Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp bij actieve speakers e.d.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp bij actieve speakers e.d.

Hallo,

Ik ben momenteel aan het kijken naar wat nieuwe spullen voor een
    kleine DJ set.
    En ik zou graag wat advies krijgen;

Ik zoek een paar actieve speakers (tussen de 400 en 800 Watt)
    (Groepen van 50 tot 100 man)

Nu heb ik een paar Samson boxen gezien, Auro D415
    of de Behringer Eurolive B315D of Behringer Eurolive B912NEO

Kan iemand een advies geven wat de beter actieve boxen zijn in deze prijsklasse.

Heeft verder iemand ervaring met het volgende DJ meubel;
    American DJ DJ-MTS 6
    of DJ-MTS 4 DJ meubel

Dan ben ik nog op zoek naar wat effectlampen, iemand daar nog tips voor?

Alvast bedankt voor alle info!

Wat is je budget voor al deze apparatuur?

Comment

actieve berhingertjes, tja er zijn genoeg mensen op dit forum die daar laaiend enthousiast van zijn ikzelf ken ze niet. Verder doet DB technologies het ook erg goed met o.a. cromo, opera etc. wellicht dus ook het overwegen waard.

Wat wil je uitgeven licht je budget rond de aangegeven spullen of mag het ook meer zijn?

Comment

ik dacht aan iets tuusen 1000 en 1250 euro

Comment

Wat wil je precies met de speakers gaan doen? Zomaar twee stevige kasten voor feestjes tot 100 man, of wil je nu twee goede topkasten nemen en er later nog subwoofers onder schuiven?

Wat betreft de MTS-meubels, die gaan naar mijn idee best hard in de verkoop, omdat ze lekker simpel en stabiel zijn.
          Wel zet ik mijn kanttekeningen bij de T-bars die aan beide zijden zitten, daar moet je niet teveel licht aan gaan hangen. Een paar spotjes voor de DJ's en een tweetal lichteffecten is geen probleem, maar dan heb je het ook wel gehad. :)

Wat betreft lichteffecten, waar ben je precies naar op zoek? Misschien heb je al een idee over een soort lichteffect?

Comment

Ik wil nu 2 speakers kopen en daar wil ik het bij laten, dus er komt niets bij.
            Het is om af en toe een feestje mee te draaien.
            Er moeten wel 2 statieven en speakerkabel bij.

Die lichteffecten, daar wil ik er ook maar een paar van ophangen dus het meubel zal daar niet te zwaar beladen mee worden.

Voor wat betreft de lichteffecten dacht ik aan, LED Flower moonflower of
            een LED PD-2 flower scan, een paar leuke effecten om boven de DJ DJ-MTS
            te hangen.

Het zijn dus de laatste dingen die ik nodig heb om een leuk klein setje compleet te hebben en wat met de auto te vervoeren is en waar je een niet te groot feest mee kan draaien. :cool:

Comment

Wat betreft de luidsprekers zou ik persoonlijk gaan voor een speakerset met 15 inch woofer, zodat je toch nog enig laag hebt. De luidsprekers die je aangeeft zou je eens kunnen gaan beluisteren zodat je een idee krijgt van de klank en prestatie.

Qua licht zou ik zelf een combinatie maken van wat basislicht en daarnaast twee lichteffectjes. Dan heb je een rustige basis zodat het niet lijkt op een kermis. ;)

Een Eurolite KLS-150 set zou wellicht al voldoende zijn voor jouw toepassing. Dat zou je eventueel nog met een tweede setje kunnen uitbreiden, om leuke effecten te kunnen maken.

Qua lichteffecten, een Bax TDC 007 is een erg zaalvullend effect, maar is niet té druk. In combinatie met een rookmachine haal je er hele leuke effecten uit.

Neem je er nog iets anders bij, dan kun je afwisselen. Het leukste is dan een lichteffect dat misschien wat rustiger is maar waar je ook snelle effecten mee kunt maken, zoals de JB Systems SuperSolar RGBW.

Comment

Wat is het verschil tussen deze boxen de Behringer Eurolive B315D of de Behringer Eurolive B912NEO? Beide hebben een 15 inch woofer maar zit er verder een groot verschil in?

Wat is zou je aanraden, Behringer of Samson of nog iets anders?

Een KLS-150 kun je die ook boven de DJ DJ-MTS 6 hangen of moet je daar een apart statief voor hebben.

Tja luisteren is een goed idee maar dat is even 300 klm heen en weer.
                Staat alles eigenlijk in de showroom?
                Misschien maar eens even een calculatie gaan maken, dan weet ik waar we over praten...........
                Last edited by rene1437; Thursday-30-06-2011, 11:27.

Comment

Beide hebben een 15 inch woofer maar zit er verder een groot verschil in?
                  Uiteraard. En dat is de klank. En dat zul je zelf moeten ervaren. ;)

Wat is zou je aanraden, Behringer of Samson of nog iets anders?
                  Binnen dit budget-segment zijn er niet zo gek veel andere alternatieven in 15 inch vorm.

Een KLS-150 kun je die ook boven de DJ DJ-MTS 6 hangen of moet je daar een apart statief voor hebben.
                  Aan de bovenkant zitten twee bevestigingspunten. Daar zul je nog wel twee G-haken op moeten monteren, maar het kan wel. :)

maar dat is even 300 klm heen en weer.
                  Och, een tank benzine van 75 euro is niet zo gek veel op een bedrag van 1250 euro...
                  En als je dan weet dat je met iets naar huis gaat waarvan je denkt; ja dat is echt wat ik wilde, is het die investering wel waard.

Staat alles eigenlijk in de showroom?
                  Nee, helaas.
                  Maar, alles wat we op voorraad hebben kunnen we laten horen, dat is geen probleem. Wel verstandig om vooraf even aan te geven wat je wilt komen beluisteren, scheelt een boel wachttijd om het uit te laten pakken en aansluiten. ;)

Comment

Ik heb net een prijsaanvraag naar jullie gemaild t.a.v. Rick.
                    Daarna kan ik altijd een afspraak maken om langs te komen
                    dat is zeker een goed plan, ik zie graag je opgave tegemoet. ;)

Comment

Ik denk toch dat een van mijn andere collega's dat oppakt aangezien ik zelf niet in de sales zit. Ik ben meer een adviserend orgaan zeg maar. ;) Maar hoe dan ook, je zal er wel een passend antwoord op ontvangen en anders wordt de mail vanzelf naar me geforward.

Comment

Is de 'Mackie TH-15a actieve 15 inch luidspreker' misschien wat? Hebben uitstekende kwaliteit naar mijn weten!!

Comment

Ziet er goed uit, lijkt me zeker wel wat ;), heb jij de ervaring mee?

Comment

Working...
                          X