Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK RP8 G2 of Mackie Thump TH-15a

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK RP8 G2 of Mackie Thump TH-15a

Beste Bax-Shoppers.

Nu ik een DJ Set heb gekocht, wordt het ook tijd voor leuke speakertjes.
    Ik zat te denken aan de KRK RP8 G2 of de Mackie Thumps. Welke zou ik beter kunnen nemen? Later ga ik er misschien op feesten mee draaien. Ik dacht eerder aan de Mackie, omdat ik die geweldig vond klinken :D Maar ik zou graag jullie mening willen horen.

Hier linkjes:

KRK's: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

Mackie's: http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

Greetz!

De twee speakers die je aanhaalt zijn behoorlijke appels en peren.

De KRK monitoren zijn meer gericht voor studio, in kleine ruimtes, gericht om 'eerlijk' te klinken en hebben niet zo'n brede afstraling.

De Mackies zijn PA-speakers, luidsprekers die in een grote zaal staan, een brede afstraling hebben en een groot publiek moeten voorzien van geluid op een aardig volume.

Ga je dus eerst afvragen wat voor luidsprekers je nu wilt aanschaffen, vervolgens kijk je wat je budget is, daarna kun je gaan kijken naar verschillende sets.

Wel vermoed ik dat je een beetje van beiden wilt, eigenlijk is dat er niet helemaal. Hetgeen dat het dichtste in de buurt komt is iets als een DAP Club Mate 15. Die zou je nog wel naast je DJ-booth kunnen zetten in thuissituaties.

Comment

@Rick

Dan denk ik dat ik die Clubmate of Mackies neem.
      Ik moet er 50-75 mensen mee vermaken.
      Dus dan denk ik dat die Mackies beter zijn? :D

P.S. Bedankt voor je reactie!

Comment

15 inch speakers zou ik dan niet snel voor thuis gebruiken. De sub van een Club mate kun je ergens in een hoekje zetten en de topjes kun je op je bureau of bij je vaste DJ-booth zetten.

Aan de andere kant is een setje monitoren voor thuis en een setje PA-speakers voor mobiel gebruik ook niet verkeerd.

Comment

Mmmm... dat kan ook.
          Even kijken..
          Je bedoelt dan die KRK's voor thuis en die Mackies voor op feesten?

Comment

Precies. :)

Dan hoef je ook geen middenweg te zoeken, continu je kabels loshalen, wegwerken, vastmaken, etc. ;)

Comment

Working...
            X