Pioneer brengt een eigen geluidssysteem op de markt:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pioneer brengt eigen geluidssysteem op de markt
Collapse
X
-
Hier alvast onze eigen detailpagina:
Pioneer Pro Audio - GS wave series - XY series - K series
Wordt nog wat aan gesleuteld qua productlinks e.d. :)
Comment
-
Hen toch wel wat bedenkingen bij de kleine tweeter die je biven het publiek moet plaatsen.
Afstraling, fase? Of doet pioneer daar niet aan.
Verder denk ik jiet dat het nog veel toe voegt aan de overvolle markt met speakers: concureren op prijs zullen ze pioneer kennede wel niet doen. ( hoeft natuurlijk ook niet: maar dan zou naam de enkele rede tot aanschaf zijn)
Comment
-
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog niet precies weet waar dat tweetergebakje nu precies voor dient... ;) Soort van infill lijkt het wel (aangezien de echte mid/high modules een vrij directionele afstraling hebben voor zover ik gezien heb), maar dan omnidirectioneel voor het publiek dat niet op de dansvloer staat en waar je dus normaliter alleen maar het gebeuk van de subs hoort. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
Comment
-
Doet mij denken aan de "oud hout" sets van "vroeger".... bv. Glijbanen, xl-bins en w-bins van JBL & Stage Accompany. Wie gaat tegenwoordig nog met zoveel kilo's aan "oud hout" slepen?
Edit: net de gewichten gelezen... 212kg voor de subkast. Lijkt me iets voor vaste installatie en niet voor "on the road" :-)Last edited by didier; Sunday-14-07-2013, 09:56.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostIk moet eerlijk bekennen dat ik ook nog niet precies weet waar dat tweetergebakje nu precies voor dient... ;) Soort van infill lijkt het wel (aangezien de echte mid/high modules een vrij directionele afstraling hebben voor zover ik gezien heb), maar dan omnidirectioneel voor het publiek dat niet op de dansvloer staat en waar je dus normaliter alleen maar het gebeuk van de subs hoort. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
Comment
-
Denk persoonlijk dat pioneer hier een slechte zet doet. Zoals al enkele keren vermeld, er zijn al genoeg merken hierin. Pioneer mag misschien de top zijn in mengpanelen, wat vooral komt omdat ze een van de eerste waren, maar luidsprekers is een heel ander verhaal. Er zijn merken die al meer als 50 jaar aan het evolueren zijn. Dat kan je niet in ene keer bijbenen. Tenzij ze de onderdelen kopen en enkel hun naam erop plakken.
Zelf zou ik nooit veel geld investeren in een bedrijf wat pas hun eerste luidsprekers uitbrengt. Hier zitten altijd risico's in. Maja begrijpelijk voor pioneer. Een bedrijf moet verkopen, nu ze geen tv's meer verkopen moeten ze iets anders zoeken.
Comment
-
Als je de achtergrondinformatie leest zie je dat Pioneer samengewerkt heeft met een andere partij die al vrij veel ervaring heeft. (TAD even uit m'n hoofd).
Maar het is inderdaad nogal een 13-in-een-dozijn segment. Persoonlijk zou ik het praktischer vinden als ze een goed schaalbaar mobiel systeem hadden dat ook nog eens actief ingezet kan worden.
Dit zal voornamelijk de horeca in duiken. (Dan heb ik het over de XY reeks)
Comment
Comment