Announcement

Collapse
No announcement yet.

help!? welke versterker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• help!? welke versterker ?

hey hallo,

ik ben op zoek naar een versterker voor een wat oudere versie van de community csx-25 s2 speakers

het moet een versterker van 2x200 of 2x250 wat zijn (8ohm)

ik zat te denken aan de dap palladium serie maar daar kan ik geen 8 ohm van vinden

kan iemand me helpen (heb niet zoveel verstand van speakers en versterkers

Voila. Lijkt mij de ideale versterker voor jouw toepassingen.
    Eventueel kun je nog uitwijken naar de P-900, die 2x 300 watt op 8 ohm levert. Dan heb je nog wat headroom.

Comment

Ik zou zelf voor de D-900 gaan, klanten raden wij ook altijd aan om als gemakkelijke stelregel te nemen wattage luidspreker * 1.3. In de professionele (verhuur)branche wordt dit zelfs * 1.5 gedaan, maar om het veilig te houden kun je altijd het beste wattage overhouden op je versterker. Bovendien moet je niet besparen op je versterker, dit onderdeel van je set wordt meestal het zwaarst belast. Je kunt dus beter genoeg headroom overhouden en de P-900 nemen, je moet er toch niet aan denken dat je versterker en daarmee je hele geluidsset uitvalt!

Comment

Afhankelijk van de toepassingen is het alsnog niet verkeerd om voor de P-700 te gaan. Wanneer de luidsprekers de opgegeven specificaties niet halen is het juist beter om een iets lichtere versterker te pakken, zodat je je luidsprekers niet volledig over de zeik kunt helpen.

Hiernaast is de Palladium-reeks van DAP netjes en bepaalde versies (ik meen o.a. de P1600/2000) presteren zelfs beter dan dat de specificaties aangeven. (Was ooit gemeten op een ander forum.)

Het ligt er dus aan wat de topicstarter er mee gaat doen.

Comment

Working...
        X