Announcement

Collapse
No announcement yet.

twee versterkers op een speaker?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• twee versterkers op een speaker?

Beste mensen,

Ik wil heel graag weten wat er gebeurd als je twee dezelfde versterkers met hetzelfde vermogen op een speaker aansluit.

Dus:

Dan gaan beide versterkers waarschijnlijk in rook op.
    Waarom zou je 2 versterkers op 1 speaker willen aansluiten?

Comment

Dan gaan beide versterkers waarschijnlijk in rook op.
      Waarom? De speaker krijgt met 2 versterkers toch gewoon 2 keer zo veel vermogen als dat hij krijgt met 1 versterker?

Comment

probeer eens om 2 batterijen (9volt blok is makkelijk) aan te sluiten op 1 lampje.
        1kabeltje van elke batterij naar + en 1 kabeltje van elke batterij naar - van lampje.
        Dan zie je ongeveer wat er met je speaker gebeurd.
        btw. als je speaker licht gaat geven is het niet best.

Comment

De speaker gaat naar de malle mieze. Een speaker krijgt naast zijn watt namelijk ook voltage op de speaker. Dus 2x het voltage van wat er normaal opkomt lijkt mij niet goed. Net zoals op een 12 volt lampje 24 volt zetten. Resultaat flits poef en klaar.

Zet er voor de grap maar eens 230 volt op. Wat gebeurt er knetter knetter poef.

Comment

Ik zou zeggen probeer het uit je komt er zelf achter.

Comment

Ik vond tussen het afval twee DAP-MC15 en twee doodde subs en twee versterkers. Heb het daarmee uitgeprobeerd. Zag er wel geinig uit maar het stinkt helel erg!!

Comment

Juist. En voordat er ongelukken gaan gebeuren met dit soort Jackass-achtige stuntjes gaan we er maar een slotje op gooien.

Comment

Working...
                X