Hi,
ik ben momenteel met mijn pedalboard voor gitaar bezig.
Ik loop al een tijdje met het idee om de voeding niet op het pedalboard te doen, maar bijvoorbeeld achter in mijn versterkercombo.
en dan met een "multikabel" van 4-6m van amp naar board te gaan.
als ik dan ook mijn wireless achter in mn amp zet, dan zou ik maar "1" kabel van amp naar board hoeven en klaar!
kabel zou dan als volgt zijn:
Amp Kant Pedalboard
wireless out>=========>>gitaar signaal>>===========>board in
Amp in<======<<effected gitaar signaal<<============<board out
220>9V =============>>9v pedalen voeding>>=============>9v FX
220>16V=============>>16v pedalen voeding>>=============>16v FX (Blackstar HT Dual)
met een soldeerbout moet dit wel lukken
het idee heeft naar mijn idee een aantal voordelen:
snel opbouwen -
1 stroomkabel die amp, voedingen en wireless voedt,
1 multi naar pedalboard en spelen maar
alles zit altijd op 1 groep
heb wel eens gehad dat amp achter op stage ander groepje was dan stroomblokje naast monitors = brom
nu is mijn vraag:
Kan dit in een multikabel? Of gaat het gitaarsignaal naar de maan doordat er stroom naast loopt? (door flux, magnetisme, The Force™ of iets anders natuurkundigs)
Ik hoor graag of dit volgens jullie een goed idee is, en waar ik rekening mee moet houden; afgeschermde kabels; kan ik XLR kabels gebruiken?; als connector een meerpolige DIN plug of niet?
ik ben momenteel met mijn pedalboard voor gitaar bezig.
Ik loop al een tijdje met het idee om de voeding niet op het pedalboard te doen, maar bijvoorbeeld achter in mijn versterkercombo.
en dan met een "multikabel" van 4-6m van amp naar board te gaan.
als ik dan ook mijn wireless achter in mn amp zet, dan zou ik maar "1" kabel van amp naar board hoeven en klaar!
kabel zou dan als volgt zijn:
Amp Kant Pedalboard
wireless out>=========>>gitaar signaal>>===========>board in
Amp in<======<<effected gitaar signaal<<============<board out
220>9V =============>>9v pedalen voeding>>=============>9v FX
220>16V=============>>16v pedalen voeding>>=============>16v FX (Blackstar HT Dual)
met een soldeerbout moet dit wel lukken
het idee heeft naar mijn idee een aantal voordelen:
snel opbouwen -
1 stroomkabel die amp, voedingen en wireless voedt,
1 multi naar pedalboard en spelen maar
alles zit altijd op 1 groep
heb wel eens gehad dat amp achter op stage ander groepje was dan stroomblokje naast monitors = brom
nu is mijn vraag:
Kan dit in een multikabel? Of gaat het gitaarsignaal naar de maan doordat er stroom naast loopt? (door flux, magnetisme, The Force™ of iets anders natuurkundigs)
Ik hoor graag of dit volgens jullie een goed idee is, en waar ik rekening mee moet houden; afgeschermde kabels; kan ik XLR kabels gebruiken?; als connector een meerpolige DIN plug of niet?
Comment