Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer DX2000 USB mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer DX2000 USB mixer

Behringer blijft ons verrassen. Vers-van-de-Frankfurt-pers komen de specificaties en productafbeeldingen van de DX2000 USB. Hij stond al enige tijd in onze webshop, maar nu weten we eindelijk wat het is geworden!

De DX2000 biedt een mengpaneel voor de DJ of horecaeigenaar die wat meer aan te sluiten heeft als twee cd-spelers. Letterlijk alles dat klikt, speelt of spraak oppakt kan je op dit apparaat aansluiten. Daarnaast is het vak van lichttechnicus er ook een stuk gemakkelijker op geworden. De DX2000 heeft namelijk een DMX synchronisatie functie, welke ervoor zorgt dat de pieken van je muziek opgevangen worden door de lichtsturing.

CD spelers. platenspelers, iPods, MP3-spelers, USB sticks, externe harde schijven, computers, noem het maar op. Het valt allemaal aan te sluiten op de DX 2000. En dit alles is natuurlijk niet compleet zonder een variëteit aan uitgangen, dus je hebt een groot aantal aan XLR, TRS en TS (jack) en RCA/tulp uitgangen.

Bekijk hier de productpagina van de Behringer DX 2000 USB 7-kanaals DJ / installatie mixer.

USB sticks, externe harde schijven
    Correctie, die kun je dus niet aansluiten omdat er geen 'player' voor ingebakken zit. De USB-interface is bedoeld om te koppelen met je PC en komt binnen op kanaal 3.

Verder is er maar één kanaal USB, waardoor je als bijvoorbeeld drive-in nog wel de interne kaart van je laptop óf een externe kaart moet gebruiken als je met 2 onafhankelijke decks wilt werken.
    Echter, de meeste horeca-systemen en -installaties (en daar moet deze mixer het vooral van hebben denk ik) beschikken reeds over een muziekpc die normaal ook al op één lijntje hangt en achtergrondmuziek afspeelt.

Comment

Goed om te zien dat Behringer de o-zo-populaire DJX 1000 in een nieuw product terug laat komen in haar assortiment. De voorganger werd bijna gebruikt bij elke drive-in show hoor Rick, vergis je daar niet in.

Blijft nog steeds killing dat de achterkant van de mixer onwerkbaar hoog is.

Comment

Ik ben benieuwd naar dit product want ik ben ook als trouwe eigenaar van 3 x een dx 1000.. alleen de vervangings faders worden steeds schaarser... dus ik ga hem absoluut halen!

Comment

ik heb gelezen dat deze mixer 31 augustus leverbaar is.
          Verder mooie mixer, dé opvolger van de DX1000.

Comment

is dat een goede mixer ik heb al gehoord dat die mixers van Behringer last hebben van snel verslijtende faders?

Comment

Dat is alleen bij de VMX serie zo geweest, de DJX serie bijvoorbeeld heeft het heel netjes gedaan.

Comment

Ik vind het zilver van mijn DX1000 toch mooier :-P. De DX 2000 heeft meer de look van een oude dateq.

Wel beter dat de eq knopjes wat groter zijn, die op de 1000 waren nogal smal. Opzich jammer wat Rick al aangeeft dat er maar 1 USB kanaal op zit. Doe dan geen USB. Maar goed je kan altijd nog kiezen één output van je PC te pakken en de andere via USB.

Comment

als jullie zeggen dat dat een kwalitatief goede mixer is dan zal ik er is een moeten bestellen mijn Mixer JB Systems classic 9 is op zijn einde aant lopen en ook verouderd
                  Last edited by mavrickmp; Friday-14-05-2010, 20:16.

Comment

Ziet er goed uit. i.d.d. wel een nadeel dat je maar 1 usb kanaal hebt. Zelf ben ik er niet zo een lief hebber van met windows 7 willen nog wel eens automatisch de geluidinstellingen verspringen..... Moet je nagaan opeens geen muziek bij je drive in show of etc.

Comment

het zou de usb enkel gebruiken voor opnamen heb een SynQ PCM-1 voor af spelen vanaf de pc

Comment

Hallo!

Ik heb een internetzender en ben erg geïnteresseerd in de Behringer DX 2000.
                        Ik heb alleen 1 vraagje:
                        Moet je 2 geluidskaarten op je pc hebben om, met SAM Broadcaster en de Behringer DX 2000 uit te kunnen zenden? Uitzenden nu lukt wel, maar kan dat dan ook via het paneel? Dat je zeg maar in SAM een liedje start, die via het paneel terug naar SAM gaat en daarna gebroadcast word?

Als iemand dit weet; graag een mailtje sturen naar info@radiomusix.tk of erik.roekel@gmail.com!

Dank je!

Erik

Comment

Mailen? Dit is een topic, dan reageer je op elkaar en dan kom je op een later tijdstip terug om te zien of iemand gereageerd heeft, waar je dan op je beurt weer een reactie op kunt geven.

De DX2000 heeft als het goed is een bidirectionele USB-aansluiting, waardoor je zowel kunt opnemen als afspelen. Dit zou ook moeten inhouden dat je geluid naar het USB-kanaal kunt sturen en vervolgens de master output via USB naar je pc terug kan leiden.

Je zou dan in Sam moeten kunnen instellen dat je publiek het signaal van je master uitgang hoort, dus via de USB-geluidskaart als input.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            Mailen? Dit is een topic, dan reageer je op elkaar en dan kom je op een later tijdstip terug om te zien of iemand gereageerd heeft, waar je dan op je beurt weer een reactie op kunt geven.

De DX2000 heeft als het goed is een bidirectionele USB-aansluiting, waardoor je zowel kunt opnemen als afspelen. Dit zou ook moeten inhouden dat je geluid naar het USB-kanaal kunt sturen en vervolgens de master output via USB naar je pc terug kan leiden.

Je zou dan in Sam moeten kunnen instellen dat je publiek het signaal van je master uitgang hoort, dus via de USB-geluidskaart als input.
                            Okee. Ik deed al de hele tijd F5 hoor ;)

Bedankt voor je reactie! Dan kan ik 'm dus wel gewoon gaan bestellen :D
                            Musix is u dankbaar!

Comment

Working...
                            X