Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis, piep, sis ..?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis, piep, sis ..?!

Hallo Bax-shop,

Een tijdje terug heb ik nieuwe speakers besteld.
    Deze werken tot heden nog perfect, maar vanaf het begin had ik altijd al een sis klank.
    Nu ben ik een tijdje terug erachter gekomen waardoor dit komt.

Op het mengpaneel heb ik 2 output kanalen zitten voor de speaker kabels.
    Wanneer ik 1 speaker kabel erin duw en het mengpaneel aan zet hoor ik geen ruis, piep, sis. Wanneer ik de 2e kabel erin duw beginnen beide speakers de sissen, piepen, ruizen..
    Ik weet zelf niet wat het voor geluid is, maar het is zwaar irritant.
    Ik denk dus dat het met mijn mengpaneel te maken heeft, maar wat kan hier aan zijn?

Waar het om gaat:
    Speakers: Behringer B215D
    Mengpaneel: JBSystems Beat 4 MK2

Ik heb al vanalles geprobeerd, 1 kabel in de output, muziek aan --> geen sis.
    Zelfde kabel in de andere output, muziek aan --> geen sis.
    Het is puur de 2e kabel die erbij komt wanneer hij begint de sissen.

Kan mijn mengpaneel dit niet verdragen of wat kan de oorzaak zijn?

Met vriendelijke groet,
    Wesley

Zijn je kabels goed? probeer het zelfde eens met andere kabels.

Comment

Gedeelte van het probleem wat jij omschrijft klopt niet.
      Er zitten op jou mixer geen speaker outputs.

Maar je hebt de kabel, XLR of Cinch(Tulp), van je mixer naar je versterker wel al een keer uitgewisseld met nieuwe/andere?

Verder klinkt het een beetje als een soort van aardlus of iets van aardfoutje. In je kabel/apparatuur. Daar zou ik het eerst is zoeken als ik jou was. Verder kan het in mijn ogen niet veel meer zijn dan dit, maar als er natuurlijk in je apparaat iets aan aarde ligt wat er niet hoort, ja dan kan het wel heel lastig zijn enmoet je mogelijk het apparaat opsturen naar Bax of iets dergelijks.

Grtz Fred.

Comment

@ radioactivediscoshow

het zijn actieve speakers:P

Comment

Probeer eens je speakers op een ongeaard stopcontact in te pluggen. Als het dan over is, is het een aardingsfout in je speakers (of 1 van). Is het dan niet over probeer het dan met je mengpaneel op een ongeaard stopcontact, is het probleem dan over dan ligt het probleem bij je mengpaneel.

Comment

Dan nog kun je wel je kabels uitwisselen ;) en heeft je mixer nog steeds geen speaker outputs. Maar wissel je kabels is uit en probeer inderdaad is een ongeaard stopcontact want dat valt samen met een aardprobleem ;)

Comment

Ik heb geen andere speaker kabels, maar ik ga de komende dagen eens proberen het mengpaneel aan te sluiten op een ongeaard stopcontact.
              Ik weet zeker dat het mengpaneel het probleem is.
              Want als ik beide speaker doorverbind (dus 2 speakers op 1 kanaal) dan is er geen sis , piep, ruis of wat dan ook..
              Maar zodra ik beide speakers appart aansluit begint het te sissen.
              Hoe harder ik de speaker draai, hoe harder de sis.
              Maar ook als ik hem zacht heb staan hoor je hem sissen.

Comment

Maar heb je de kabels van die speakers ook al een keertje uitgewisseld?
                Nogmaals, je gebruikt geen speakerkabels maar signaalkabels.

Aan jou kabels zitten Cinch of XLR connectoren en die worden gebruikt voor signaal en niet voor speakers.

Grtz Fred.

Comment

hoever staat jou volume open op je speaker zelf? ik heb namelijk zelf ook deze speakers en zodraa je de volume knop op de speakers 3 kwart open zet en er staat geen geluid aan (muziek) dan hoor ik bij mij inderdaad ook een soort van sis piep geluid. is vrij zacht... of heb jij het probleem ook al heb je muziek opstaan?

Comment

Originally posted by radioactivediscoshow View Post
                    Maar heb je de kabels van die speakers ook al een keertje uitgewisseld?
                    Nogmaals, je gebruikt geen speakerkabels maar signaalkabels.

Aan jou kabels zitten Cinch of XLR connectoren en die worden gebruikt voor signaal en niet voor speakers.

Grtz Fred.
                    Volgensmij zijn het XLR kabels, wat je ook voor de microfoon gebruikt. Het zijn inderdaad geen speaker kabels die je erin moet draaien.
                    Deze kabels heb ik nog niet uigewisseld, wat voor andere kabels moet ik hiervoor gebruiken dan? Er kunnen geen speaker kabels in.

Originally posted by youri119 View Post
                    hoever staat jou volume open op je speaker zelf? ik heb namelijk zelf ook deze speakers en zodraa je de volume knop op de speakers 3 kwart open zet en er staat geen geluid aan (muziek) dan hoor ik bij mij inderdaad ook een soort van sis piep geluid. is vrij zacht... of heb jij het probleem ook al heb je muziek opstaan?
                    Ik kan ze niet eens 3 kwart open zetten, dan vliegen ze in het rood.
                    Meestal zet ik ze half open en het mengpaneel dan wel op het maximale.
                    Ik heb dit geluid wanneer ik het mengpaneel aan zet, maakt niet uit hoe ver de speakers open staan.
                    Als ik beide speakers aanzet en de volume knop staan op 1 kwart hoor ik niks.
                    Zodra ik het mengpaneel aan zet beginnen ze te sissen, terwijl het volume dan nog steeds op 1 kwart staat.
                    Het probleem ligt dus echt niet bij de speakers.
                    Heel misschien de kabels, maar dit lijkt me ook sterk, want zoals ik al zei, zodra ik de 2e kabel in het mengpaneel duw krijg ik het geluid.
                    En als ik beide speakers verbind met elkaar zodat je maar 1 uitgang nodig hebt, krijg ik geen sis.

Comment

Omdat je beide speakers verbind ipv Links/Rechts naar een speaker te gaan weet je al dat je kabels goed zijn. Dus dat heb je getest en is goed.

Probeer eens te kijken of iemand in je omgeving een mixer heeft en sluit deze is aan? En over het vol open op je mixer, hierover moet je ook even nadenken en niet meer uitsturen dan 0dB.

Verder kan ik je niet helpen denk ik. Wissel je mixer uit en als dat het is stuur hem op en laat hem repareren.

grtz fred.

Comment

Omdat je beide speakers verbind ipv Links/Rechts naar een speaker te gaan weet je al dat je kabels goed zijn. Dus dat heb je getest en is goed.

Probeer eens te kijken of iemand in je omgeving een mixer heeft en sluit deze is aan? En over het vol open op je mixer, hierover moet je ook even nadenken en niet meer uitsturen dan 0dB.

Verder kan ik je niet helpen denk ik. Wissel je mixer uit en als dat het is stuur hem op en laat hem repareren.

grtz fred.
                        Ik zet de master en de gain zover mogenlijk open, maar het mengpaneel blijft altijd in het groen staan.
                        Wanneer ik de speakers over de helft open draaien begint het clip lampje te draaien, dus deze draai ik dan terug naar de helft.
                        Zo staat niets in het rood, en heb ik hard genoeg geluid.

Mijn buurjongen heeft een simpele mixer van American Audio.
                        Om te testen zijn alle mixers goed, dus dit ga ik straks of morgen regelen.

Reperaties zijn vrij duur en ik vond het een goedkoop mengpaneel.
                        Als deze mixer kapot is ga ik misschien kijken voor een andere, maar als het een klein dingetje is laat ik hem toch maar repareren.

Comment

Master en Gain zover mogelijk open wil niet zeggen dat het goed is! Let hier wel op is wel uiterst belangrijk. Het kan best zijn dat je anders overgemoduleerd naar buiten gaat en dat je stiekem gewoon een van je uitgangen van je mixer hebt stuk gemaakt.

Comment

Master en Gain zover mogelijk open wil niet zeggen dat het goed is! Let hier wel op is wel uiterst belangrijk. Het kan best zijn dat je anders overgemoduleerd naar buiten gaat en dat je stiekem gewoon een van je uitgangen van je mixer hebt stuk gemaakt.
                            Lijkt me sterk, want sinds ik die speakers heb, heb ik het probleem al, maar ben er nooit echt achter gekomen.
                            En bij mijn vorige speakers heb ik de gain en master nooit zover mogenlijk open gehad, toen werkte ik met een losse versterker die ik zover mogelijk open draaide.

Comment

Working...
                            X