Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heb ik een goede versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb ik een goede versterker?

Beste mensen,

Ik heb gisteren 2x de DAP MC-12 besteld en wil nu ook graag de DAP MCB-15 bass luidspreker bestellen met 2 tussenpaaltjes erbij.
    Ik heb hier thuis al een versterker staan. Het gaat om de QSC MX 1500a.http://www.qscaudio.com/products/amps/mx/mx.htm
    Nou heb ik 2 vragen:
    - Kan ik deze 4 speakers van DAP allemaal op deze versterker aansluiten?
    -Je kan de speakers aan de achterkant van de versterker alleen aansluiten met draadklemmen of jack. Hoe sluit ik de speakers aan, aangezien de speakers speakon-ingangen hebben?
    Mvg, Michael

Je versterker is in orde, daar gaat het niet aan liggen.

Maar de MCB-15 subjes hebben zo te zien geen ingebouwd filter. Dat betekent dus dat je ook hoge tonen in je subwoofer gaat zitten blazen en dat zullen ze niet zo heel fijn vinden omdat ze daar niet op gemaakt zijn.

De Omnitronic BX-1850 is wel voorzien van een ingebouwde crossover. Deze 'pakt' de bass en stuurt het naar de sub. En alles dat hij niet nodig heeft (mid en hoog) stuurt hij naar je topkasten.

Je versterker is ook 2 Ohm stabiel. Eventueel zou je zelfs in totaal vier subwoofers en twee MC-12's op die enkele versterker kunnen aansluiten, mocht je dat willen.

-Je kan de speakers aan de achterkant van de versterker alleen aansluiten met draadklemmen of jack. Hoe sluit ik de speakers aan, aangezien de speakers speakon-ingangen hebben?
    Heel simpel. Je neemt één DAP 20m speakon kabel.
    En die knip je halfverwege in tweeën. Je hoort het goed, die knip je in tweeën. ;)

Dan heb je in principe twee kabels van 10 meter om van draadklem naar Speakon te gaan. Eventueel kun je er nog een eindhulsje op zetten om te voorkomen dat het geheel na een paar keer gebruik gaat rafelen.

Comment

Hallo Rick,
      Bedankt voor je snelle reactie.
      Oke, dus ik kan dan beter de omnitronic subs bestellen.

Moet ik dan de topspeaker op de subspeaker aansluiten en dat dan voor beiden kanten doen?
      En dan de doorgeknipte speakon kabel op de sub aansluiten en dan naar me versterker?

Comment

Yep. Helemaal goed. ;)

Mocht je ooit nog met 4 subs willen gaan werken, dan zul je de extra subs ook direct op de versterker moeten aansluiten, dus op dezelfde aansluiting als de andere subs. :)

Comment

Oke, ik heb nog 1 vraag.
          Is het op een andere manier toch mogelijk de DAP subs zo aan te sluiten dat je alleen de bass behoud in de subs?
          Want ik vind persoonlijk dat die set van MC-12 en MCB-15 mooier bij elkaar past.

Comment

Dan zou je er zelf filters/crossovers in moeten bouwen (en vervalt je garantie).

Kortom; Ik zou dan zelf liever voor de Omnitronics gaan, ook al matcht het optisch misschien iets minder.

Comment

Oke, dan ga ik toch voor de Omnitronic subs.
              Bedankt voor je informatie:D

Comment

Ik heb zelf de omnitronic sub ook gehad en kan je zeggen die dreuen beter dan de mcb 15.

Comment

beste rick,
                  Ik heb nog een vraagje:
                  Hoeveel man denk je dat de set aankan?

Comment

Je kunt nu wel dat setje bestellen en dan heb je heel vet twee grote speakers met grote subs, maar als je nu gewoon investeerd in twee iets duurdere top kasten en dan later doorspaart voor bijpassende subs. Daar gaa je veel meer plezier van beleven..

Comment

Wat raad je me dan aan?
                      Ik heb rond de €500 te besteden.
                      Deze versterker heb ik al:http://www.qscaudio.com/products/amps/mx/mx.htm Het gaat om de Mx 1500a

Comment

Je kunt nu wel dat setje bestellen en dan heb je heel vet twee grote speakers met grote subs, maar als je nu gewoon investeerd in twee iets duurdere top kasten en dan later doorspaart voor bijpassende subs. Daar gaa je veel meer plezier van beleven..
                        Is voor nu een beetje zonde denk ik aangezien hij de twee topkasten nog maar net heeft. Dan kun je het beter nu voor een klein bedragje wat opwaarderen (die versterker kan dat toch makkelijk hebben) en vervolgens wat feestjes gaan draaien. Feestjes draaien = centen vangen = mogelijkheid om te gaan sparen voor meer of nieuw materiaal. ;)

beste rick,
                        Ik heb nog een vraagje:
                        Hoeveel man denk je dat de set aankan?
                        Met die 18 inch subjes er bij moet je op een mannetje of 100 rekenen. Afhankelijk van je locatie, of het beukwerk is of niet, etc.

Comment

Sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat alles nog besteld moest worden. Dan zou ik in ieder geval wat betere subjes nemen. Voor iets meer dan 500 euro heb je twee stuks DAP X15B en dat zijn echt hele leuke subjes voor het geld. Eventueel kan je later dan je MC12's vervangen door toppen uit de X-serie en dan heb je gewoon een zeer degelijke set. Versterker is nu dan wel iets "underpowered"

Comment

Working...
                          X