Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omnitronic BX-1550 subwoofer met 1 250 watt skytec woofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Omnitronic BX-1550 subwoofer met 1 250 watt skytec woofer

hoi ik heb 2 skyec speaker van 250 watt -8 ohm

nu wil ik dus op mijn versteker van skytec pro 600 300 watt op 4 ohm dus
    2 subsjes van onitronic van 8 ohm op doen

per kant 1 sub en 1 top.
    8:2= 4 hebben ze mij geleerd dus 4 ohm dus dat kan als je door lust.
    i kzag ook al dat mensen zeggen dat er goed geluid uit komt.
    nu denk ik zelf.
    wat is nog een optie voor een goed mengapneel mijn oude mengpaneel numark dxm digitale mixer van 200 euro die hier op de site staat is helaas overleden door een ongeval.
    daarom zoek ik ook een niewe . ik kan niet kiezen tussen een dj of een power mixxer / pa mixer.
    mijn buget is er 150 euro voor. of ietje meer maximaal 200 euro.
    daarom wil ik vragen wat jullie voor mixer aanraden er voor.
    want ik moet zowiezo 2 kanaals hebben met line en eventuwele usb er op als ingang voor geluid. en eventuweel wat kanaals voor mic maar niet te veel en welke is dan goed voor het geld.

ps wat ik van de verstekers en subs en top zij kan toch??

doorlussen.
    dat moet de versterker toch aan kunne

Het doorlussen van je speakers en topkastjes kán, maar is verre van optimaal. Je versterker is eigenlijk te zwak om dit goed uit te kunnen versterken.

Persoonlijk zou ik gaan sparen voor een systeem in een wat hogere klasse, zodat je sowieso al wat meer volume kunt creëren.

Wil je dat niet en ga je toch liever voor de Omnitronic subjes, dan zou ik minstens een zwaardere versterker nemen. De kans is anders groot dat je continu tegen de clip aan zit te spelen, wat inhoudt dat je versterker continu tegen zijn maximale kunnen aan speelt.
    Heb je een zwaardere versterker, dan moet hij wat minder hard werken om dat vermogen te leveren aan je speakers.

Terugkomend op het verhaal van je mixer, wat wil je er precies mee gaan doen? Ben je vooral iemand die zelf aan het draaien is, of ben je meer iemand die een installatie neerzet en alleen zorgt dat de microfoons op een goed volume blijven?

Ook nog een andere tip, probeer wat meer te werken met hoofdletters en leestekens. Dat maakt het voor ons wat makkelijker om precies te begrijpen wat je bedoelt, waardoor we je beter kunnen helpen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Het doorlussen van je speakers en topkastjes kán, maar is verre van optimaal. Je versterker is eigenlijk te zwak om dit goed uit te kunnen versterken.

Persoonlijk zou ik gaan sparen voor een systeem in een wat hogere klasse, zodat je sowieso al wat meer volume kunt creëren.

Wil je dat niet en ga je toch liever voor de Omnitronic subjes, dan zou ik minstens een zwaardere versterker nemen. De kans is anders groot dat je continu tegen de clip aan zit te spelen, wat inhoudt dat je versterker continu tegen zijn maximale kunnen aan speelt.
      Heb je een zwaardere versterker, dan moet hij wat minder hard werken om dat vermogen te leveren aan je speakers.

Terugkomend op het verhaal van je mixer, wat wil je er precies mee gaan doen? Ben je vooral iemand die zelf aan het draaien is, of ben je meer iemand die een installatie neerzet en alleen zorgt dat de microfoons op een goed volume blijven?

Ook nog een andere tip, probeer wat meer te werken met hoofdletters en leestekens. Dat maakt het voor ons wat makkelijker om precies te begrijpen wat je bedoelt, waardoor we je beter kunnen helpen.

Okee bedankt. Ik heb dislexy en vergeet het soms wel een beetje.
      Nou als ik dus me versterker dus niet de heletijd vol open heb maakt het dan nog uit dat ik dus een 300 watt versterker heb.
      heb het ook altijd gered met per kant 1 skytec 300 watt en 1 250 watt duurgelust per kant??
      nooit problemen mee gehadt.

dus zelf denk ik dat dit wel een redelijke keus is.
      over het mengpaneel was het meer zo die van mij was eerst een numark 24 bit digitale mixer DXM was het dacht ik.
      hij is gevalllen door me moeder toen ze hem aanstoote dus dat kan gebeuren dus nu is het voordeel ze helpen betalen:D
      maar wel moet ik zelf iets bij doen boven de 150 dus weten jullie anders een mooie?? ik wil ook die subs van onitronic kopen dus als we anders samen wat bestellen is er dan eventuweel over de prijs te praten?
      ik deed vroeger alleen maar draaien maar nu wil ik eigleijk ook wel een paar mictrofoontjes er bij.
      want dat is ook handiger en kan een dj mixer mijn versterker wel goed aansturen?? of gaat dat ook moeilijk??

groeten bedankt al voor de informatie.

Comment

Dan zal ik het ook maar algemeen posten na de PM en gaan we hier verder. Dubbel posten via PM en dit topic is ook niet zo handig.

Nou als ik dus me versterker dus niet de heletijd vol open heb maakt het dan nog uit dat ik dus een 300 watt versterker heb.
        Dan haal je niet het optimale uit je set. In de praktijk zul je steeds iets harder willen gaan, want je versterker moet nu twee topkasten én twee subs gaan aansturen. Daar levert hij gewoonweg niet voldoende vermogen voor.
        Dus ja, het kan wel, maar het is niet optimaal en je versterker moet steeds hard werken om het vermogen er uit te krijgen.
        Voor thuis kan het dus prima, ga je er feestjes mee doen dan zou ik zeker voor een sterkere versterker gaan.

heb het ook altijd gered met per kant 1 skytec 300 watt en 1 250 watt duurgelust per kant??
        Zoals ik aangeef, het is ook wel mogelijk, maar je haalt er niet het optimale uit.

Wat betreft je mixer, het ligt er maar aan wat je allemaal wilt aansluiten en wat je er mee gaat doen. Wat zijn je wensen en eisen? Pas dan kunnen we voorstellen gaan doen.

Comment

Working...
        X