouwde processor waardoor je verder eigenlijk geen randapparatuur meer nodig hebt.

Euhm jaa ik had nog niet gehoord van de XTI-serie ik heb even zitten surfen en heb hierover een heleboel positieve ervaringen over gelezen qua kwaliteit
          is het echt wel wat ik zoek, maar het verschil qua vermogen in XTI-1002 (2x 275W op 8 ohm) en XTI-2002 (2x 475W op 8 ohm) is wel groot ook qua prijs de 1002 vind ik qua vermogen mss een beetje laag voor men JRX-115's en de 2002 te hoog de aanbevollen watts voor men boxen zijn tussen de 250W en 500W per kant dus de 2002 zo wel moeten gaan maar zou ik men speakers dan niet te zwaar belasten?

Comment

Je speakers zijn gewoon 250 Watt RMS, (normaal vermogen is 500)
            Dat zou betekend dat je er een versterker van 500 wat op zou kunnen zetten, al weet ik niet hoe dat bij deze speaker zit, maar eventueel kan de 2002 je hem iets terug draaien. Mischien is het financieel gezien interessanter om de 2000 te nemen (dus de eerste versie?) Daar zijn er ook diverse van op marktplaats te vinden voor een hele leuke prijs.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
              Je speakers zijn gewoon 250 Watt RMS, (normaal vermogen is 500)
              Dat zou betekend dat je er een versterker van 500 wat op zou kunnen zetten, al weet ik niet hoe dat bij deze speaker zit, maar eventueel kan de 2002 je hem iets terug draaien. Mischien is het financieel gezien interessanter om de 2000 te nemen (dus de eerste versie?) Daar zijn er ook diverse van op marktplaats te vinden voor een hele leuke prijs.
              Ja daar heb je gelijk in ik zag het net (van de prijs) ;) Maar ik kan deze versterker niet rechtstreeks aansluiten op men laptop (geluidskaart) zie ik want men mixer heb ik niet meer ;s dit kan de XLS wel dus hier heeft deze wel een voordeel of ik koop mij een 2 kanaals mixer voor er gwn tussen te steken maar dan loopt de prijs wel op wat is het verschil tusen de 2000 en de 2002?

Comment

JRX'jes kunnen aardig wat vermogen verstoken, maar het is sowieso wel handig om wat meer vermogen achter de hand te hebben. Dan hoeft je versterker niet zo zwaar te werken.

Overigens zou ik zelf een versterker niet kiezen op basis van aansluitingen, maar op basis van prestaties. Verloop-kabeltjes naar de juiste connector zijn zo geregeld.

De XTI 2002 is de tweede versie van de XTI 2000. Vooral optisch zijn er wat dingen veranderd, maar dat zal evengoed zo zijn onder de motorkap. En als de woorden al lovend waren over de XTI 2000, zal dat met de 2002 evengoed of zelfs beter zijn.

De XLS-serie is ook mogelijk, maar ik denk zelf dat je wel veel hebt aan de aanwezige DSP processor in de XTI-serie. Het scheelt je namelijk veel randapparatuur.

Maargoed, je zult zelf moeten afwegen of dat voor jouw situatie het prijsverschil waard is. ;)

Comment

Daarnaast is de xls toch wel eigelijk de low-budget serie, en vindt ik een xti toch een stuk beter klinken, en waarschijnlijk zitten die ook wat degelijker in elkaar. Zelf heb ik de 4000, en ik ben er heel erg tevreden over en vindt het gewoon super apparaten. Zoals rick ook al aangaf kan je deze ook prima wat de juiste verloopkabeltjes op je laptop aansluiten. Wil je het echt netjes doen neem dan gewoon een externe geluidskaart met XRL aansluiting of gebruik een di-box.

Comment

Ok, ik zal wel met wat kabels doen en dan zie ik nog wel.
                    het wordt wss de 2000 bedankt he mannen :) nog 1 ding waarom vind ik de prijs van de 2000 nergens by bax...?

Comment

Omdat de 2000 bij ons al uit assortiment is, die is vervangen voor de 2002. ;) (oftewel de XTI 2 serie)

Comment

euhm dus moet ik hem ergens anders kopen? o_O

Comment

Liever juist bij ons natuurlijk, maar ik had het ook vooral over de XTI 2002. Juist omdat de 2000 niet meer nieuw leverbaar is wegens de tweede versie. ;)

SLGV had het over de XTI 2000 en dat die tweedehands nog wel te verkrijgen zijn, maar aan de andere kant heb je natuurlijk bij een XTI 2002 nieuw wel 3 jaar garantie...

De enige 1e versies die wij nog hebben liggen zijn de XTI1000 en XTI6000. De 1000 past niet bij je set qua vermogen (is te licht), de 6000 heeft te veel vermogen (dus betaal je voor iets dat je toch niet gebruikt ;)).

Comment

euhm lastige zaak want de 2002 ligt wel buiten men budjet ;s

Comment

Dan zou ik als nieuw alternatief een Crown XLS 2000 voorstellen. Dan heb je nog wel de ingebouwde DSP processor om je geluid te optimaliseren, maar scheelt toch in de kosten.

Comment

Working...
                              X