Announcement

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen versterkers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschil tussen versterkers?

hallo,

ik was wat rond aan het kijken op bax-shop bij versterkers, en toen merkte ik op dat er best veel verschillende soorten versterkers zijn

nu dacht ik eigenlijk: wat is nou het verschil tussen een eindversterker en een normale versterker?
    of is er helemaal geen verschil tussen?
    zou iemand mij daarop kunnen antwoorden?

YourNightmar3
    Last edited by YourNightmar3; Tuesday-26-07-2011, 21:25.

is dit een rare vraag? :P

Comment

Originally posted by YourNightmar3 View Post
      is dit een rare vraag? :P

Nee het is geen rare vraag. Wel raar dat je verwacht dat je binnen een half uur a drie kwartier een antwoord krijgt.

Als het om speakers gaat dan zit er geen verschil in dat klopt. Maar er zijn ook heel veel signaal / lijn versterkers. Deze worden ook vaak voor versterkers genoemd.

Comment

Als er hier ( of in de shop) wordt gesproken over "versterker" dan gaat het eigenlijk altijd over eindversterker. Dit is dus de versterker welke het geluidsignaal "versterkt" zodat het geschikt is voor de speakers...

Er zijn inderdaad nog wat andere "versterkertjes" maar die worden eigelijk altijd vol uot genoemd. Denk dan aan voorversterker, koptelefoonversterker, signaalversterker etc.

Comment

Public Adres versterker: Eind Versterker / Eindtrap
          Hifi Versterker: Receiver/versterker

Zo zeg ik het meestal.

Comment

Kennisbank -> Geluid & PA

Comment

Voorversterkers kom je bijvoorbeeld wel eens tegen als je b.v. een microfoon signaal in een line ingang moet prikken. Een line ingang geeft veel meer signaal af dan een microfoon. Daarom moet de microfoon dan eerst worden versterker met een ''voorversterker'' zodat die microfoon ook op de line ingang kan worden aangesloten.

Comment

Working...
              X