Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tasso audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tasso audio

beste mensen.
    ik kwam laatst het merk tasso audio tegen op internet,
    zag er qua uiterlijk vrij goed uit. maar er is nergens iets te vinden over prijzen.
    heeft iemand ervaring met dit merk of iets dergelijks. dan hoor ik het graag.
    mvg vd elzen

heb ik ook nog nooit van gehoord. Maar een beetje opzoekwerk leerde me dat het een chinees bedrijf is. En aangezien er zo weinig van terug te vinden is, vermoed ik dat het klassieke beeld van de china-kwaliteit weer bevestigd wordt.

Comment

Tasso audio is een bedrijf wat al meer dan 20 jaar voornamelijk op de chinese markt actief is. Aangezien china niet zo klein is, is hun omzet ongeveer vier keer zo groot als de gemiddelde europese of amerikaanse fabrikant. Sinds de chinese regering wat soepeler is geworden leveren ze nu ook voorzichtig in de rest van de wereld. Maar het zou mij niet verbazen als er al heel veel bestaande merken eigenlijk al een aantal jaar onderdelen van tasso gebruikt. Het word steeds moeilijker om te praten over goedkope chinese rommel als je hele pa- park eigenlijk al jaren chinese rommel is.........

Comment

Wat natuurlijk direct opvalt is de ongelofelijke creativiteit van de chinezen (ahum)...

De PS series lijken uiterlijk toevallig erg veel op de Nexo PS.. maar dat kan natuurlijk toeval zijn, verder tonen en aantal kasten verdacht veel overeenkomsten met martin-audio en ook de KF serie zou zomaar door eaw bedacht kunnen zijn...

Kan verder natuurlijk best goed klinken.... echter wordt in nederland nog vrij weinig gebruikt dus het licht er maar net aan wat je er mee wilt.

Comment

Ik denk dat het in belgie zelf niet wordt gebruikt. Ik kwam op internet nog een dealer uit nederland tegen, maar ik heb geen enkele belgische site er iets over gevonden.

Comment

Beetje aan het zoeken en neuzen geweest en dan is er toch zeker wel het 1 en ander over te vinden. Ik moet zeggen als de specs waar zijn ( ja dat kan ik dus niet controleren ) dan zijn het best aardige kastjes hoor. Dan hoef je je toch echt niet zomaar te schamen als je met een setje aan komt.

Dus ik vind het dan ook raar dat mensen zomaar meteen gaan roepen van ik hoor er niks van zal wel weer chinees .......... zijn. Ik denk niet dat jij wil weten hoeveel niet slechte producten gewoon uit china komen. Er komt vast een zeker ook veel troep vandaan maar om dan maar meteen alles over 1 kam te scheren zou ik toch zeker niet doen.

Dan te gaan roepen van ik kan er online niet alles over vinden dus er zal niemand mee werken in belgie is ook weer in mijn ogen een waardeloze gedachte gang. Kijk eens naar buiten! Er is veel meer dan alleen een internet en echt niet alles staat hierop. Je wil niet weten wat ik allemaal voor mooie excotische producten tegen ben gekomen waar ik nog nooit van gehoord had of mee gewerkt had. Ook producten waar ik zelfs op internet maar zeer en zeer weinig over kon vinden.

Dus als je dan toch wil reageren. Reageer dan tenminste met duidelijke onderbouwde argumenten. Ik kan niets vinden op internet dus zal wel troep zijn vind ik dan wel een heeeeeele slechte. Zorg dan dat je ook je eigen verdiept hebt in de specificaties of beter nog ( maar helaas kan dat dus vaak niet ) dat je ze gehoord hebt met een vergelijkbaar product.

Dus tasso voor zover ik het zo snel gevonden heb. Ja hmmmm zou best wel eens een goed merk kunnen zijn. Ik weet niet wat alle prijzen van alle systemen precies doen maar wie weet is het zeker een interresant alternatief. Zeker als je er zelf mee werkt. Verhuur lijkt me helaas door een wereld met vreemde critici en vooroordelers ( zoals Mathias Van Rechem ) niet een super optie omdat helaas de meeste mensen nog steeds met hun ogen schijnen te luisteren en niet met hun oren. Hoe goed de set ook zal zijn veel zullen er niet aan willen omdat ze het stom weg niet kennen.

Comment

Ik ga je hier zeker niet in tegen spreken ronnie. Maar ik heb ook nooit gezegd dat het ook écht een slecht merk is ( let op de woorden "vermoed ik", "denk ik"...). Het is gewoon een beetje opvallend dat er zo weinig over te vinden is. En als ik moet kiezen tussen een merk waar niets over te vinden is en een merk waarover je (goede) reviews leest, is mijn keuze toch snel gemaakt.

Comment

Vroeger..... In de jaren tachtig.... Als je geen geld had, kocht je een samsung videorecorder, goedkope aziatische rommel. Dat is nu wel anders. Hier in europa zijn we extreem merkvast, bijna merkgeil. Niemand wil bijvoorbeeld superlux microfoons, terwijl de fabriek van superlux al bijna 30 jaar de sm58 microfoon voor shure maakt. Vertegenwoordigers van aziatische merken worden er knettergek van, ze maken onderdelen voor europse merken, maar zodra ze hun eigen naampje erop zetten wil niemand het hebben.

Comment

Beste mensen,

Om hier toch even op te reageren, google eens op "tasso audio nederland" of "tasso pro audio" [rechtstreekse links hier plaatsen zal waarschijnlijk wel niet erg op prijs worden gesteld, wat wij natuurlijk respecteren.]

Wij als distributeur van dit merk binnen de Benelux, kunnen u hier dus het nodige over vertellen, tevens worden de producten van Tasso Audio al enige jaren in zowel Nederland, Duitsland als in de Belgische professionele sector gebruikt!

Mvrgr,
                  M. van Eck

Comment

Dat is nou service ! Direct een reactie van de importeur bij onduidelijkheid, dat zie ik db of jbl nog niet doen...

Maargoed waarschijnlijk heeft iedereen nu wel uw site even bekeken en/of de folder gedownload. Het blijft zo dat het in nederland een relatief onbekend merk is, en u moet toch ook toegeven, sommige producten of productnamen zijn toch echt wel kopien van de bekende merken. Hoe zit dit?

Het kan best dat het goed klink, maarja dat zou dan uit de praktijk moeten blijken. Helaas vindt ik ook nergens prijzen, zijn die ergens beschikbaar?

Comment

U heeft natuurlijk volkomen gelijk, dat de diverse type benamingen en series verdacht veel op de welbekende A-merken lijken.

Tasso Audio steekt dit dan ook zeker niet onder stoelen of banken, zoals vele andere Chinese “achteraf” merken hier wel geheimzinnig over doen, brengt Tasso dit gewoon ook openlijk naar buiten, zie hiervoor ook de website van Tasso Audio, gevolgd door te klikken op:
                      About us > Company Profile.
                      Daarnaast passen zij ook sommige van deze A-merk producten in bepaalde eigen series toe!

Ook is het Chinese cultuur eigen, dat het kopiëren van zaken voor hun de normaalste zaak van de wereld is… iets wat wij als Europeanen (en terecht denk ik ook wel) als een vorm van diefstal beschouwen.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg, dat ze wel degelijk in staat zijn om een goed product op de markt te zetten. Zeker als je ook bedenkt dat een groot Nederlands merk hen ook benaderd heeft voor OEM productie…

Prijzen zijn vooralsnog niet publiekelijk beschikbaar, maar zullen wel tussen de bekende A en B merken uitkomen, en zijn uiteraard op aanvraag wel beschikbaar! Neemt u hiervoor rechtstreeks contact met ons op.
                      Last edited by MvanEck; Saturday-04-08-2012, 14:13.

Comment

Working...
                      X