Announcement

Collapse
No announcement yet.

subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subwoofer

Beste forumleden,

Ik wil mijn geluidsset gaan uitbreiden met een subwoofer nu ben ik aan het twijfelen tussen de:

Behringer B1800D Pro

American Audio PXW 18P

Heeft een van jullie ervaring met een van deze subwoofers?

Momenteel beschik ik over twee Behringer B215D's

Ik hoop dat jullie, jullie ervaringen kunnen delen met mij.

Alvast Bedankt!:D

de berhinger, tja t is berhinger he.. en daar ben ik persoonlijk niet zon fan van. Het kan best een leuke sub zijn maar ik ken hem zelf niet dus daar kan ik ook niks zinnigs over vertellen. Maar die American Audio:
    Wellicht is het je al opgevallen dat het een kopie is van de Mackie SWA1801, en dat is gewoon een zeer degelijk sub die een gemiddeld zaaltje goed laat trillen. De American audio is daar dan wel een kopie van maar zeker geen slechte. Als ik deze keuze moest maken zou ik waarschijnlijk de PWX nemen.

Met de berhinger blij je dan wel bij een merk, maar of dat in dit geval zo verstandig is??

Comment

B1800D is een prima subje. Je moet niet verwachten dat je hem een hele avond continu vol gas kunt laten presteren, maar voor ondersteuning in het laag met af en toe een uitschieter zou ik het wel weten. :)

Sowieso vind ik 18 inch wel een mooie toevoeging bij een 15 inch top. Dan kun je aardig diepe bassen creëren.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        de berhinger, tja t is berhinger he.. en daar ben ik persoonlijk niet zon fan van. Het kan best een leuke sub zijn maar ik ken hem zelf niet dus daar kan ik ook niks zinnigs over vertellen. Maar die American Audio:
        Wellicht is het je al opgevallen dat het een kopie is van de Mackie SWA1801, en dat is gewoon een zeer degelijk sub die een gemiddeld zaaltje goed laat trillen. De American audio is daar dan wel een kopie van maar zeker geen slechte. Als ik deze keuze moest maken zou ik waarschijnlijk de PWX nemen.

Met de berhinger blij je dan wel bij een merk, maar of dat in dit geval zo verstandig is??
        Okee, nee had het zelf nog niet gezien dat het daar een kopie van was... naar jou mening zal de American audio sub meer bass hebben als de Behringer?

Originally posted by Rick
        B1800D is een prima subje. Je moet niet verwachten dat je hem een hele avond continu vol gas kunt laten presteren, maar voor ondersteuning in het laag met af en toe een uitschieter zou ik het wel weten.

Sowieso vind ik 18 inch wel een mooie toevoeging bij een 15 inch top. Dan kun je aardig diepe bassen creëren.
        Je bedoel ermee dat hij dan sneller zou gaan clippen? Zelf vind ik ook wel dat de toppen die ik nu heb ook vrij snel clippen. (behringer)

Comment

Een 18 inch woofer verstookt op zich aardig wat vermogen. Een deel van het vermogen wordt in warmte omgezet. Het is onder meer aan de constructie van de woofer om die warmte goed af te kunnen voeren. ;) Wanneer dat niet efficiënt kan worden je componenten vanzelf warmer.

Aan de andere kant, deze sub kan op zich meer dan genoeg vermogen gevoed krijgen om voldoende bass-ondersteuning te creëren. En vaak merk je dat je in de loop van het einde wat meer richting de max gaat. Geen probleem. Bouw het rustig op, want aan het begin van de meeste feesten hoeft het toch niet schreeuwend hard.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nu met een extra subwoofer niet een hele avond lang tegen de max moet gaan zitten omdat je dan kans hebt dat het nergens meer naar klinkt op verloop van tijd. ;) Voor topkasten geldt dat in mindere mate omdat die componenten niet zoveel vermogen nodig hebben (=minder warmtegeneratie) Gebruik je subje dus voor ondersteuning in je laag, maar gebruik hem niet als beuk-kast.

Is dat ook wat je er precies mee wilt gaan doen dan zou ik hem zeker aanschaffen. Optioneel kun je er nog prima een tweede naast zetten, zodat je een volwaardige top/sub combinatie hebt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Een 18 inch woofer verstookt op zich aardig wat vermogen. Een deel van het vermogen wordt in warmte omgezet. Het is onder meer aan de constructie van de woofer om die warmte goed af te kunnen voeren. ;) Wanneer dat niet efficiënt kan worden je componenten vanzelf warmer.

Aan de andere kant, deze sub kan op zich meer dan genoeg vermogen gevoed krijgen om voldoende bass-ondersteuning te creëren. En vaak merk je dat je in de loop van het einde wat meer richting de max gaat. Geen probleem. Bouw het rustig op, want aan het begin van de meeste feesten hoeft het toch niet schreeuwend hard.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nu met een extra subwoofer niet een hele avond lang tegen de max moet gaan zitten omdat je dan kans hebt dat het nergens meer naar klinkt op verloop van tijd. ;) Voor topkasten geldt dat in mindere mate omdat die componenten niet zoveel vermogen nodig hebben (=minder warmtegeneratie) Gebruik je subje dus voor ondersteuning in je laag, maar gebruik hem niet als beuk-kast.

Is dat ook wat je er precies mee wilt gaan doen dan zou ik hem zeker aanschaffen. Optioneel kun je er nog prima een tweede naast zetten, zodat je een volwaardige top/sub combinatie hebt.
            Bedankt voor de informatie... Ik wil hem vooral gaan aanschaffen omdat ik toch meer volume wil. Momenteel met mijn twee Behringers vindt ik eigenlijk dat ik net te weinig heb. Mijn gaat het erom dat ik meer geluid heb voor meer man.

Wil zelf toch ook nog een keer gaan luisteren.

Comment

Beluisteren kan altijd. ;) Maar dat weet je inmiddels wel al denk ik.

In dit prijssegment is het een van de betere subs die je kunt vinden. Voordeel is natuurlijk dat je je toppen ontlast van het sublaag, waardoor ze meer in de iets hogere frequenties kunnen gaan presteren. Dat zorgt sowieso al voor een aardige toename in vermogen voor je toppen. Je sub neemt vervolgens vrolijk het laag over.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Beluisteren kan altijd. ;) Maar dat weet je inmiddels wel al denk ik.

In dit prijssegment is het een van de betere subs die je kunt vinden. Voordeel is natuurlijk dat je je toppen ontlast van het sublaag, waardoor ze meer in de iets hogere frequenties kunnen gaan presteren. Dat zorgt sowieso al voor een aardige toename in vermogen voor je toppen. Je sub neemt vervolgens vrolijk het laag over.
                Jaa, daar gaat het ook om. Want zodra ik nu mij Bass minder zet op mij toppen kunnen ze ook veel veder open zonder te clippen. Al heb je dan een sub der bij neemt die inderdaad je laag over. Een tweede sub komt er waarschijnlijke later nog bij.

Dus volgens jou gewoon voor de B1800D Pro gaan?

Comment

Zou mij een meer dan prima optie lijken. Maar je eigen mening is natuurlijk het belangrijkste, dus een keertje luisteren in de shop is zeker aan te raden. ;)

Comment

Wij hebben de passive variant van de behringer sub nu al een jaartje of 4 en zijn er als je naar de prijs kijkt eigenlijk best tevreden over. Geven een redelijk volume en klinken zeker niet verkeerd. We hebben er dan wel een vrij degelijke ad versterker achter hangen en hem actief gefilterd. Bij de sub zelf hebben we dan het filter eruit gesloopt en het zo aangesloten zodat het ook volgens onze standaard bekabling werkt ( 4 polig )

Wij doen met een setje van 2 subs en 2 15 inch toppen ( ook van behringer ) een mannetje of 100 lekker stampen / examen feestje en een 150 max als het een gewoon buurt feestje / bbq feestje of dergelijken is. Daar bevallen ze prima voor.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Wij hebben de passive variant van de behringer sub nu al een jaartje of 4 en zijn er als je naar de prijs kijkt eigenlijk best tevreden over. Geven een redelijk volume en klinken zeker niet verkeerd. We hebben er dan wel een vrij degelijke ad versterker achter hangen en hem actief gefilterd. Bij de sub zelf hebben we dan het filter eruit gesloopt en het zo aangesloten zodat het ook volgens onze standaard bekabling werkt ( 4 polig )

Wij doen met een setje van 2 subs en 2 15 inch toppen ( ook van behringer ) een mannetje of 100 lekker stampen / examen feestje en een 150 max als het een gewoon buurt feestje / bbq feestje of dergelijken is. Daar bevallen ze prima voor.
                      Okee, zelf neem ik toch wel de actieve omdat ik ook actieve toppen heb.. Maar in feite zijn het bijna de zelfde subs. Ik wil er zelf eerst 1 aan gaan schaffen en dan later waarschijnlijk nog een.

Weet iemand ook, dat als je er wielen onder maakt. Dus op de achterkant al staan ze aan. Of de garantie dan blijft. aangezien er dan gaten in komen, of zitten deze er al in?

Comment

Zit standaard geen voorziening in voor bevestiging van wielplaten. Op zich best logisch, want je moet dan je achterpaneel versterken, inslagmoeren monteren etc. en dat kost extra geld. Daar hebben ze op bespaard. Best logisch als je ziet wat je er voor betaalt.

Ik zou persoonlijk gewoon een simpel wielplaatje c.q. plateaukarretje regelen via de bouwmarkt en je subjes tijdens transport met een sjorbandje vastzetten.

Comment

Working...
                        X