Announcement

Collapse
No announcement yet.

ventilator DAP Clubmate doet 't niet..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ventilator DAP Clubmate doet 't niet..

Hallo,

Ik merkte op dat de metalen plaat waarop de versterker is gebouwd erg warm werd. De ventilator doet 't helemaal niet meer. Ook niet bij het inschakelen van de DAP Clubmate. Mijn vraag;

Nu kan ik met gemak een pc bouwen, maar geldt het woordje 'gemak' ook om een ventilatortje van de Clubmate te vervangen? Of zijn er andere punten waar het defect aan zou kunnen liggen? Kortom, waar moet ik op letten?

Ander vraagje;
    Ik heb de metalen plaat gedemonteerd en het eerste wat mij opviel is het goedkope en dunne (zwart/rood) speaker 'draadje' van de subwoofer naar de versterker. Is er iemand die weet of dit origineel is? Ik heb de DAP tweedehands gekocht, dus vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!

De ventilator draaid alleen wanneer het nodig is zet het volume eens een half uurtje flink hard aan kijk dan nog eens of hij niet draaid.
    En de binnen bekabeling is van dap altijd magertjes.

Comment

t goedkope en dunne (zwart/rood) speaker 'draadje' van de subwoofer naar de versterker. Is er iemand die weet of dit origineel is?
      In principe gaat er niet zo denderend veel vermogen richting die woofer. Afhankelijk of het de 12 of 15 inch versie gaat er misschien maximaal 500W doorheen (want je muziek is dynamisch en voor de sub bestaat het eigenlijk alleen uit pieken). Dat kan makkelijk door een 1mm˛ kabeltje. Ook is het maar een erg korte afstand die afgelegd moet worden.

Wel zou ik zoveel mogelijk informatie over de ventilator proberen te vinden, onder meer de snelheid, opgenomen vermogen en afmetingen, zodat je makkelijker een vervanger kunt vinden.
      Optioneel kun je de helpdesk eens mailen of we via Highlite een originele reserve-ventilator kunnen regelen. Scheelt een hoop uitzoekwerk. ;)

Comment

Thanks

Nee, de ventilator werkt 100% niet, want ook bij het inschakelen van de sub zou het normaal even moeten draaien.

Met de gegeven info kan ik wel wat, Rick. Ik hoop alleen dat de ventilator defect is en niet een onderdeeltje op de printplaat o.i.d. Ik zal de ven demonteren en bekijken of het een gewone ven is of dat het aan bepaalde eisen moet voldoen. Volgens mij zou het een gewone moeten zijn waarbij de printplaat de softwarematige handelingen regelt.

Zal het weekend worden..

Comment

is het niet gewoon een DC brusless fan? die kun je zo op typenummer bestellen hoor. dan heb je dezelfde fan

Comment

Als het wel in het printje zit. Gewoon een 230 fan nemen en deze netjes met wago's en een electrodoosje op je voeding aansluiten. Dan draait de fan wel contenu maar koelt hij teminste wel en kost het niet veel.

Comment

Het is me niet gelukt om 't te demonteren. De kleine witte connectortje is vast gelijmd op de printplaat-connectortje. Hierdoor trok ik het van de printplaat af, waardoor dus 3 metalen pootjes bloot kwamen te liggen. Ik heb 't terug geprikt.

Kan je me meer uitleg geven hoe dat werkt met die 230 fan? Ik weet namelijk niet wat wago's zijn.
              Ik zie wel van die 220v klemmetjes met daarover heen een rubberen kapje. Hier zou ik toch gewoon de plus en min mee kunnen verbinden?

Of weet iemand een reparatie adres in de buurt van Reeuwijk/Bodegraven?
              Last edited by deSuperDave; Tuesday-23-08-2011, 09:24.

Comment

Of je dat zo kan verbinden weet ik niet. Maar wel dat zover ik weet in de omgeving Reeuwijk/bodegraven geen reparateur zit van PA materiaal.

Comment

Originally posted by drek View Post
                  Of je dat zo kan verbinden weet ik niet. Maar wel dat zover ik weet in de omgeving Reeuwijk/bodegraven geen reparateur zit van PA materiaal.
                  Kijk,.. een Reeuwijker!
                  Dat is dan mooi jammer. Dichstbijzijnde?

Comment

Bedankt heren voor het meedenken!
                    Even het bericht meegeven dat de subwoofer inmiddels perfect werkt.
                    Mijn oom heeft een nieuwe ventilator erin gebouwd.
                    Ik kan weer draaien

Comment

Working...
                    X