Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop rackje op aanvulling mengtafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkoop rackje op aanvulling mengtafel

Beste mensen,

Voor de volgende zomer wil ik graag een klein rackje gaan opbouwen, ik ben weer zo goed als van de schulden af en werk atm vrij veel. Dus er komt wel wat geld vrij binnenkort, graag zou ik een rackje bouwen voor bij mijn tafel. Dat is een souncraft spirit LX7.

Ik wil in eerste instantie een rack zien, het moet aardig groot zijn en ik moet er mee vooruit kunnen. Het hoeft geen roadready te zijn, het is gewoon voor thuis. Ik heb hier nu een aantal CD spelers staan, waarvan 1 19 inch. Maar graag zou ik wat lades erin willen voor microfoons en bekabeling. En dan graag een EQ voor over de speakers, evt een limiter/compressor, en een effectenmodule.

Hoe ga ik dit aanpakken, voor een niet al te groot bugdet? Ik heb atm nog niet nagedacht over een bugdet, maar het mag als het kwalitatief voldoende is ook gewoon berhinger zijn.

Alvast bedankt,
    Bas
    Last edited by Fiegel5; Tuesday-09-08-2011, 14:44.

En dan graag een EQ
    Sowieso zou ik persoonlijk dubbel 31-bands verkiezen om ter plekke wat aan akoestische probleempjes te kunnen frummelen (Behringer FBQ 3102)

evt een limiter/compressor
    Alesis 3632, lekker simpel, lekker klein, XLR's er in en hoppa. :)

en een effectenmodule
    Als het lekker simpel moet zijn; Alesis Microverb 4. Heeft genoeg aan boord om een beetje mee te experimenteren, maar misschien klinken de effecten dan wel een beetje 'goedkoop', heb hem zelf nog niet gehoord.

Maar bedenk ook, wat wil je allemaal gaan aansluiten en waar moet welk apparaat op komen? Voor je mics kun je altijd nog een EQ en limiter/compressor apart nemen indien nodig.

Comment

Het is gewoon voor thuis om alles wat netter te krijgen, er zit een drumstel onder en wat microfoontjes en wat CD spelers natuurlijk.

Eerste 2 staan op het lijstje, is voor het laatste dit ook een optie?

Comment

Is uiteraard ook mogelijk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Sowieso zou ik persoonlijk dubbel 31-bands verkiezen om ter plekke wat aan akoestische probleempjes te kunnen frummelen (Behringer FBQ 3102)
          Akoestische probleempjes los je met deze misschien wel een beetje op, maar heb met EQ's van Behringer toch wel de ervaring dat het andere problemen in je geluid oplevert.

Zou persoonlijk met een klein budget kijken voor een 2e hands DBX 231 of iets in die richting.

Andere randapparatuur is 2e hands vaak ook goed te vinden, doordat de iets grotere "hobby jongens" toch ook vaak de stap naar digitaal maken.

Comment

Inderdaad, ik heb ook al de boel de deur uit gedaan en alles digitaal.

Op marktplaats kom je zeker erg veel effecten/compressors en de rest van de FX spul tegen. Het is zeker mooi om zo een rackje bij je mengtafel te maken. Omdat jij volgens mij nog wel eens internet radio station uitzendingen enz. doet, kan je beter niet die Behringer nemen. Ik heb hem ook gehad, maar ruis geeft hij veel af. te veel vindt ik, je zou ook eens naar deze , kost iets meer maar dat haal je er wel uit. Deze klinkt verder netjes, heb hem ook al vaker gezien bij ''budget rackjes''. Als ik jouw was, en je veel p.a. wilt gaan doen? Koop er dan meerdere. Zo kan je de zaal mix, monitor mixen beter afstellen. Zodat je rondzingende frequenties op de monitor naar beneden kan halen. Maar wil je uitgebreid kunnen afstellen? Dan zou je beter 2x 31 bands kunnen nemen. Kan je beter afstellen, en dan haal je minder frequenties weg als je het rondzingen naar beneden aan het halen bent.

Als compressor/limiter raad ik je deze aan. Wij bij ons op school in het theater hebben wij deze ook staan. Vaak gebruik ik hem voor het drumstel. Deze is 4 kanaals, maar door een knopje in te drukken kan hij ook 2x stereo werken. Doet zijn werk, en klinkt niet verkeerd. Het afstellen is wel eens wat omslachtig maar emaal gedaan is het perfect.

effecten, ja een galmpje op de stem klinkt altijd net wat mooier en voller. Die Behringer kan je nemen, maar die Rick ook al aangaf zou ik toch voor gaan. Kost net iets meer maar dat haal je er wel uit. Vindt je het toch de duur? Dan zou je eens ook eens kunnen kijken naar die van DAP. die kost volgens mij net iets meer dan die van Behringer. Deze doen ook gewoon goed hun werk en klinken niet verkeerd. Hoe duurder je aanschaft, hoe beter en mooier de effecten gaan klinken.
            Last edited by waltervanpeene; Wednesday-10-08-2011, 18:29.

Comment

Working...
            X