Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke versterker

welke versterker is het beste om gemsound tr300 speakers vol te laten draaien?

gr

Hoeveel geld heb je beschikbaar?

Is de 'DAP audio Vision 2400 wat?

De stevig gebouwde Vision-2400 versterker van DAP Audio biedt u gegarandeerd voldoende vermogen voor uw luidsprekers en werkt zelfs op 2Ohm stabiel!

Comment

Nouw ik zouw het max op een dap palladium 1200 houden.
      Het zijn en blijven buget speakers.

Comment

400watt??

Deze speakers kunnen ruim 500 watt RMS aan. Je gaat je versterker nooit helemaal open zetten. Dus is 700 WATT minimaal wel zo 'plezant!!'

Comment

Originally posted by GRasing View Post
          400watt??

Deze speakers kunnen ruim 500 watt RMS aan. Je gaat je versterker nooit helemaal open zetten. Dus is 700 WATT minimaal wel zo 'plezant!!'
          Ik weet niet hoeveel je jezelf hebt verdiept in deze speaker maar echt spectaculair zijn zijn niet. Het is gewoon een budget speaker. Kortom een palladium 1200 met 2x 600 watt op 4 ohm is al voldoende voor deze speakers. Scheelt je toch weer een leuke besparing ten opzichte van je vision 2400.

Daar komt bij dat een paladium een meer dan redelijke versterker is die voor het geld buitegewoon goed presteerd.

Versterkers kopen en ze dan vervolgens niet met headroom te gebruiken maar gewoon een stuk dicht zetten zie ik zo ie zo neit zo zitten. Kijk dat je versterker vermogen overheeft ten opzichte van je speakers is prima en gaat zeker op bij betere en duurdere speakers. In het budget segment moet je zo ie zo je vermogen al met een beetje zout nemen.

Kortom mijn advies: Koop lekker een palladium 1200. Meer dan power genoeg een zelfs ook nog wat ruimte in je vermogen. Een vision met 2x 1360 watt rms is VEEL TE OVERDREVEN. dan durf ik te wedden dat je no time je speakers hebt gehemeld

Comment

De speakers hebben 8ohm en geen 4ohm. Maar verder zal je wel gelijk hebben. Ik heb me nooit zo verdiept in het budgtsegment meer in het echte PRO wereldje!!

Comment

oke alvast bedankt
              en dan nog iets is het erg als je bijv een 4 ohm woofer samen met een 8 ohm woofer samen koppelt aan 1 uitgang?

Comment

Ik heb me nooit zo verdiept in het budgtsegment meer in het echte PRO wereldje!!
                Top man!

Comment

Originally posted by tuning13 View Post
                  oke alvast bedankt
                  en dan nog iets is het erg als je bijv een 4 ohm woofer samen met een 8 ohm woofer samen koppelt aan 1 uitgang?
                  Ja. Je krijgt dan een vreemde weerstand van ongeveer 3.6 Ohm. Het is mogelijk dat je versterker dat niet zo heel leuk vindt. ;)
                  Gaat het om wat lagere volumes dan voorzie ik niet zoveel problemen, is het continu knallen op vol vermogen dan zou ik het niet zo snel doen.

Hiernaast wordt het ook een kromme verdeling wat betreft het 'innemen' van vermogen. De 4 Ohm speaker zal wat meer vermogen opslokken vanwege de lagere weerstand.

Is het te doen? Ja, in noodgevallen of als er geen andere opties zijn.
                  Is het beter om het anders te doen? Ja. ;)

Comment

De speakers hebben 8ohm en geen 4ohm. Maar verder zal je wel gelijk hebben.
                    De gegevens die ik tegen kwam waren dat het een 4 ohm was. Zo ie zo was er niet heel veel info over beschikbaar en toen ik de prijs van 150 euro per stuk zag wist ik eigenlijk al wel genoeg.

Ik heb me nooit zo verdiept in het budgtsegment meer in het echte PRO wereldje!!
                    Dat haal ik toch niet echt uit je overige berichten.
                    Bijv: over het berichtje 2 versterkers en 1 speaker.
                    Dat kermis speakers geweldig klinken
                    Omnitronic waar jbl drivers luk raak ingeschroeft zijn ( waarschijnlijk alleen het hoog aangezien ze nog steeds de leuke kleurtjes hadden )

Sorry maar om dan te gaan zeggen ik verdiep me alleen in het ECHTE PRO WERELDJE. Hmmm nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan had je echt wel andere berichten geplaatst over bepaalde onderwerpen.

Kortom top dat je er intresse in hebt en in wil verdiepen maar er komt echt wel veel meer bij kijken dan ja ik weet wat een speaker is en wat een versterker is. Dus hou de intresse vol en blijf er tijd en energie in steken dan komt bij jou de kennis ook vanzelf een keer op een wat meer semi pro niveau.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      De gegevens die ik tegen kwam waren dat het een 4 ohm was. Zo ie zo was er niet heel veel info over beschikbaar en toen ik de prijs van 150 euro per stuk zag wist ik eigenlijk al wel genoeg.

Dat haal ik toch niet echt uit je overige berichten.
                      Bijv: over het berichtje 2 versterkers en 1 speaker.
                      Dat kermis speakers geweldig klinken
                      Omnitronic waar jbl drivers luk raak ingeschroeft zijn ( waarschijnlijk alleen het hoog aangezien ze nog steeds de leuke kleurtjes hadden )

Sorry maar om dan te gaan zeggen ik verdiep me alleen in het ECHTE PRO WERELDJE. Hmmm nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan had je echt wel andere berichten geplaatst over bepaalde onderwerpen.

Kortom top dat je er intresse in hebt en in wil verdiepen maar er komt echt wel veel meer bij kijken dan ja ik weet wat een speaker is en wat een versterker is. Dus hou de intresse vol en blijf er tijd en energie in steken dan komt bij jou de kennis ook vanzelf een keer op een wat meer semi pro niveau.

Het kan zijn dat er wat onenigheid was over GRasing. Ik (Jan Petersen) stuurde die berichten via zijn acount. Wij zijn beste vrienden en IK ben degene die in het budgetsegmant leeft, GRasing niet. Hij woont in de PRO wereld. Ik hoop dat alles nu duidelijk is. Tenminste ik neem aan dat als je met dB en JBL en Crown werkt je wel PRO bent? En uiteraard Pioneer en Allen & Heath.

mvg, Jan Petersen en Gijs Rasing
                      :-D:-D:-D

Comment

Ik ben al weer uit de Dj/PA wereld gestapt, het is mij iets te ingewikkeld, ohm?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                          Ik ben al weer uit de Dj/PA wereld gestapt, het is mij iets te ingewikkeld, ohm?
                          Ohm is de weerstand van een speaker.

Hoe lager de weerstand hoe meer vermogen een versterker afgeeft.
                          Maar en nu komt het addertje onder het gras het is niet zo dat je dus je weerstand super laag kunt gaan maken omdat dan een versterker lekker veel vermogen af zou geven. Want dan gaat het fout. Veel versterkers vinden 8 ohm heel lekker maar word het 4 ohm zijn het er al minder maar kunnen de meeste nog wel aan. Ga je naar 2 ohm dan is het al kritiek voor heel veel versterkers en blijven eigenlijk alleen de echte pro en duurdere versterkers over.

Dan is er een hele makkelijke rekensom om je weerstand ( ohm ) te bepalen.

2 x 8 ohm serie dus van je eerste + van je versterker naar je eerste speaker + en van de - van deze speaker weer door naar de + van de volgende speaker en dan van deze - weer naar de min van je versterker is het totaal 16 ohm. Het teld dus op

2 x 8 ohm paralel dus van je versterker met je + naar beide + van je speakers uitsplitsen en met de - van je versterker naar beide - van je speakers is je weerstand 4 ohm.

Nu kun je dus eigenlijk vanalles zelf uitrekenen volgens dit princiepe.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                            Het kan zijn dat er wat onenigheid was over GRasing. Ik (Jan Petersen) stuurde die berichten via zijn acount.
                            wel raar dat mensen via elkaars account posts gaan sturen, dit kun je in de toekomst beter niet doen om dit soort situaties te voorkomen..:!::!::!:

Comment

Heb ik al besproken met Jan!!

Comment

Working...
                              X