Announcement

Collapse
No announcement yet.

twee versterkers, 1 set speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• twee versterkers, 1 set speakers

Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat er iemand is die mij hierover kan adviseren.

Ik heb een harman kardon versterker, daarop zit een cd-speler (ook HK) en een draaitafel (akai) op aangesloten. De speakers zijn B&W DM 601. (nominale waarde 8 ohm, max power 100 W)
    Ik heb ook een Denon N9 set (impedance 4-16 ohm, 65 watt) die ik op dezelfde speakers wil aansluiten. De speakers hebben een Bi-amp aansluiting.
    Kan ik met een eigen bekabeling de Denon op de speakers aansluiten of blaas ik dan de boel op?
    Moet ik een amp-switch er tussen plaatsen?
    Kan ik ook volstaan om het koperen -losse- plaatje bij de bi-amp aansluiting te verwijderen?
    Graag hoor ik wat er mogelijk is zonder dat ik de boel opblaas.

Het is ondertussen opgelost. Ineens kwam ik tot ingeving dat de Denon gewoon een Audio Streaming is.... dus via diverse pogingen en aansluitingen heb ik nu de Denon gekoppeld aan de HK versterker.
    Hoe? Via de koptelefoon uitgang van de denon met een aansluiting van de tulp op -in dit geval- de video aansluiting van de HK. Het geluid is zoals het hoort. (jack-tulp verbinding)
    Zo'n goedkope aansluiting had ik niet eens voor ogen gehouden.

Comment

Working...
    X