Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meer power of extra boxen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer power of extra boxen ?

Hoi,

Ik kom (soms) net iets te kort met mijn 2x 300 watt RMS op 2x sub en 2x top voor een iets grotere zaal met idem meer gasten. De subs zijn 300 watt rms en de tops 200 watt rms. Deze worden doorgelust. De versterker geeft 2x 300 watt rms.
    Moet ik nu een andere, grotere versterker kopen met meer RMS vermogen met dito sterkere boxen ? Of helpt het ook als ik een tweede versterker erbij doe (die ik nog heb ook met 2x 300 watt rms) en daarop apart, dus extra boxen ? (4 x 15 inch 225 watt rms per stuk) Geeft dat hetzelfde effect ?

Bedankt voor jullie antwoord / hulp.

Theo
    Last edited by theo7123; Tuesday-05-07-2011, 21:26.

Beste Theo,

Uiteraard zal het helpen om een tweede versterker er tussen te zetten.Wel zou ik dan een cross over gebruiken.
    Extra speakers zal niet veel helpen namelijk een verdubbeling van speakers (dezelfde) geeft maar een volume vermeerdering van 3DB.

Comment

met alle respect, maar met 3DB er bij zit je al een stuk hoger qua volume hoor..

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
        met alle respect, maar met 3DB er bij zit je al een stuk hoger qua volume hoor..
        Dat klopt deels maar wanneer je kijkt naar of je beter af bent met extra speakers of een extra versterker zou ik eerst voor de extra versterker gaan en dan pas voor de extra speakers.

Comment

Als ik naar de belastbaarheid van het systeem kijk vermoed ik dat het een systeem in een enigszins lagere prijsklasse is. Dat is niet om aan te geven dat het slecht is ofzo, maar meer dat het systeem redelijk vlug aan een bepaalde limiet zit. Uitbreiden van de set met extra subs zal naar mijn idee niet zoveel uithalen en resulteert alleen in een hoop extra hout die je mee moet sjouwen. ;)

Je zou inderdaad je amp kunnen opwaarderen door er een zwaardere voor in de plaats te nemen om meer rendement uit je set te halen. Wel zou ik dan gelijk voor een goede gaan zodat je eventueel in een later stadium nog een set stevige toppen of je subs aan kunt sluiten. Zodoende kun je je luidsprekers ook nog eens vervangen zonder dat je dan ook direct je amp de deur uit moet doen.

Een 2x600W RMS amp op 4 Ohm zou al voldoen, met name gekeken naar de belastbaarheid van het totale systeem en dat er enig vermogen verloren gaat in de passieve crossover/filter van je subs.

Comment

Working...
          X