Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studiomonitoren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studiomonitoren?

Hey allemaal!

Ik ben al heel de dag aan het zoeken naar antwoorden op mijn vragen, maar kan eigenlijk niet echt het antwoord vinden.

Gisteren ben ik naar M usicstore geweest( hele grote muziekwinkel in duitsland) en ben daar verliefd geworden op een setje studiomonitors . Ik zelf heb hier nu een logitech x-230 2.1 setje staan. Daar is natuurlijk niks mis mee als je kijkt naar de prijs, maar het blijft een blikkerig en cheapo sound.

Ik wil dus gaan investeren in een duurdere set boksen. nu weet ik dat er ook computer setjes van 300 euro zijn. maar naar mijn idee krijg je dan alleen een super dikke subwoofer die in games natuurlijk moddervet klinkt, maar om echt naar muziek te luisteren, weinig toevoeging geeft.(correct me if im wrong!)

Ik ben dus gaan kijken naar studiomonitoren.
    na toch wel zon anderhalf uur verschillende monitoren testen kwam ik op het volgende uit:
    Aangezien een url wordt veranderd naar een bax shop link:
    KRK RP5 G2 active Studiomonitor

Ze vallen binnen mijn budget, en klonken echt ontzettend helder en vol.

Nu is mijn vraag eigenlijk het volgende.
    Ik zit nog altijd met een onboard geluidskaart te kijken.
    Wat is dan dus de beste upgrade, eerst een nieuwe geluidskaart erin proppen en zien of mijn 2.1 setje al wat beter klinkt, of gewoon gelijk upgraden naar de studiomonitoren? En bij aankoop van die studiomonitoren, zal ik dan wel of niet een losse geluidskaart nodig hebben?

Het gaat hier alleen om naar muziek te luisteren. Niet het produceren van muziek

Alvast bedankt voor de reacties

MvG

Tom v Gelder

Als je alleen die krk's koopt zul je al beter geluid hebben dan met je logitech setje.
    Ik denk dat je weinig verschil merkt als je alleen de geluidskaart vervangt en je logitech houdt.

Natuurlijk is er nog de 'én-én' mogelijkheid, dus én nieuwe geluidskaart én nieuwe speakers, maar ik zou alleen de speakers doen. Waarschijnlijk is je huidige geluidskaart gewoon prima als het alleen om muziek afspelen gaat. Als je het echt perfect wilt hebben hangt de kwaliteit namelijk van nog meer factoren af als bitrate, bekabeling, enz..

Comment

Ik heb de KRK speakers/monitoren vandaag gehoord toevallig in een winkel hier in de stad. En ik moet zeggen dat het geluid mij zwaar tegenviel ze hadden daar ook jbl en tannoy monitoren staan en hoewel die misschien duurder waren waren ze zoveel mooier klinkend dat ik ze het extra geld waard vind. Laag was overdreven laag en de midden en hoog klonken ook niet echt lekker. Ik zou ze niet aanraden aan iemand. Als jij ze goed vind klinken prima natuurlijk maar ik vond ze slecht.

Die jij hebt gekozen hebben een 5" woofer dus van laag is zowiezo al weinig te spreken.
      http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html Dit klinkt al zo veel lekkerder. (ook al hebben ze dezelfde woofer) maar de midden en hoog op de JBL klinken echt VEEL beter.

Ze zullen best werken op een onboard geluidskaartje maar ik denk wel dat een externe kaart zoals deze: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html Al GIGANTISCH lekkerder klinkt.

Comment

bedankt voor de reacties!

@ Mescalino: Bedankt voor de snelle reactie :) Ik was eigenlijk heel erg impressed hoeveel bass er nog uit die 5 inch krk kwamen. Ik had verwacht dat er sowieso een sub aangehangen moest worden, maar dit vond ik niet nodig.
        (daarnaast vond ik wanneer je een subwoofer aanzetten, dit echt een MEGA overkill)
        Binnenkort ga ik nog naar Feedback, ik zal dan nog is op mijn gemak wat speakers gaan proberen.

JBL hadden ze bij M usictore niet staan, tenzij we over 800 + per stuk gaan praten. Hier kan ik dus jammer genoeg niet over oordelen.
        Mijn totale budget bestaat eigenlijk uit 400 euro. Dat zou evt inclusief met geluidskaart zijn. De JBL boksen die je linkte vallen daar helaas al buiten.

Heb je eventueel nog andere opties?

@ dj_rob bedankt voor je verhelderende reactie. Ik denk dat ik in eerste instantie voor alleen monitors zal gaan. wanneer ik dan nog niet tevreden ben, kan ik altijd nog een extra geluidskaartje erbij halen.

Wanneer iemand anders nog op en aamerkingen heeft hoor ik deze graag :)

Groetjes

Comment

In de winkel zeiden ze dat je beter een monitor met een dikkere woofer kan nemen dan 2 kleintjes en een subwoofer want dat zou beter klinken. Iets met de traagheid van lage tonen en de verwerking ervan.

Kijk anders eens naar deze: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
          De 601a zullen nog beter klinken maar dan kom je met 234 p/st 68,- over je budget (maar dat is het zeker waard)

Van de KRK monitoren zijn vooral de VXT serie goed maar die liggen ver boven je budget.

Maar zoals ik al zei, als jij het goed vind klinken dat is het belangrijkste. Uiteindelijk ben jij degene die ze gaat gebruiken, niet ik. Alleen vond ik het geluid van de KRK een beetje tegenvallen. Hieruit blijkt al wel dat bekend niet gelijk staat aan goed want Tannoy is een minder bekend merk maar vele malen beter/ eerlijker in geluid.
          Last edited by Mescalino; Thursday-11-08-2011, 19:39.

Comment

Working...
          X