Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer lanceert de DJX750

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer lanceert de DJX750

Het is een tijdje een beetje stil geweest rond Behringer, maar nu zijn ze met een paar nieuwe producten gekomen, waaronder een opvolger van de alom bekende DJX700 mixer.
    Behringer heeft hiervoor de DJX750 ontworpen, welke een volledig nieuw design heeft gekregen. Behringer noemt het zelf "stylish black". Hiernaast zijn de beatcounters en het effecten-deel in een roodachtige kleur uitgevoerd.

Specificaties:
    -Professional 5-channel ultra-low noise DJ mixer with stylish, black design
    -State-of-the-art 24-bit digital effects with advanced parameter control
    -Intelligent dual auto-BPM counter with time and beat sync display
    -Super-smooth ULTRAGLIDE faders with up to 500,000 life cycles
    -Awesome adjustable XPQ stereo surround effect
    -3-band kill EQ (-32 dB) and precise level meters with peak hold function per channel
    -Additional 3-way kill switches with extremely steep frequency separation
    -Monitor function with master/cue balance control and split option
    -Auto-talkover function with separate depth control
    -High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life
    -Conceived and designed by BEHRINGER Germany
    Echter hoop ik dat Behringer ook onder de motorkap wat heeft gesleuteld en niet zomaar alleen het uiterlijk heeft aangepast. Zo zou het leuker zijn als er iets andere effecten in de effectenbak zouden zitten en dat de beatcounters iets betrouwbaarder zijn. Verder begint de mixer erg veel te lijken op de DJM600/DJM800. Daarom vrees ik dat Behringer meer marketing dan techniek op deze nieuwe versie heeft losgelaten.
    En dat blijkt wel een beetje, aangezien deze mixer niet meegaat met zijn tijd. Zo zou het bijvoorbeeld leuker zijn als Behringer één of twee USB-aansluitingen zou integreren in de mixer, om eenvoudig via de PC te kunnen werken.
    Hiernaast hebben ze ook niet verder nagedacht over de master-out aansluitingen. Een dubbel XLR uit ontbreekt nog steeds en daar scoren ze niet veel punten mee.

Uiteraard blijft het verder nog wel een leuke vervanging voor de DJ's die nog geen geld of behoefte hebben voor een Pioneer mixer en ik denk dat Behringer zich daar voornamelijk op richt.

De Behringer DJX750 komt naar verwachting voor ca. 240 euro op de markt.

Foto:

Meer: Behringer website

Ja ik vind hem wel heel erg naar de wel bekende Pioneer variant neigen.

Ik hoop dat deze minder vaak retour gaat naar de winkel als z'n voorganger!

Comment

ik zie he-le-maal niks nieuws eraan behalve de kleur, alle knoppen nog op dezelfde plek etc als met de djx700 dus ik ben bang dat ze alleen de bovenkant hebben gepimpt.

Ik heb zelf nog een djx 700 gehad maar ik was meer bezig met m schoonhouden dan gebruiken bij het minste gerinste aan stof was het game over ofwel kraken +1.

ach, de tijd zal het leren :)

Comment

Ik heb hem nog niet in mijn handjes gehad, maar ik verwacht zeker dat ze intern ook wat aanpassingen hebben gedaan. De DJX700 is nou niet echt een mixer waar je lang plezier van kan hebben (zonder dat er iets mis mee is).

Comment

Working...
        X