Announcement

Collapse
No announcement yet.

subwoofer voor djx750?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subwoofer voor djx750?

Hallo,

Ik en een vriend van mij zijn al een tijdje bezig met dj'en, en willen onze geluidsset nu een beetje uitbreiden.
    Nu vraag ik me af wat een goeie subwoofer zou zijn, die met een behringer djx750 kan werken.
    Actief/passief maakt me niet zo veel uit, heb al een beetje rondgekeken maar nog niks kunnen vinden. Mijn budget zit rond de 400 euro.

Overige spullen:
    2x tsx 15 speakers
    Phonic max 860 versterker

http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html Is misschien wel wat in die prijsklasse.
    of
    De Tannoy’s TS series zijn actieve subwoofers ontworpen voor studio en DJ. De TS10 is de middelste van de drie modellen uit de TS series. Deze mooi gevormde actieve subwoofer heeft een tien inch woofer en vermogen van 300W.
    Last edited by Mescalino; Monday-08-08-2011, 21:21.

Comment

En hoe moet ik doe behringer dan aansluiten? De djx 750 heeft uit mijn hoofd alleen maar een output met jacks.

Comment

Ik denk eerder dat de Behringer DJX750 een RCA/Tulp uitgang heeft.
        Dit kabeltje zal dan wonderen doen:
        Procab CAB703 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Of deze:

Informeer dat even bij de helpdeks of misschien dat Rick dit kan beantwoorden morgen. Maar simpel gesteld heb je een RCA-XLR kabel nodig.

(mocht de DJX750 Jack heben dan Jack-XLR maar op het plaatje van de 750 zie ik alleen RCA uitgangen)

Comment

@mescalino waarom een studio sub?

Comment

Sorry, ik bedoelde tulp, maar heb blijkbaar jack gezegd.
            Heel erg bedankt voor de snelle hulp, ik zal me er even wat in verdiepen en dan komt het wel goed :)

Comment

Originally posted by DJordy View Post
              @mescalino waarom een studio sub?
              Ik heb daar niet een speciale reden voor, Tannoy is een zeer goed merk en valt binnen het budget. Voor thuis gebruik is dat voldoende. Ik heb ook gekeken naar een JBL subwoofer omdat zijn speakers ook van dat merk zijn maar die liggen boven zijn budget. Als hij meer wil dan is de Behringer de beste keuze gezien het vermogen. Terug lezend had ik de Tannoy beter weg kunnen laten omdat ik wel vermoed dat hij deze set wil gaan gebruiken op shows maar dat was in zijn post niet 100% duidelijk.

Ik heb wel bewust voor actief gekozen omdat zijn speakers dat ook zijn.
              Hmm ik zie nu dat de speakers passief zijn.

dan zou ik als je iets meer wil besteden en hetzelfde merk aan houden:
              Passieve 18 inch subwoofer met een vermogen van 350 Watt RMS en een geluidsdruk van maximaal 127 dB. Met een frequentiebereik dat gaat tot 55 Hz geeft deze sub een volle lage sound.

Anders zo iets:
              Compacte, krachtige 2-kanaals 15\" subwoofer met dubbele spreekspoel. Ideaal in combinatie met de ISX 10 of ISX 5.

of
              De DAP X-serie staat bekend om de goede prijs/kwaliteit verhouding die zij biedt. DAP maakt met deze X-18B zeker geen uitzondering, een frequentiebereik van 32Hz - 200Hz met een geluidsdruk van 137.8dB voor zo\'n prijs!

Sorry voor de verwarring.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                Ik heb daar niet een speciale reden voor, Tannoy is een zeer goed merk en valt binnen het budget. Voor thuis gebruik is dat voldoende. Ik heb ook gekeken naar een JBL subwoofer omdat zijn speakers ook van dat merk zijn maar die liggen boven zijn budget. Als hij meer wil dan is de Behringer de beste keuze gezien het vermogen. Terug lezend had ik de Tannoy beter weg kunnen laten omdat ik wel vermoed dat hij deze set wil gaan gebruiken op shows maar dat was in zijn post niet 100% duidelijk.

Ik heb wel bewust voor actief gekozen omdat zijn speakers dat ook zijn.
                Hmm ik zie nu dat de speakers passief zijn.

dan zou ik als je iets meer wil besteden en hetzelfde merk aan houden:
                Sorry voor de verwarring.

Volgens mij heb je niet helemaal goed gekeken want het klopt aan geen kanten. De ts heeft geen jbl speakers maar een budget jb-system speaker. Dus er klopt echt helemaal niets van wat je zegt.

Wat in mijn ogen de meest praktische oplossing is is de behringer b1800d pro sub woofer en dan de actieve varriant. Dan zit je 11 euro over je budget maar kun je de sub wel actief aansturen dus geen extra amp meer nodig. Verder zit het gedeelte wat je nodig hebt aan crosover gewoon in je sub verwerkt. Als je zou willen zou je dan zelfs via je sub weer terug naar je amp kunnen om zo je toppen ook meteen actief te filteren. Hierdoor zullen ze iets harder kunnen en wat beter in het mid hoog gaan klinken. Het blijft natuurlijk wel gewoon een budget speaker dus verwacht geen wonderen. Als je dit wil zal je dan wel eerst met xlr naar de sub moeten en dan weer van de sub terug naar je versterker voor je toppen. Maar het kan wel . Je zou eventueel ook voor de 15 inch varriant kunnen gaan die is iets goedkoper maar dat zou niet mijn voorkeur zijn.

Met deze sub zou je in de toekomst ook kunnnen uitbreiden met een 2de zelfde sub en eventueel actieve toppen van behringer. Je zult merken dat het dan al snel een stuk lekkerder zal klinken als met de tsx toppen die je nu hebt.

Comment

Het meest praktische: Een 18 inch passieve subwoofer met aparte versterker.
                  Plus een crossover om te zorgen dat je het signaal kan scheiden, zodat het laag naar je subs gaat en het hoog en mid naar je topkasten.

Het meeste voor je geld en wat het beste in je budget past: Wat ronennieshow aanhaalt; de B1800D.

Vanuit je mixer ga je dan naar de B1800D (die je bijvoorbeeld onder je DJ-booth zet), met zowel signaal Links als Rechts.

Vervolgens kun je op de achterzijde van de subwoofer het geluidsniveau van je sub nog bepalen én de frequentie waarop hij het overige geluid naar je normale luidsprekers moet sturen. Hoe lager de Hz die je instelt, hoe dieper je subwoofer klinkt (zware bass), maar hoe hoger de Hz, hoe minder bass je topkasten moeten weergeven. Hier kun je zelf mee experimenteren, maar zorg er altijd op dat je dat op een niet te hoog volume doet. Gebruik je oren vooral, gaat het vervormen of kraken dan ben je niet goed bezig. ;) Hiernaast is de cliplimiter LED ook een goede indicatie. Rood = fout.

Vanuit de 'Output A' en 'Output B' op de subwoofer kun je vervolgens naar de signaal-ingang van de Phonic versterker (voor zover ik kan zien gaan die via XLR), die je ergens anders neerzet.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Volgens mij heb je niet helemaal goed gekeken want het klopt aan geen kanten. De ts heeft geen jbl speakers maar een budget jb-system speaker. Dus er klopt echt helemaal niets van wat je zegt.
                    Ok sorry als ik wat dingen door elkaar heb gehaald, zal de volgende keer better kijken :cry::cry:

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                      Ok sorry als ik wat dingen door elkaar heb gehaald, zal de volgende keer better kijken :cry::cry:
                      Haha, maakt niet uit jong, bedankt voor je hulp :mrgreen:

@de rest
                      Thanks, het gaat dan de B1800D worden, waar ik toevallig een paar dagen geleden al naar heb zitten kijken.

Comment

Working...
                      X