Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zo kan het ook.....balen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ligt aan de materialen waar de speaker van is gemaakt. Veel speakers hebben een papieren/karttonnen geperste conus, die dus niet goed bestand is tegen water. Andere woofers hebben een conus van hardere, stuggere materialen. Soms met een aluminium conus.

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
      Maar klinkt het dat halve uur ook GOED?
      Als je na 5 minuten onder de douche ophoudt en je zet hem een paar uur later als hij droog is weer aan, speelt hij dan ook nog lekker?
      Toen het vollume wat omhoog gooide hoorde ik vooral water spetteren en werd ik nat. En het klinkt nu het weer droog is gewoon prima!

De conus was van papier/karton gemaakt!

Comment

Oke rick ik snap wat je bedoeld heb het alleen gelezen mensen die de dap k-115 wel eens in de regen hebben gebruik en dat ze het gewoon nog goed deden.

Nu heb ik wel een keer een setje electro voice zx 5 in de stort regen zien staan en die deden het gewoon goed na de regen en een 1 later ook nog gewoon stonden ook door de spelen in de regen.

Comment

Ligt er ook aan of je ze staand of liggend gebruikt natuurlijk. Als 'vloermonitor' komt water direct in de woofer, als normaal staande kast niet.

Comment

De ev zx 5 stonden op statief.

Comment

We hebben al een paar jaar een behringer setje. 2 subs en 2 toppen. Was toen volgens mij de b1800x pro met de bij behorende toppen. Die gebruiken we nu ze neit meer echt van belang zijn voor ons voor verhuur met tuin feestjes waar we niet helemaal vertrouwen dat ze droog blijven. Ook worden die elk jaar bij kermis fm in tilburg gebruikt. Dan STAAN ze gewoon heel de kermis buiten op het dak van de unit. Of het nu wel of niet regent ik geloof niet dat iemand ze nadat wij ze erop zetten zal verzetten of laat staan binnen zal zetten. Moet je zeggen zolang ze rechtop staan is er helemaal niets aan de hand. Dan moet het wel hele erge slag regen zijn wil het in de speaker komen. Die kastjes doen het gek genoeg nog steeds. Dat ze super klinken. Nee maar dat hebben ze natuurlijk nooit echt geweldig gedaan.

Kortom zet een speaker recht op en zorg dat het er niet recht inregent ( gebeurt eigenlijk nooit als ze rechtop staan aangezien bij ons regen nog steeds van boven komt ) Dan drupt het er wel weer gewoon vanaf.

Is het er goed voor. Hmmm nee dat geloof ik dan ook weer niet.

Comment

Mijn speakers lagen op hun zij enkele uren in de regen...en toch hebben ze tot het einde toe gespeeld, maar daarna hebben ze ze gewoon op de wagen laten liggen in een boerenschuur....

Exacte schade is nog niet bekend, maar ik denk dat we ze wel af kunnen schrijven...

Comment

Ik weet niet wat de componenten kosten die defect zijn.

Kan best zijn dat het niet heel erg tegen valt als je alleen de componenten even vervangt. Omschroeven stelt meestal niet zoveel voor.

Comment

Working...
                  X