Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stroomvoorziening Home studio set-up

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stroomvoorziening Home studio set-up

Hoi Hoi,

Graag zou ik wat advies willen over het mijn home studio set-up.

Onlangs heb ik mijn eerste Keybord aangeschaft bij Bax-shop. De Keylab MKII. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik een MacBook Pro 2018. Met als USB hub: Hyper usb C Adapter Met Thunderbolt 3 Grijs. Daarop aangesloten mijn Focusrite scarlett 2i2, en een Keylab MKII. De Focusrite stuurt 2 actieve KRK Rocket 6 aan. Beide apparaten (Audio interface en Keyboard)worden gevoed door USB via mijn Macbook. Echter worden mijn USB hub en MacBook behoorlijk heet tijdens gebruik met Logic Pro X.

Is het mogelijk dit op te lossen door een USB hub die zelf voorzien is van een voeding? Voed deze dan ook mijn Audiointeface en Midi Keyboard?

Of is de oplossing een eigen voedingsadapter voor mijn Keylab MKII en een Audiointerface met eigen voeding?

Of zoek ik in de verkeerde hoek? Heeft het te maken met instellingen in Logic waardoor mijn hardware te veel vraagt van mijn CPU?

Ik zou hier enorm mee geholpen worden, want nu stop ik telkens mijn creatieve flow om alles af te laten koelen. Bang dat ik mijn Macbook doorbrand:)

Hoi MDX,

Dat je mac en hub te warm worden is eerder te wijten aan het feit dat Logic Pro X gewoon veel vermogen vraagt van je Mac. De warmte van de behuizing wordt dan doorgevoerd naar je hub.

Een powered hub zou zeker kunnen helpen als er veel stroom gevraagd wordt door deze apparaten, de USB standaard zit maar ergens rond de 600mA aan maximaal vermogen die deze kan leveren, in dit geval moeten de Keylab en Focusrite dat delen. Ik denk echter niet dat de temperatuur van je Mac en hub heel veel omlaag zullen gaan, je kunt misschien beter je laptop wat van de ondergrond af halen door middel van een standaard zodat er meer koele lucht langs en door de behuizing kan stromen.

TL;DR Een powered hub is nooit een slecht idee en kan veel storingen voorkomen, zeker als je uiteindelijk je set-up wilt uitbreiden. Of het in jouw opstelling helpt qua temperaturen is maar de vraag.

Groet, Bart | Bax Music

Comment

Thanks voor de snelle reactie Bart.

Betreft de USB hub met voeding, ik zal het eens uitproberen.
      Onlangs ook een standaard aangeschaft waardoor mijn Macbook idd meer luchtcirculatie heeft.

Als ik nu mijn Keylab zelfstandig voed met een adapter, blijft deze dan toch stroom vragen via de USB poort of enkel via de adapter? Wellicht dat dit de situatie ook wat verbeterd?
      Het zou hier gaan om: AC/DC Adapter 5.5V - 9V - DC 500mA, center-positive.

Gr, Michael

Comment

Working...
      X