Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek iets :-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zoek iets :-)

Hoi, ik ben DJ op een radio geweest, ik vond het allemaal erg leuk tot dat mijn microfoon kapot ging.
    Inmiddels heb ik vele headsets gehad maar zijn allemaal kapot gegaan, waarschijnlijk door de slechte kwaliteit.

Ik zoek nu een soort van studiomicrofoon.
    Ik heb GEEN mixer/mengpaneel ik zoek gewoon een staande microfoon.
    Ik wil wel dat het een beetje kwaliteit bevat en de prijs tjah, dat zie ik dan wel.

Heb nu 300 euro liggen dus dat lukt wel, een staande microfoon niet voor een mengpaneel / mixer.
    Als je iets hebt gevonden wil je dan even een linkje neerzetten?

Dankjewel alvast!
    DJGosp

Even er van uitgaande dat je hem op de PC wil aansluiten dan lijkt dit me wel een optie om te overwegen:
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Comment

Ik wil hem inderdaad op mijn computer aansluiten, maar is dat niet een microfoon voor een mengpaneel/mixer/wat anders?

Ik zie nu inderdaad dat hij direct op de computer kan worden aangesloten,
      2 vragen:
      Ik gebruik Sam Broadcaster, als ik dan praat komt mijn stem dan ook gewoon in sam broadcaster zelf?

En als ik ooit een mengpaneel besluit te nemen, kan die microfoon er dan aan op worden gesloten?
      Last edited by DJgosp; Tuesday-19-07-2011, 19:12. Reason: Twee vragen bij gevoegd :)

Comment

Deze heeft een USB aansluiting juist om hem op de PC aan te sluiten.

Shure X2U XLR-USB signaal adapter
        - plug and play USB aansluiting, overal waar u ook heen gaat met laptop, PC, Mac of Macbook
        - compatibel met Windows Vista XP 2000, en Mac OS X 10.1 of hoger

Comment

En loopt deze microfoon op batterijen, of kan je hem ook opladen? Dat is natuurlijk wel het meest handigst :)

Comment

inclusief USB kabel van 3 meter
            Zal dus een kabel zijn die van de microfoon naar de USB controler gaat en op die mannier krijgt hij zijn stroom.

Comment

Haha oke, sorry ik lees over die dingen heen, maar erg bedankt voor de informatie! Als ik er vragen over hebt, ''PB'' ik je is dat oke?
              En, kan je op dit forum andere forumleden als vriend hebben?

Comment

Ja en Ja.

Comment

Om je vragen nog even te beantwoorden,

Bij Sam kan je instellen wat de ingang is van je microfoon. (normaal je line of mic ingang) die instelling verzet je naar USB MIC o.i.d. en je regelt de gain in sam in tot dat hij goed klinkt.

Mocht je ooit nog een mengtafel kopen? Kan je die usb convertor loskoppelen en met een XLR kabel zo op je mengtafel aansluiten.

De Shure SM58 is overigens een goede microfoon voor spraak en zang. Je komt ze vaak, wat zeg ik altijd terug in het audio wereldje. Ik heb er hier ook 4 van liggen. Deze microfoon kunnen ook veel hebben (vallen enz.)

Je zou er nog wel een wind/plop kap voor kopen. Dan hoor je 1 je adem minder op de radio en 2 de ''plop'' van je spraak is een stuk minder.

Succes er mee!

Comment

SM58 voor zang-opnames zou ik nog wel overwegen als je iets 'standaards' wilt opnemen en er een allround mic voor zoekt.

Bij radiotoepassingen zou ik eerder voor een echte condensator studio-microfoon gaan, het liefst met USB of een goede externe audio-interface.

Welke ik dan zou aanraden? Geen eigenlijk. Maar dat komt omdat ik amper praktijk-ervaring heb met studio-broadcast microfoons, daarvoor zou je het beste de helpdesk eens kunnen contacteren, of eens langskomen in de shop. Die jongens werken daar wat meer mee. :)
                    Wel zou je, als voorbeeld, eens in de richting kunnen kijken van een MXL 009 USB opname microfoon. Daar kun je ook gelijk een goede hoofdtelefoon op aansluiten voor monitoring, zonder dat je er een mixer tussen hoeft te schuiven. Plus het feit dat een hoofdtelefoonaansluiting van dit soort microfoons beter is dan je onboard geluidskaart van je PC/laptop. ;)

Verder:
                    Je zou er nog wel een wind/plop kap voor kopen.
                    Een windkap voor je studiomicrofoon? Eh nee. Daar hebben we popfilters voor, een soort windschermen die de harde klanken met veel luchtverplaatsing (spreek P, T, K, S maar eens uit) opbreken en zo de klank verbeteren.

Verder wordt er ook vaak een shockmount gebruikt, om te voorkomen dat er hinderlijk 'mechanisch' geluid in je signaal terechtkomt als je per ongeluk tegen je tafel of microfoonstandaard stoot.

Dus, uiteindelijk heb je meerdere dingen nodig voor een leuke studiomicrofoon:
                    - Microfoon zelf
                    (- USB audio interface, wanneer je microfoon die niet al intern heeft)
                    - microfoonstandaard
                    - popfilter
                    - shockmount

En dat is zo'n beetje de standaard uitrusting. :)

Comment

De sm7b van shure is DE radio studio microfoon. Elke radio zender met een beetje betekenis werkt hier mee. Noem maar een 3fm, radio 538 en een vloh radio ;).

Die laatste werk ik ook voor. Kan je zeggen het is een geweldige DYNAMISCHE microfoon. Ook kun je er nog wat op instellen op de onderkant van de mic.

Zit net iets boven je budget maar dit is dan wel DE radio mic. Ga je hier normaal mee om dan hoef je nooit meer een andere te kopen.

Comment

Working...
                      X