Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk merk en type laptop is het beste i.c.m serato scratch live

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk merk en type laptop is het beste i.c.m serato scratch live

heey mensen ik ben aan het kijken voor een laptop om later serato en dat soort programma's op te draaien en ik had graag van mensen met ervaring op dat gebied gehoord voor welk merk en type laptop ik dan het beste kan gaan. en bij welke (betrouwbare) winkels deze eventueel te koop zijn.
    Last edited by stefanmplayer; Sunday-18-01-2009, 23:28. Reason: nog iets belangrijks bedacht om toe te voegen

Het ligt nogal aan je budget. In principe kun je deze programma's al prima draaien op de laptops die nu in de omloop zijn. (vanaf pak 'm beet, 500/600 euro)

Betrouwbare winkels, ligt een beetje aan de regio. Ik zou in ieder geval niet zo snel bij dubieuze marktplaats-verkopers aankloppen, maar eerder naar de Dixons o.i.d. stappen. Let ook op de folders die iedere week in de brievenbus vallen, staan vaak aanbiedingen in en zo kun je ook vergelijken waar de laptop het goedkoopst geleverd wordt. Let ook op de garantie.

Comment

ok bedankt voor de info.
      maar zijn er nog specifieke dingen die voor dj programma's gelden zoals je moet letten op de grafische kaart en processor snelheid en weet ik veel wat allemaal zoals bij video games of kunnen ze dit in de winkel het beste beantwoorden?

Comment

Ik denk dat de doorsnee verkoper bij de Dixons geen idee heeft wat Serato Scratch is.
        Hiernaast hebben de laptops in bovengenoemde klasse een grafische kaart aan boord die voor jouw doeleinden prima is.
        Deze programma's vergen dan ook minder grafisch geheugen dan een hedendaags computerspel. (Waar veel met 3D wordt gewerkt en er talloze berekeningen moeten worden gemaakt.)

Comment

Voor dit soort toepassingen zijn er een paar dingen van belang, namelijk:

- Processor
          - Geheugen
          - Stabiliteit
          (en waarschijnlijk de belangrijkste)
          - een goede geluidskaart (extern).

Comment

De geluidskaarten die in de laptops van tegenwoordig zitten zijn helemaal niet zo slecht hoor. ;) En mocht je deze alsnog niet perfect vinden, kun je altijd nog een externe geluidskaart er aan hangen.

Comment

sowieso als er gebruikt gemaakt gaat worden van serato scratch live moet dat met die geluidskaart die erbij hoort of in ieder geval een asio geluidskaart. dus de interne geluidskaart maakt niks uit.

neem wel een stevige laptop die ze maken met A merk chipsets probeer dingen als VIA te vermijden.

Een dixons is ook niet alles gezien de service, je kunt beter kijken naar toshiba, dell, hp, sony.

je moet erg opletten dat wanneer je een lage latency (reactie snelheid wil) een snelle cpu nodig hebt aangezien het dan zwaarder wordt voor de processor (cpu = processor).

ga uit van een systeem met intel core 2 duo (2 ghz is wel prettig)
              2 gb ram

Ik heb zelf veel problemen en spanningen gehad met mijn vorige laptop (dell 6400 icm u46dj) Die had het erg moeilijk met vinyl control ik heb daarvoor toen een losse partitie moeten maken met een xp install die ALLEEN gebruikt werd voor dj-en. ook moest ik er heel veel ongebruikte (en gebruikte) hardware uitschakelen om een stabiel systeem te krijgen. Dat is overigens nog erger met b.v. een bcd2000.

Dit heb ik nu met m'n huidige macbook (ook op bootcamp met windows xp) geen last van.

Succes met zoeken naar iets wat bij je past.

Comment

ok bedankt voor al jullie reacties. ik heb nu ten minste een beetje inzicht in waar ik aan toe ben:p
                nu het volgende.
                ik heb laatste op een evenement in maastricht geholpen bij de techniek zo kwam ik in contect met ene DJ Sticky Doja die had ook serato enzo en hij gebruikte een apple laptop een zeker type: ''Ibook G4''.en zei dat hij daar in jaren tijd geen problemen mee had gehad (ik zie ook op youtube wel eens vaker dj's die zo'n soort uitziend laptop gebruiken van apple dus daarom viel me dat deze keer op.)
                weet iemand misschien waar die te koop zijn? want ik heb t hele internet afgezocht maar kan geen notebooks met die naam vinden
                alvast bedankt voor de reactie(s)
                Last edited by stefanmplayer; Monday-19-01-2009, 19:10. Reason: wat belangrijks vergeten

Comment

ibook g4 is oud. end of life en wat al niet meer.

dan moet je kijken naar een macbook of een macbook pro :)
                  ik gebruik dat nu met traktor scratch pro en het werkt super, geen enkel probleem :). het is alleen even wennen aan het mac os en dat je wat andere programmatjes hebt voor de normale dingen die je doet.

nadeel is ook nog dat het prijzige machientjes zijn... denk aan 1100 euro of meer en gewoon te vinden bij ifactors of apple.nl en heeft bax ze ook niet (gehad)?
                  Last edited by Kevin S; Monday-19-01-2009, 20:53.

Comment

ok bedankt voor de info mijn budget is ongeveer 500 540 euro mocht iemand nog suggesties hebben voor goede types dan zou dat welkom zijn
                    (alle suggesties zijn welkom dan kan ik een meer overwogen keuze maken:p

Comment

Working...
                    X