Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zo kan het ook.....balen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zo kan het ook.....balen

Afgelopen weekend heeft een klant mij gemeend dat je rustig actieve speakers bovenop een feestwagen kunt leggen in de spoelende regen

Het resultaat is 3 speakers defect van 4.......ff een paar dagen zwaar de pest in gehad, hier zit je niet op te wachten....

Vandaag worden de speakers door de klant naar Leo Music & Audio gebracht om te onderzoeken hoe erg de schade is....

Gewoon alle kosten doorrekenen naar de klant, zodat je er zelf ook nog wat geld aan overhoud.

Welk merk waren die speakers?

Comment

Ik hoop dat je jezelf een beetje hebt ingedekt tegen dit soort fratsen.

Comment

Actieve speakers gaat zo wie zo nooit goed stroom en water.
        Als je passieve speakers heb in kunstof behuizing dat gaat nog wel goed.

Comment

Als het goed is staat er in je algemene voorwaarden dat de apparatuur droog en veilig opgesteld moet worden.
          De klant heeft dit geschonden, dus zullen ze betalen, zo simpel is het... als het goed is.

Desalniettemin blijft het erg vervelend. Je bent toch een tijdje je speakers kwijt (reparatie of nieuwe bestellen).

Comment

je zou ook nog aan je algemene voorwaarden kunnen toevoegen dat bij defecten de klant de apparatuur huur moet betalen zolang de reparatie/nieuwe bestellen duurt.

Comment

Ohw aan mijn voorwaarden ligt het niet, die zijn waterdicht en bevatten zelfs een boeteclausule voor onjuist gebruik.

Onze voorwaarden staan in contractvorm op de achterzijde van elke factuur en bij verhuur krijgt men alles pas mee na ondertekening.

Het vervelende is waar haal je tijdelijk speakers weg voor de komende weken, want deze set is bijna elk weekend verhuurd....(de komende week is al geregeld door een set te 'lenen' bij een collega)

Comment

Ja, zoiets. Meestal zitten er in de buurt wel ''collega bedrijven'' waar je iets van kan huren/gebruiken.

Comment

Originally posted by waltervanpeene View Post
                  Ja, zoiets. Meestal zitten er in de buurt wel ''collega bedrijven'' waar je iets van kan huren/gebruiken.
                  Dat is maar deels waar, want als ik het druk heb, dan hebben zij dat ook....

De collega waar ik het over heb is een bedrijf waar ik wel eens mee samenwerk en meteen om de hoek zit....

Comment

De grotere verhuurbedrijven hebben toch zeker nog wel iets ligeen wat voldoet of niet? Vaak kan je ook gewoon die weken aaneensluitend huren, dus je hoeft maa een keertje op te halen en te brengen..

Comment

Actieve speakers gaat zo wie zo nooit goed stroom en water.
                      Als je passieve speakers heb in kunstof behuizing dat gaat nog wel goed.
                      NEE

Doe eens een gok waar de conus van je woofer van gemaakt is. In veel gevallen is dat een mix van geperst papier/karton en een hulpstof om het stug te maken.

Ga je daar een plens water op gooien, dan krijgt je woofer letterlijk het effect van een natte krant...

Comment

Ik zeg: koop hoezen voor je speakers!!

Doe ik altijd. Ik laat ze dan ook altijd in hun hoezen zitten. Als je nergens een hoes voor je speakers kan vinden heeft http://www.luidsprekerhoezen.nl/. Als hij er niet bij staat ga je hier heen: http://www.luidsprekerhoezen.nl/inde...t_bij_&lang=NL

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          NEE

Doe eens een gok waar de conus van je woofer van gemaakt is. In veel gevallen is dat een mix van geperst papier/karton en een hulpstof om het stug te maken.

Ga je daar een plens water op gooien, dan krijgt je woofer letterlijk het effect van een natte krant...
                          Ik heb met de JB Systems SP10/150 een test gedaan. Hoe lang kunnen ze muziek maken onder de douche achter een Sony MHC-RG190. Het reultaat was een halfuur. Daarna kwam er water achter de conus en kwam er kortsluiting, en mijn verserker schakelde zichzelf uit!!

Ze kunnen dus best wel wat hebben.

Comment

Maar klinkt het dat halve uur ook GOED?
                            Als je na 5 minuten onder de douche ophoudt en je zet hem een paar uur later als hij droog is weer aan, speelt hij dan ook nog lekker?

Comment

ik weet dat ik ooit op een musicmesse bij de stand van een speaker fabrikant (ik weet niet meer welke) een speaker heb gezien die was volgegooid met water (speaker lag verticaal en de conus was volgegooid) die bleef het gewoon doen.
                              Al is het natuurlijk niet aan te bevelen.

Comment

Working...
                              X