Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluid voor in feesttent

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluid voor in feesttent

ik had een vraag over het vermogen van geluid voor in een feesttent

het gaat om een tent van :
    20x50m
    max. 900 man
    geluid op podium(20x4m)
    muziek in lengte richting van de tent
    soort muziek:
    een avond artiesten o.a. crazy piano's
    en flugel party crew(apres ski muziek)

is het vermogen van 7200W bass en 4800W top genoeg??

Op 8 ohm neem ik aan?

Comment

ja op 8 ohm

Comment

Je hebt meer aan soort speakers (merk, hoeveel inch enz) en aan het maximaal aan decibels dan aan een wattage.

Comment

Je kunt inderdaad niet echt zeggen aan de hand van een wattage hoeveel personen je ermee bespeelt.

Wellicht heb je wat specs? Is het eigen materiaal? Huur je in? Wat zegt je verhuurder?

Ervaring met tentfeesten is dat je veel van je sub-laag kwijtraakt, terwijl het hoog blijft hangen door het tentzeil. Verhouding die jij opgeeft komt wellicht iets te kort op het laag. Maar dat is dan weer afhankelijk van de gebruikte set.

Vergis je vooral niet in 900 man!! Dat is een aardig formaat tent.

Comment

In die tent kan veel meer man dan 900.

Wij hebben dit soort tent al verschillende jaren gedaan met:

4x een dubbele 15 inch sub van 1000 rms per stuk gaan wel als een gek zijn hoorn geladen.
            4x een ad - system spectra h 10.3 top. van 400 rms per stuk. Deze worden wel gevlogen. Ook hoorn geladen
            1x een delay van 2x een ohm 206 i dit is een heel compacte top met 2x 5 inch en 1x een 1 inch tweeter van 200 rms. Puur om het nog een klein beetje op te frissen kwa geluid achter in de tent. Deze hingen op 30 a 35 m vanaf het podium.

Dit werd aangestuurd door 2x een palladium 1200 voor de toppen en 2x een palladium 1600 voor de subs. Afgeregeld met een dbx.
            De ohm topjes werden aangestuurd door een q44 van electro voice.

Ja ik weet het de amps voor de sub zijn eigenlijk te licht hier moeten nog andere voor komen maar omdat het wel gewoon werkt heeft het geen haast en is het dus op de hoop van oh ja dat moet ik nog regelen terecht gekomen. Hier is al 1 palladium 2000 voor maar moet er eigenlijk nog 1 komen. Waarom palladium 2000? Kosten weinig en doen het prima. Er komen straks toch s30 subs van db technologie dus zonde van het geld om dure amps te kopen.

Nog wat of het 8 ohm of 4 ohm is maakt niet veel uit hoor ;).

Met deze setup haalde we op een 1250 a 1500 man met band nog een dikke 110 db bij de front of house.

Kortom vermogen. hmmm geloof het allemaal wel. Een dubbele sp4 van sound project doe je 2000 man zonder problemen. Ook in een tent.

Comment

Working...
            X