Announcement

Collapse
No announcement yet.

Breaking news microfoonfrequenties via Shure

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Breaking news microfoonfrequenties via Shure

Collega Henri heeft net van Shure vernomen dat frequenties 800-820, 835-865 in 2012 komen te vervallen. Maar daar houdt het niet op, vanaf 2015 wordt het zelfs verboden om apparatuur binnen deze range te gebruiken.

Indien iemand toch in deze range nog producten wil bestellen, moeten deze op maat gemaakt worden en is het mogelijk dat deze een erg lange levertijd hebben...

Verboden? slaat eigenlijk nergens op;) mensen hebben een korte tijd geleden nog een uit de 800 band gekocht, en dan zou deze over 3 jaar illegaal zijn?
    mjaa, wat niet mag, gebeurd toch :P

Comment

En voor welke landen gaat deze regeling op? Enkel in NL, of ook in BE?

Comment

Goede vraag, durf ik niet zo snel te zeggen.

Verder, slaat het wel ergens op dat het 'verboden' wordt. Het was een vrij frequentiegebied waar microfoonmerken in zijn gaan werken. Nu worden die frequenties gewoon keihard verkocht aan de hoogste bieder. No way dat Shure, Sennheiser, AKG en soortgelijke merken de nodige centen kunnen ophoesten om de frequenties veilig te stellen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          No way dat Shure, Sennheiser, AKG en soortgelijke merken de nodige centen kunnen ophoesten om de frequenties veilig te stellen.
          Waarom zouden ze ook, nu kunnen ze tenminste weer lekker nieuwe mics verkopen.

Comment

Ik zag net in de webshop dat bij bijvoorbeeld de Shure PGX reeks een frequentie gebied vermeld staat van 606 - 603 MHz, neem aan dat dit dus de nieuwe wordt?

Op de pgx'en die ik heb staat 800-820, en dus is dezelfde reeks niet meer onderling uitwisselbaar. (wellicht handig om dit te vermelden bij de losse onderdelen? )

Ik hoop dat mn huidige mics nog wel wat meer dan 3jaar meegaan, het mag dan misschien niet maar ze zullen vast nog wel gewoon werken of niet.
            ben dan ook niet van plan ze in 2015 weg te gooien.

Heb je net flink geld geïnvesteerd in nieuwe draadloze spullen, mag je er maar 3 jaar mee doen.
            Welke instantie gaat eigenlijk hierover?
            Last edited by SLGV; Sunday-04-09-2011, 10:35.

Comment

Dat bedoel ik nou. Koop je dure microfoons om van het gezever af te zijn, mag je daarlijk een boete betalen..

Comment

We zijn sowieso momenteel bezig alle microfoons en bijbehorende categorieën grondig te analyseren en te verbouwen. :) Dit komt dus binnenkort ook bovendrijven.

Comment

Mja, incompatibele microfoons bij Shure is al langer hoor... Wij hebben ook verschillende setjes met draadloze bèta58's die niet uitwisselbaar zijn. Enige waarmee je ze uiteen kunt houden is 1 letter die verschilt... (En de foutmelding op het scherm als je ze wilt sync'n) (SLX4 receivers)

Comment

Joeppie !, de veiling wordt uitgesteld dus we mogen nog een paar weken langer onze mic's gebruiken.

bron: nu.nl

De woordkeuze vindt ik echter zeer ongepast, in het artikel wordt er gesproken over frequenties die "vrij komen"... niks vrij komen, dit zijn juist vrije frequenties die nu worden afgepakt, gestolen door de overheid zodat zij vervolgens lucht die niet van hun is kunnen verkopen aan de hoogste bieder.

Comment

Het luchtruim boven een land is WEL eigendom van de regering in kwestie. Sterker nog: eigendom van de defensie afdeling van het land in kwestie.

En als het luchtruim eigendom is, dan zijn de radiogolven die zich daar doorheen verplaatsen ook regulierbaar door de overheid.

Comment

Laatst was ik nog in discussie met een paar collega's hier over. We hebben nagekeken wat de datum was dat het allemaal gebruikt ging worden, en dit zou pas 2013 zijn.. dus ik snap even niet waarom hier 2012 word vermeld.

Comment

Nog een andere vraag,

Worden de microfoon's dan onbruikbaar, of zullen deze echter een slechter signaal hebben?

Wat ik dus wil zeggen, als je een sterk signaal weet te creëren, zou je dan nog veel last hebben van de overige apparatuur ( mobiele telefoons e.d. ) op de zelfde band?

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                            Laatst was ik nog in discussie met een paar collega's hier over. We hebben nagekeken wat de datum was dat het allemaal gebruikt ging worden, en dit zou pas 2013 zijn.. dus ik snap even niet waarom hier 2012 word vermeld.
                            Don't shoot the messenger. ;)
                            Hiernaast kan het zijn dat de officiële bekendmaking en doorvoering in 2012 gebeurt en de series dan verdwijnen. De ingebruikname van de nieuwe frequenties zou best in 2013 kunnen gebeuren.

Nog een andere vraag,

Worden de microfoon's dan onbruikbaar, of zullen deze echter een slechter signaal hebben?

Wat ik dus wil zeggen, als je een sterk signaal weet te creëren, zou je dan nog veel last hebben van de overige apparatuur ( mobiele telefoons e.d. ) op de zelfde band?
                            Die geveilde frequenties gaan natuurlijk niet onbenut blijven. Kans op storingen en signalen die door elkaar gaan lopen is dus aanwezig. En dat wil je echt niet bij serieuze klussen. Bedenk bijvoorbeeld eens dat tijdens repetities alles goed gaat en er vervolgens een horde publiek met smartphones of storende apparatuur binnenkomt...

Comment

Bij grote klussen moet je wel wat anders, maar bij drive in show, met mic binnen zon 6 m? En dan altijd een bekabelde mic achter de hand hebben hé.

Comment

Working...
                              X