Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is de goedkoopste microfoon voor rap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is de goedkoopste microfoon voor rap

Ik wil graag een rap cd maken.
    Daarvoor heb ik alles al, behalve de microfoon.
    Dus ik vraag me af wat is de goedkoopste microfoon voor rap.

Graag USB !!
    Last edited by Ilyasftw; Sunday-13-05-2012, 18:35.

Dit is de goedkoopste.
    Maar voor de kwaliteit moet je het dan zeker niet doen.
    Als je redelijke kwaliteit voor niet zo veel geld wil, raad ik deze aan.

Comment

Ach,zolang je de mic rond de kop vastpakt maakt het niet uit welke mic je kiest, het blijft bagger klinken.

Goede allround mic (mits fatsoenlijk vastgehouden) is nog altijd de Shure SM58. De PL08 van DAP is daarvan een kopie die ook klinkt als een kopie.

Moet het zo goedkoop mogelijk? Dan heb je oftewel geen vertrouwen in jezelf dat je het ding terug gaat verdienen of wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als je serieus bezig wil, schaf dan gewoon in eens een goede mic aan, bijvoorbeeld de SM58.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
        Ach,zolang je de mic rond de kop vastpakt maakt het niet uit welke mic je kiest, het blijft bagger klinken.

Goede allround mic (mits fatsoenlijk vastgehouden) is nog altijd de Shure SM58. De PL08 van DAP is daarvan een kopie die ook klinkt als een kopie.

Moet het zo goedkoop mogelijk? Dan heb je oftewel geen vertrouwen in jezelf dat je het ding terug gaat verdienen of wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als je serieus bezig wil, schaf dan gewoon in eens een goede mic aan, bijvoorbeeld de SM58.
        Met goedkoop bedoel ik niet 10 of 20 euro maar ongeveer 60,-

Comment

Originally posted by renevanh View Post
          Ben ik het mee eens, maar in het lagere segment vind ik dit toch nog één van de iets beter klinkende microfoons.
          Dat hij niet presteert zoals een SM58 is geen aardigheid aangezien hij nog niet de helft ervan kost.

Als je toch al 60€ voorziet, leg er dan aub nog 35€ bij en koop een SM58.
          Is zoals Rene al aanhaalt nog altijd één van de betere in zijn soort.

Comment

Ik heb nu al een deel microfoons geprobeert en ook ik val telkens tereug op mijn shure sm58, waar ze op een ander forum mijn shure afbreken zweer ik nog steeds bij deze microfoon, mooi warm geluid en bijna geen plop te horen.
            Als het de bedoeling is om een cd te maken dan wil je toch een goede cd maken, kies daarom niet voor een bagger ding maar koop een degelijke microfoon.

Comment

Dus ik vraag me af wat is de goedkoopste microfoon voor rap.

Graag USB !!
              Als USB een pré is en je wil persé voor een euro of 60 wel aardige opnames maken, dan zou ik kijken naar iets als een Samson C01 USB.

Ga je daar de kwaliteit van een Eminem CD mee bereiken? Absoluut niet.
              Is het een microfoon om simpelweg tracks op te nemen, op Youtube te zetten, of op een CD'tje te branden? Jazeker. :)

In deze prijsklasse kun je sowieso niet teveel eisen stellen, maar met die C-01USB kom je toch al een eind, voor een leuk bedrag.

Comment

Ik zal ook inderdaad wat bijleggen en dan voor een shure sm58 gaan. Een leuk alternatief is de Behringer XM8500 microfoon. Heb er zelf ook 2 van, en erg over te spreken. De Shure heeft wel een iets betere kwaliteit met geluid, maar voor de behringer, en zeker kijkend naar de prijs 100% in orde, ook zeker uiterste prijs/kwaliteit. Geen plastic microfoon maar stevig metaal.

Comment

Als je dan in dit segment bezig bent, kijk dan ook naar de AKG D5. Kost minder dan een 58, maar de keren dat ik zo'n ding gehoord heb vond ik hem beter klinken... ;)

Comment

Maar jullie raden nu wel allemaal microfoons aan zonder USB-converter. Wat betekent dat je ofwel de microfooningang van je pc moet gebruiken (waarbij de kwaliteit meestal een beetje 'mwoah' is), ofwel moet je nog een audio-interface gebruiken.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Maar jullie raden nu wel allemaal microfoons aan zonder USB-converter.
                      Ja, die eis kwam er pas 3 minuten na mijn reactie bij...

Een mic met USB bezit intern gewoon een geluidskaartje. Die moet dan ook wel van redelijke kwaliteit zijn, er zijn veel PCI kaarten die beter klinken dan de doorsnee USB geluidskaart.
                      Een relatief nieuw mobo met fatsoenlijke onboard geluidskaart zou ik misschien ook verkiezen boven een Behringer of Samson USB mic.
                      Eerst optie met USB zou voor mij een SM58 met een XLR -> USB extensiongeval zijn. Bestaat, setje kost alleen 177,-
                      Last edited by renevanh; Wednesday-16-05-2012, 09:31.

Comment

Working...
                      X