Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe speakers, KRK/Behringer/?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe speakers, KRK/Behringer/?

Beste mensen,

Na een aantal jaar geklooi met Creative setjes ben ik er helemaal klaar mee, er moeten betere speakers komen. Nu was mijn oog gevallen op de volgende modellen (budget < E300):

Behringer TRUTH B1031A (dubbel)
    Behringer TRUTH B1031A koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

of de welbekende KRK RP 5 G2 (dubbel)
    Behringer TRUTH B1031A koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Ik produceer niets maar luister gewoon graag naar een helder geluid, het komt om mijn bureau te staat dus staat meestal niet zo hard. Ik luister wel enorm veel muziek (ook divers, maar voornamelijk elektronische muziek) dus daarom mogen het goede speakers zijn. KRK's worden volgens mij meer verkocht, niet zonder rede waarschijnlijk?

Mis ik hier nu nog een kanshebber voor een dubbele actieve monitor set?
    Wat rechtvaardigt het prijsverschil?

Misschien dat ik binnenkort ook even in Goes langs ga maar ik dacht misschien hebben jullie een direct antwoord, mijn dank is groot.

als ik er helemaal naast zit hoor ik dat ook graag want ik ben een complete leek op dit gebied... ;)

Comment

2x:
      De Tannoy Reveal 501 A actieve studio monitor is door het merk gebaseerd op de Reveal Active. De 501-A is uitgerust met 40 Watt laag en 20 Watt mid/hoog en is geschikt voor de wat kleinere ruimtes.

Je kan later nog eventueel de:
      De Tannoy&#8217;s TS series zijn actieve subwoofers ontworpen voor studio en DJ. De TS10 is de middelste van de drie modellen uit de TS series. Deze mooi gevormde actieve subwoofer heeft een tien inch woofer en vermogen van 300W.

erbij kopen

(Ikzelf ga voor de 601A(2x) als ik geld heb en een TS10)

Comment

Het is vooral een kwestie van smaak bij monitoren. Iedereen heeft wel een ander idee van monitoren. De één wil twee strak ogende monitoren die aardig wat bass moeten kunnen produceren, de ander wil echt gaan producen en neemt alleen genoegen met een strak geluid en een vlakke frequentierespons. ;)

Persoonlijk zou ik zonder subwoofer gaan voor een monitor met 8 inch woofer zodat je er ook aardig wat laag uit kunt halen. Maar dat is ook weer een kwestie van smaak, een 6 inch of 5 inch monitor kan voor jou misschien ook prima klinken.

KRK's worden vooral veel verkocht aan producers die elektronische muziek maken (dance/trance/house/etc.) en mensen die fan zijn van een speaker met design. Beetje het Pioneer-effect zou je kunnen stellen, ze zijn algemeen geaccepteerd. :)

Ook verkopen we veel Behringer monitoren, maar dat is voornamelijk door de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Qua design zijn ze minder spannend, maar voor velen hoeft dat ook niet. ;)

Een andere mooie kanshebber is de Behringer Truth B3031A set. Die hebben ribbon tweeters, die erg 'soft' klinken, ongeacht het volume. Voor zang, vocalen e.d. is dat erg mooi omdat je daar aardig wat dynamiek in hebt zitten.

Comment

Rick en Mescalino, bedankt voor de antwoorden.

@ Mescalino: ik wil het eigenlijk bij de monitoren houden dus die mogen aardig wat bass hebben, toch bedankt voor de tip. Weet jij trouwens waarom die speakers 16 kilo wegen? Komt dat door de voeding?

@ Rick: ik begrijp hieruit dat het wel slim is om voor 8" te gaan? Het uiterlijk maakt mij eigenlijk niet zo gek veel uit, de KRK's vind ik niet eens zo heel mooi als je je bedenkt dat een speaker eigenlijk veel strakker ontworpen kan worden dan dit, de Behringer's zien er ook prima uit. De B3031A gaan iets boven budget, ik moet helaas ergens een grens trekken, anders was dit een betere optie inderdaad. Ik denk dus dat het de Behringers gaan worden, kan ik misschien nog voor de rest een externe geluidskaart kopen dan kan ik weer verder!

Nogmaals dank voor de snelle reacties.

Comment

ik begrijp hieruit dat het wel slim is om voor 8" te gaan?
            Als je er aardig wat laag uit wilt hebben zonder subwoofer: ja

Anders kun je kijken voor een 5 of 6 inch monitorset met extra subwoofer.

Externe geluidskaart is inderdaad ook altijd goed om te hebben in combinatie met monitoren.

Comment

Ik denk dat gewicht vooral zit in het feit dat speakers vaak van hout zijn gemaakt ivm de klank, ook hoe groter de 'schelp' hoe groter de magneet die er achter zit en die kunnen ook wat wegen en in het geval van Actieve speakers heb je ook nog de ingebouwde versterker wat ook weer meeweegt en voeding. Als je dit alles bij elkaar neemt...

Comment

Working...
              X