weet iemand waar ik geschikte kabel kan bestellen tegen een redelijke prijs, of heeft iemand nog een kilometertje liggen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
100 Volt vraagstukken
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Woarom-niet View Poster wordt aangeraden om minimaal 1.5m2 te gebruiken maar dit is geschikt tot ongeveer 100 meter, en ik werk toch al snel met 1000 meter
Ik heb ze zelf op haspels zitten van 750 met om de 50 m een XLR stekker/contrastekker.
Aftakkabeltje er tussen met één male en twee female stekkers.
Doe er o.a. atletiek en wielerkoersen mee, gaat al jaren heel goed.
Comment
-
De betrouwbaarheid en hoe deze te verhogen?
De omroepsystemen voor 100 volt bestaan al heel lang, het was een van de eerste toepassingen van de radiobuis.
als een een omroepsysteem uit veel versterkers bestaat en altijd aanstaat, wat bijvoorbeeld bij een luchthaven, of een ontruimingssysteem voor een olieplatform aan de hand is, willen we het systeem wel blijven gebruiken, ook bij uitval van een versterker.
Daarom zijn bij dergelijke systemen, reserve versterkers aanwezig die automatisch worden omgeschakeld bij een defect.
De versterkers worden dan ook continue met een niet hoorbaar signaal uitgestuurd, om de goede werking te controleren.
Tegenwoordig zijn de versterkers en andere hardware niet meer het zwakke punt, maar de reserve schakeling is nog altijd verplicht bij audiosystemen voor calamiteiten.
Ook de bekabeling is vaak dubbel, of redundant uitgevoerd.
Zo blijft het systeem langer beschikbaar ook tijdens een beginnende brand in een gebouw. Zelfs als de netspanning wegvalt, moet het audiosysteem nog een bepaalde tijd kunnen werken op een noodvoeding.
Voor Nederland vallen deze systemen onder de NEN2575, weet je ook waar die 24 V aansluiting op je versterker voor dient
Comment
-
Staat er continu 100 Volt tussen de klemmen van de versterker of wisselt dit met het audioniveau? M.a.w. wordt het audio gemoduleerd op een soort 100volt draagspanning?
Ik vraag dit omdat we op de voetbalclub een draadbreuk hebben en wanneer ik om de 50 meter meet, ik spanningen aantref tussen de 2 en 14 Volt (naar gelang hoe de volume knop staat).
Comment
-
Wij hebben op het veld ook een 100 volt installatie, nu werken de speakers op de hoofdtribune niet meer.
Nu wil ik vanuit de versterker gaan meten.
Als de versterker aan staat meot er dan 100 volt gelijk spanning uit komen, of kun je alleen meten als de versterker belast is met een speaker?
Comment
-
een vraagje
wij hebben een omroep installatie, met 100 v speakers op de tribune en ook 100 volt speakers in de kantine.En natuurlijk een 100 volt versterker met voorversterker.
Nu willen we dit vervangen.
Ik heb al een eindversterker 100 v, wat voor voorversterker of mengpaneel kan hier op?
En hoe kunnen we zorgen dat de muziek in de kantine van de andere geluidsinstalatie zachter gaat als de omroeper wat gaat zeggen, dus niet als er muziek draait voor de wedstrijd.
Comment
Comment