Announcement

Collapse
No announcement yet.

HELP (microfoon)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HELP (microfoon)

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik wil een condensator mic gaan halen, Nt1a /MXL990 (moet nog een keuze maken) en daarmee wil ik gaan opnemen, maar WAT heb ik nodig zodat ik de mic gewoon aan me mixer/pc kan aansluiten?

Fantoomvoeding?
    Kabels?

Gr
    Gianni

Wat wil jr nou precies? Je mic aan je mixer of pc aansluiten?

Aan je mixer is heel makkelijk. Xlr kabel er tussen, fantoom aan en gaan met die banaan. Mocht je geen fantoom op je mixer hebben kan je er een fantoomvoeding tussen hangen.

Als je je mic aan je pc wil hangen doe je dat met een audio interface.

Comment

Ik heb geen mixer, dus moet ik een fantoom en een audio-interface aanschaffen( en deze audio interface MOET een xlr ingang/uitgang hebben?)

Comment

wat ik zou doen als ik jou was is een leuke interface met fantoom kopen. De meeste fatsoenlijke interfaces hebben ingebouwde fantoom, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat wil je precies allemaal kunnen opnemen? alleen maar 1 microfoon, of in de toekomst bijvoorbeeld ook 2 microfoons, of instrumenten, of stereo bronnen? Zijn er voor de rest nog eisen gesteld aan de uitgangen?

Comment

Ik wil met 1 cond. mic opnemen, alleen maar zang. en kun je me een link geven van een goedkope interface met fantoom?

Comment

Originally posted by TissGiannii View Post
            Ik wil met 1 cond. mic opnemen, alleen maar zang. en kun je me een link geven van een goedkope interface met fantoom?
            Wat dacht je hier van.

Comment

En is dat dan het enige wat ik erbij moet aanschaffen?
              Geen mic. voorversterker of fantoom ofzo?

Comment

bij de beschrijving van dit apparaat staat:
                "De Behringer U-Phoria UM2 Audiophile 2x2 USB audio interface is voorzien van een +48 V fantoomvoeding XENYX microfoon voorversterker en een goede 48-KHz converter."
                Daar heb je de antwoorden op je vraag denk ik?

Comment

Oke hartstikke bedankt !

Comment

Working...
                  X