Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP Clubmate 15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP Clubmate 15

Goedenavond Alle,

Er zijn al diverse topics en revieuws over geschreven maar iedereen roept weer wat anders. Nu wil ik toch wel weten. Afgelopen week een een DAP Clubmate 15 setje aangeschaft. Afgelopen vrijdag eens mee op pad genomen naar een feest in een tent, mannetje of 50/60 en net aan op half volume staan draaien.

Een mailtje naar Bax, tot hoeveel personen kan ik de DAP 15 mee op pad nemen. Bax zelf zegt, jaja wel 200 binnen. Als revieuws roept men 70 / 150 dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Vind het setje zo heerlijk compact en wil hem eigenlijk wat vaker meenemen omdat die sub wel erg fijn is.

Nogmaals dus de vraag, wat zeggen jullie. Totaal kom ik aan een wattage met de set van 700w RMS. Of weten jullie, bestaan en rekensommen op basis van de ruimte waarmee men kan zeggen zoveel RMS mee op pad nemen.

Zo niet, puntje voor Bax. Hoeveel mensen vragen er wel in het forum niet naar hoeveel ze mee op pad moeten nemen voor een bepaalde klus.

Groeten, Martijn

200 vind ik erg overdreven voor dit setje als je het mij vraagt.
    Zelf zou ik dit setje tot 50 maximaal 80 man inschatten (met drive-in showtjes dan he), maar het is ook afhankelijk van de locatie.

Sommige nemen ook als rekensom 10 Watt per man, waarmee je dus uitkomt op 70 man.
    Prima rekensom voor dit setje.

Comment

Jammer dat je niks aan watts hebt om te berekenen hoe hard het moet kunnen. Dat doe je door middel van het max aantal decibels!

Comment

Heeft bax dit echt gezecht dat je met dit setje 200 man aan kan? Pff sorry dat ik het zeg maar dat gaat echt niet lukken hoor.

Zoals er al werd gezet zou je met deze setjes 60/70 man aankunnen. Is het bijvoorbeeld alleen spraak of een achtergrond muziekje kun je al snel tot 100 man aan.

Het zijn zeker leuke beginnersetjes en ik denk dat je er wel veel plezier aan zal beleven!

Comment

200 man is vermoedelijk wat rooskleurig genomen voor achtergrond- of bruiloft-toepassingen.

Ga je er mee knallen en beuken (waar deze set overigens niet voor ontworpen is), dan zou ik er max. 125 man voor pakken, afgaande van een feestje in een passende zaal. Dus geen enorme loods. ;)

Jammer dat je niks aan watts hebt om te berekenen hoe hard het moet kunnen. Dat doe je door middel van het max aantal decibels!
          Niet om bijdehand te doen, maar decibels zeggen ook niets over het type feestje. :)

Comment

Working...
          X