Announcement

Collapse
No announcement yet.

jullie mening graag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jullie mening graag

hallo ben nieuw hier en zal me even kort voorstellen,
    ben rene en kom uit oude pekela (groningen)
    wij hebben een internet radio studio
    we draaien via pc en een citronic 124dsp mengpaneel.
    hierachter hebben we een onkyo 5.1 versterker tx sr 309
    nu wil ik overstappen op deze van bax DAP MC-12 + P500 combi geluidsset

een goeie keus??

en deze zou ik dus nog kunnen uitbreiden met 2 extra speakers ,
    waardoor ik op 4 ohm uitkom en dus meer uit de versterker kan halen

Ten eerste:
    welkom op het forum!

Ten tweede:
    Voor in een radiostudio zou ik niet voor Dap MC speakers gaan, die zijn meer voor bedoeld voor drive-in werk: veel volume maar weinig kwaliteit.

Als je echt monitoren wilt in je studio moet je beter hier kijken:
    DJ & Studio monitor kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DJ & Studio monitoren koop je online bij Bax Music

Voor de prijs van die DAP-set kun je ook een leuk monitorsetje uizoeken. Waarschijnlijk wel minder volume maar veel beter kwaliteit! (Let er op dat veel monitoren actief zijn dus daar heb je geen versterker meer bij nodig).
    Last edited by dj_rob; Wednesday-03-08-2011, 20:16.

Comment

welkom op het forum,

ik zou zelf voor in een radio studio gaan voor: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

omdat deze een beter geluid geven als de mc's want die heb ik zelf ook voor mijn drive -in show.

Comment

Ik denk ook dat je vrij weinig aan deze speakers hebt voor in een studio, maar ik denk dat het handig is als wij eerst ongeveer je budget weten.

Comment

alvast bedankt voor jullie advies, ben er nu al content mee.
          was zelf dus zo voor het setje van dap gegaan.
          en mijn budget zou tot 400 euro gaan (moet wel beetje hobby blijven ;) )

hou zelf wel van een beetje volume , het 5.1 setje dat er nu staat klinkt nl ook goed , zeker met een actieve sub.

zoek dus wel iets wat minimaal even goed is

Comment

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html de 6" gaan denk ik wel net zo hard zo niet harder als jou 5.1 setje en ook nog eens lekker laag en eventueel kun je later nog uitbreiden met de KRK S10 sub

Comment

maar als ik net huidig vermogen 5x 100w en 120w sub hiernaast zet , zullen de krk's net zo hard gaan?
              en is het geen nadeel dat bijna alle actieve speaker 2 weg zijn ?

Comment

Tja, hoe hard wil je het hebben?
                5x 100 watt zegt natuurlijk niks, al helemaal omdat het om een 5.1 setje gaat. En die KRK's geven een behoorlijke geluidsdruk, die in normale studio's ruim zal voldoen..

Comment

denk dat je het zou moeten horen.
                  weet alleen geen goeie dealer hier , alleen karaoke jo zit in de buurt.
                  het is trouwens niet zo maar 5.1 setje , zijn speakers van mission , en die zijn volgens mij niet verkeerd

en het mag best hard gaan

Comment

ik heb zelf(toen ik jong was) een radio studio gehad, wij hadden nooit monitoren wij deden alles via HP's
                    ik zou als ik jou was voor die 400€ investeren in een paar leuke HP en mic's of misschien zelfs een mixer, want die citronic is ook niet echt super

Comment

mic's zijn er al , komen hier bij bax weg, (zang mic).
                      en ben niet de jongste meer hoor haha, ga al naar de 40 .
                      en over de mengpaneel zijn we tevreden , doet alles wat ie moet doen.

Comment

Originally posted by wingmen View Post
                        mic's zijn er al , komen hier bij bax weg, (zang mic).
                        en ben niet de jongste meer hoor haha, ga al naar de 40 .
                        en over de mengpaneel zijn we tevreden , doet alles wat ie moet doen.
                        haha oke dan!

ik ben er 24, en ja radio maken is leuk!
                        maar doe je podcasts? of via chatrooms(tiny/blogtv)

als je echt monitoren wil zou ik gaan voor de al eerder voorgestelde Krk rp6
                        mooi spul, en je kunt nog mooi verder sparen voor de Sub(mocht je die willen)

waarom trouwens gekozen voor zangmic's en niet voor condensator?

Comment

zang mic , omdat mijn vriendin ook graag zingt , als we niet streamen, en idd via podcast.
                          zal dus maar eens bij een shop moeten langsgaan en even luisteren

Comment

Originally posted by wingmen View Post
                            zang mic , omdat mijn vriendin ook graag zingt , als we niet streamen, en idd via podcast.
                            zal dus maar eens bij een shop moeten langsgaan en even luisteren
                            oke, dan snap ik het, maar ja stuur eens een link met jullie show, ben wel benieuwd!

en ja luisteren is altijd beter,

Comment

kun je via winamp linkje of media player linkje wel luisteren

Comment

Working...
                              X