Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker nodig!

Ik zoek een versterker, voor een setje

10” Speakers
    (RMS/Program): 200W / 400W
    10” differential drive woofer
    1” compression driver
    Frequency response: 60 Hz – 20 kHz
    Coverage pattern: 90 degrees x 50 degrees nominal
    Nominal Impedance: 8 ohms
    4 Sensitivity (1W @ 1m): 96 dB

heb zelf liggen denken aan een EP2000 dan kan ik in de toekomst ook altyd nog uitbreiden!

en voordat jullie allemaal gaan vragen: "waarvoor wil je deze speakers gebruiken", ik wil ze gebruiken als kleine omroep instalatie voor presentaties, maar ook in combinatie met 2x 2x15"subs voor kleine drivein toepassingen, inplaats van mijn 2x12" - 2x 2x18" setup

P.s. Mijn budget 350€
    Last edited by JONKIE_NL; Saturday-23-07-2011, 18:59.

voor 350 euro kan je inderdaad een budget merk nemen met flink wat vermogen, je zou echter ook kunnen kijken naar een instap model van een wat beter merk(Crown, Crest, QSC) de instap moddellen beginnen vaak vanaf de 350, en dan zit je meestal ook wel goed kwa vermogen voor deze speakertjes.

Comment

Ik zelf dacht meteen aan de EP2000, omdat ik zelf al een aantal jaar werk met de Ep-serie,
      Dsp's en zo hoef ik niet zo zeer, ik heb nog een oude
      CX-2310 liggen van een oude setup,

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
        Ik zelf dacht meteen aan de EP2000, omdat ik zelf al een aantal jaar werk met de Ep-serie,
        Dsp's en zo hoef ik niet zo zeer, ik heb nog een oude
        CX-2310 liggen van een oude setup,
        Waarom niet een stapje verder gaan zetten nu je toch gaat vervangen? Ik zou dit mooi aangrijpen om van die budget ep versterker af te komen en een stapje te gaan upgrade naar een betere amp.

Ik wil nu echt niet zeggen dat ep een ware ramp is maar om nu te zeggen dat het de beste zijn en jah daar ga ik voor dat is super NEE. Dus misschien is dit wel een mooi moment om een begin te gaan maken voor een kwalitatief beter en degelijkere amp.

Wij draaien nu ookal een aantal jaar mee en alles wat er bij ons aan vervanging toe is vervangen we meteen voor betere. Door dit te doen kan het gelijdelijk en komen we toch langzaam op een hoger niveau.

Comment

uhu wat raad je dan aan?
          mijn budget zit rond de 350, maar kan hier en daar nog wel wat los peuteren, dan kan ik misschien tot de 450-500,

ik gebruik voor mijn "grote" set 2x 2x18 sub EP4000 briged, en een Ep4000 voor mijn 2x12"
          ik vind hier zelf (nog) nix mis mee, ze trekken het makkelijk en kan tot makkelijk 2-300 man aan als ik me topjes goed hoog heb staan

Comment

Ik weet niet het vermogen van de 12 inch toppen maar misschien is deze van crest wel iets voor je. Kwa kwalitijd gewoon 1 van de betere en met een vermogen van 300 rms op 8 ohm waarschijnlijk ook zwaar genoeg voor je 12 inch toppen.
            Last edited by ronennieshow; Saturday-23-07-2011, 20:57.

Comment

voor de 12" heb ik die ep4000 al het zijn btw ''EV SX 100'' deze Crest is wel netjes,
              alleen denk ik dat er voor dit geld nog wel iets mooiers is kwa vermogen! Toch?

Comment

Maar meer vermogen heb je niet nodig. Tuurlijk kun je voor het geld meer vermogen krijgen maar wat voor geluid geeft de amp dan?

Ik denk dat dit kwa budget en kwalitijd en vermogen 1 van de beste amps is.

Zoals ik al zij de ep is nou niet echt de versterker waar ik vrolijk van word. Ik heb dan om eerlijk te zijn nog liever een palladium van dap.

Het is in mijn ogen zonde om aan zoon leuke 12 inch topjes zulke ''frot'' versterkers te hangen. Misschien een idee om in ieder geval de ep versterker die je nu voor je 12 toppen gebruikt dan voor de 10 inch te gaan gebruiken en die nieuwe crest amp voor je 12 inch toppen te gaan gebruike. Vooral bij je toppen zul je nogal een behoorlijk verschil gaan horen. Wij schrokken er van toen we bij onze toppen de ep gewoon omwisselde voor een kind 1200. Echt wouw wat een verschil. Dus is dit misschien een optie. En geloof me je zult versteld staan wat het verschil is als je de amp omwisseld.

De ep die wij toen hadden was een amp die tijdelijk ff geleend ivm een amp die 380 op zijn donder ahd gehad na verhuur. De 2de dag had ik me home / cinema versterker ( de kind 1200 ) omgewisseld met de ep en echt wat een wereld van verschil. Dat was iets wat ik ook niet had verwacht dat een amp zoveel uitmaakte.

Kwa suggesties zou een kind 800 mis ook nog wel een optie zijn.
                Last edited by ronennieshow; Saturday-23-07-2011, 21:43.

Comment

Working...
                X