Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK Audio presenteert de Icon IC set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HK Audio presenteert de Icon IC set

Vanaf heden is de Icon IC luidsprekerset van HK Audio te bestellen bij Bax-shop.nl. Dit krachtpatsersysteem voert twee topkasten met 12" woofers en een 1,4" compressiedriver, en twee subs met 18" woofers.

De subs hebben een maximum berekende geluidsdruk van wel 139 dB. Per stuk, en jij heeft er met dit systeem twee! Daarbij komen ook nog twee topkasten, met een max SPL van maar liefst 136 dB. Dat is pure power.

Maar een hard volume alleen is nog niet genoeg. Gelukkig is de geluidskwaliteit ook prima in orde. Het sublaag komt tot in de 33 Hz dankzij het bandpass ontwerp, en in het hoog komen we tot aan de 17 kHz. Dit laatste wordt aangedreven door een 1,4" neodymium HF driver die een CD hoorn gebruikt om zo een spreiding te krijgen van 60 x 40 graden.

Kortom, een echte beukset, die ook nog eens erg goed klinkt! Stevig is hij ook, met een dikke berken multiplex behuizing en een zwarte stalen grill. En over het lastig tillen hoef je je ook geen druk te maken. Dankzij het grote aantal aan verzonken handgrepen is dat zeker geen probleem!

Bekijk hier de productpagina van de HK Audio Icon luidsprekerset.

Ziet er beestig uit, komt ie in de showroom? :D Wil die happy hardcore mix daar wel eens op horen.. :D

Comment

Heb de LTS set in frankfurt gezien, helaas niet gehoord maar t is wel een flink setje aan de specs te zien :) Enigste verschil is 2 subs bij de LTS en 1 bij de IC zeker?

Komt deze set in goes te staan?:p

Comment

Onze set heeft twee subs, de LTS set heeft er vier volgens mij.

Comment

ik heb weer iets om voor te sparen geloof ik.... damn wat een set

Comment

oeef.. die subs kunnen gewoon op 33 hz. draaien TERWIJL ZE 138 DB produceren.. heerlijk time to listen to Freak in the club op deze set(A)
            Last edited by djwildfox; Wednesday-11-08-2010, 21:22.

Comment

gelukkig hebben ze niet veel ramen in de showroom. Maar ik hoop dat hij in de showroom komt. Dan ga ik het zeker eens beluisteren! Ben best benieuwt van HK levert.

Comment

Specs zien er wel interessant uit. Maar dan hoop ik wel dat ze iets aan de agressieve klank hebben gedaan die ik in vorige serie's nog wel eens tegenkwam.

Ze weten wel wat ze zich ervoor tellen.. 18.000 voor een sub-top set. Moet wel enorm goed zijn dan..!

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                  oeef.. die subs kunnen gewoon op 33 hz. draaien TERWIJL ZE 138 DB produceren.. heerlijk time to listen to Freak in the club op deze set(A)
                  Hou er wel rekening mee dat dat een sinus is en geen muziek. ;) Maar dan nog, een flinke geluidsdruk!

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                    nouu zo spectaculair is het niet..

33Hz is het -10 dB punt, dus daar is het al 10dB kwijt tegenover die 136 dBspl die ze opgeven over het hele bereik (138 is enkel tussen 90 en 100)

dan hebben we het ook nog over piek spl met 10% totale harmonische vervorming, wat ik best veel vind.. Reken dus maar op 126 a 128 dB wat er echt uit gaat komen :) (wat absoluut niet slecht is trouwens)

de sub waar ik andere subs altijd aan refereer is de SB28 van L'Acoustics, dit kastje klinkt zoooo lekker :cool:

specs van het beestje :
                    -10 dB @ 25 Hz
                    LPF op 60 of 100 Hz afhankelijk van de preset..
                    vermogen is 1800 watt
                    continu spl 134 dB

prijs voor 4 van die subjes + amp is alleen wel zo'n 23K bruto :( maar ze gaan er komen nadat de zelfbouw set een beetje geld opbrengt :p

Comment

bij later zien zie ik het wel.
                      dan zou je beter een setje met deze subs moeten hebben: http://www.bax-shop.nl/vanaf-e-500-/...t-details.html

Comment

Nadeel in deze is weliswaar het formaat, maar denk dat ze qua druk enz toch wel serieus tegen die HK set op kunnen boxen.

Tuurlijk, in de klank zal ook een groot verschil zitten. Maar het verschil tussen 1x 18" en 2x 18" zul je ook wel horen in diepgang.

Comment

Ik heb niet zo groot nodig natuurlijk maar als deze in de showroom van bax te vinden is dan hoor ik het graag. Is een strakke set, maar ben ook benieuwd naar de qualiteiten van het geluid, aangezien ik ook wel eens een geluidsset van dit formaat heb beluisterd die meer kraak en zoem gaf (zoem komt door slechte bekabeling/ongeaard) dan dat er klank uit kwam. Maar ziet er wel heel mooi uit.

Comment

Als ik me niet vergis heeft deze set er toch ook gestaan met de opendag????

Sorry maar ik ben er geen fan van!!! ( als het die set is dan he )
                            Als ik het vergelijk met de concertflex van db die er ook stond dan gaf de db zoon tig keer meer sub / bass dan de HK.
                            Als je dan de prijs ziet van 18.000 euro is dit nogal flink.
                            De db kost maar 7.000 euro. Dan hou ik nog geld over voor een nieuwe auto ook terwijl ik er ongveer het zelfde aantal mensen mee aan zou moeten kunnen.

Maar goed als deze set niet het zelfde is als de hk set van de opendag ben ik wel benieuwd of deze wel klinkt en een beetje power wil hebben.

Misschien klink ik een beetje negatief over hk maar ben nogal fan van db als je de prijs kwalitijd verhouding ziet.

Wat een stukje terug al gepost werd de s20 van db die lijkt me ook erg dik.
                            had de s10 of s09 dat weet ik zo niet meer op de opendag gehoord onder de line array en dat was al erg vet dus een paar van die s20 ben benieuwd.

Comment

Voor zover ik weet is dit systeem nog maar net uit. ;) Dus ik vermoed dat hij niet bij ons op de open dag stond.

Comment

Working...
                              X