Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruis op behringer b315d speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ruis op behringer b315d speakers

Hoi, ik heb nieuwe speakers aangeschaft namelijk de behringer B315D.
    Helaas hoor ik daar een lichte ruis over, het lijkt alleen uit de hoge tonen te komen. Wat ik al gedaan heb om het probleem op te lossen: Speakers aangesloten op alleen stroom, geen signaalkabel. Helpt niet.
    Speakers op ander stopcontact met haspel. Helpt niet.
    Speakers op andere (geaarde) groep aangesloten (lege groep !!) Helpt niet.

De ruis blijft er gewoon inzitten, wel vreemd want volgens mij heb ik in de showroom geen ruis gehoord !

Is het een stevige ruis, of een hele lichte ruis?

Want een hele lichte ruis (zonder dat je muziek speelt) is redelijk 'normaal'.

Ga je echter muziek afspelen op een achtergrondvolume dan zou je het bijna niet meer moeten kunnen waarnemen.

Comment

ongeaarde groep?

Comment

Het is een lichte ruis, en bij muziek hoor je het niet meer. Het is wel zo, als ik de volume op de speakers hoger draai (zonder signaal) en zelfs voorbij het line gedeelte draai (dus het mic volume) dan wordt de ruis ook versterkt !

En euh DJ Jordy, ik heb ook al een geaarde groep getest !!!

Comment

ik dacht dat je nog niet op een ongeaarde groep had geprobeerd dat werkt namelijk bij laptops :p

Comment

Originally posted by DJordy View Post
            ik dacht dat je nog niet op een ongeaarde groep had geprobeerd dat werkt namelijk bij laptops :p
            Da's dan weer een ander soort ruis.
            Check het 'noise'schema van Popschool Maastricht maar eens.

OT:
            Elke (analoge) audioketen ruist. Het ligt aan je apparatuur hoe hoog de ruisdrempel ligt.
            Bij merken als Behringer &Co heb je gewoon meer ruis.

Comment

ok, denk dat t dan gewoon normaal is bij behringer ? Wel vreemd omdat ik bij bax-showroom volgens mij geen ruis heb gehoord ?!

Comment

Ik heb zelf de B212a versie. Hier hoor je ook een ruis als er geen muziek is. Dit is gewoon normaal. Als ik af en toe bij de bax showroom sta, hoor je de ruis ook duidelijk.

Comment

toch is die lichte ruis erg normaal te noemen...
                  zeker als je in dit budget gaat kijken moet je de ruis er maar gewoon bij nemen.
                  niet als je draait maar wel als het "stil" is.

Comment

oke, ik denk dat ik in de showroom gewoon niet goed geluisterd heb ! Waarschijnlijk omdat ik een beetje overdonderd was van de grootte van de speakers en het volume wat er uit kwam. Over het algemeen ben ik op dit moment gewoon erg tevreden met deze speakers. De lichte ruis die is in ieder geval beter te accepteren dan een losse versterker met het geluid van een stofzuiger (vanwege de koeling). Qua volume en klank geef ik deze speakers dan ook een dikke voldoende.

Comment

Wat voor een apparaat (mixer of iets dergelijks) heb je aangesloten op je speakers, deze kan namelijk ook de ruis veroorzaken.

Comment

Maar zoals ik al beschreef, ook al is er niets aangesloten op de speakers dan is de ruis er nog ! Dus mixer en andere aansluitingen kan ik uitsluiten !

Comment

In de showroom hangt ook een boel verlichting, die ook bijna allemaal van ventilatoren zijn voorzien. Dat overstemt de hele lichte ruis die je nu uit je speakers hoort denk ik.

Al met al, ga je er mee in een zaaltje staan en je luistert op een paar meter afstand, dan zul je er waarschijnlijk niets van horen. In thuis-opstellingen sta je vanzelf dichter bij je speakers en dan valt het dus eerder op. ;)

Comment

Ja inderdaad, als ik hier mijn laser aanzet dan maakt die meer geluid dan mijn speakers. Dus ja, waar maak ik me druk om Haha. Ik kan beter op mijn goede oor gaan letten denk ik (ben aan één kant doof) !!

Comment

Ik hoor altijd bij 1 behringer b212D speaker ook een lichte brom, deze houd op wanneer ik het mengpaneel aanzet?!

Comment

Working...
                              X