Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welke versterker qua watt heb ik nodig in combinatie met mijn JB Systems Vibe 12 MKII ? Deze boxen zijn 8 Ohm - RMS belastbaarheid: 250W
    - maximale belastbaarheid: 500W.

Welke merken zijn qua versterker erg goed qua geluid en zuiverheid ?

Groeten,

Michel

Comment

Je zou eens kunnen kijken naar een palladium 1200 of 1600. Dit zijn goede versterkers voor een redelijke prijs, als je echt kwaliteit en goed geluid wilt zou je eens kunnen kijken naar crown.

Comment

Of Crest

Comment

Ik heb zitten kijken bij bax.nl en kwam uit bij deze versterker :

Een Crown XLS 1000 klasse D versterker met crossover

Deze XLS 1000 zal u zeker verbazen. Het zeer lage gewicht in combinatie met het mooie vermogen zorgt ervoor dat u in bijna iedere geluidsset gebruik kan maken van deze versterker.

Alleen weegt deze versterker 3,9 kg vind ik een beetje erg weinig voor zo'n versterker met zo'n vermogen ?

Wat denken jullie ?

Groeten,

Michel

Comment

Er staat bij dat dit een klasse D versterker is. Dit betekent dat hij veel vermogen geeft met heel weinig gewicht!!

Geloof me, dit is een prachtige versterker!!

Comment

ik zeg; 'DOEN!'

Comment

Is alleen een beetje weinig vermogen voor de vibe 12.

Comment

Originally posted by djtommie View Post
                  Is alleen een beetje weinig vermogen voor de vibe 12.
                  Maar de boxen zijn 250 rms dus je kan dan met je versterker beter is lager zitten zoals de Crown xls 1000 215 watt per box toch ?

Comment

Nouw nee,
                    Je moet 1 1.5x het rms vermogen van de speaker dan kom je op 375 rms uit.
                    Pak je een amp tussen de 350 en 400 rms 8 ohm zit je altijd goed.
                    dus een dap palladium-1200 zouw er prima bij passen.

Comment

Even wat misstanden uit de wereld helpen.

Er staat bij dat dit een klasse D versterker is. Dit betekent dat hij veel vermogen geeft met heel weinig gewicht!!
                      Klasse D houdt in dat hij een bepaalde klasse toegewezen heeft gekregen in verband met de opbouw van het circuit. Dankzij de hoge efficiëntie verliest hij weinig hitte, waardoor minder koelblokken/fans nodig zijn, waardoor je versterker licht qua gewicht kan blijven.

Je moet 1 1.5x het rms vermogen van de speaker dan kom je op 375 rms uit.
                      Pak je een amp tussen de 350 en 400 rms 8 ohm zit je altijd goed.
                      dus een dap palladium-1200 zouw er prima bij passen.
                      Let wel op dat je een fullrange signaal in een 12 inch kast aan het stoppen bent. Je zult al snel tegen de grens van het laag aan zitten, omdat een 12 inch woofer niet geweldig is om laag weer te geven, die presteert beter in midlaag en mid.

Wanneer je externe subwoofers gebruikt kun je een crossover gebruiken om alleen het hoog en mid naar de Vibe 12 te gaan sturen. Dan kun je hem beter en meer belasten, omdat hij dat beter kan verwerken. :)

De 1.5x regel zou ik hier wel aanhouden, maar meer om te zorgen dat je voldoende headroom hebt. Zo hoeft de versterker niet zo hard te zwoegen om het vermogen er uit te krijgen.
                      Wél moet je dan altijd goed opletten of het signaal niet vervormt of begint te kraken. Gebruik je steeds dezelfde setup en ben je zelf de man achter de knoppen dan is het risico klein. Je stelt dan je hele mikmak één keer in en dan ben je klaar. :)

Een P-1200 is mogelijk, maar misschien iets te ruig voor de speakers. Ga je ze later inzetten als topkast dan zou ik het wel doen, ga je ze fullrange gebruiken dan zou ik een wat minder zware amp pakken.

Wat je ook nog kunt doen, is twee AVM-1 versterkermodules gebruiken om de kasten gelijk actief te maken. Zo weet je ook gelijk dat de verhouding tussen versterker en speaker in orde is. De module is erg klein, dus maakt je speaker nauwelijks zwaarder.

Hiernaast heeft hij de optie om naderhand nog een passieve 8 Ohm kast aan te sluiten. :)

Je zou dus zelfs één versterkermodule kunnen nemen om twee Vibe 12's aan te sturen, ideaal voor omroep-toepassingen etc. maar iets minder voor disco-gebruik.

Een boel informatie, maar lees het eens op het gemakje door. :)

Comment

Ik zou inderdaad wat rick zeg de jb systems avm-1 2x kopen heb je 2 leuke actieve speakers.
                        En die versterkers zijn presies gemaak voor de vibe serie.

Comment

Working...
                        X